Prima cursă de mașini, a avut loc în 1894 la viteze amețitoare de 19 km/h!

De Redactor AE   |  28 Iulie, 2020

Distribuie :

Ziarul francez, Le Petit Journal, a fost prima organizație care să alinieze la START mai multe autovehicule pentru o cursă de anduranță. Astfel, în 1894 s-a desfășurat primul concurs cu unități de transport, fără tracțiune animală. 

Echipele urmau să parcurgă o distanță de 126 de kilometri, pe un traseu ce leagă Paris-ul de Rouen. Chiar dacă la acea vreme, automobilul era considerat un lux desăvârșit, o investiție enormă de bani iar astfel de concurs - o nebunie totală, în cursa de la 22 Iulie s-au înscris tocmai 102 posesori de autovehicule. 

Taxa pentru participare constituia 10 franci, iar premiul mare - 5.000 de franci! Din numărul total de automobiliști înscriși în concurs au rămas doar 26 de piloți, iar după etapa de calificări care a durat alte trei zile, încă cinci concurenți au fost excluși.

Însă și mai puțini au ajuns la linia de finiș, doar 17. 

Unul dintre cele mai atrăgătoare vehicule avea motor construit de Gottlieb-Daimler, același care propulsa și mașinile Panhard-Levassor și Peugeot, și doar una dintre mașini avea volan, celelalte erau conduse prin diverse sisteme de pârghii și ghidoane.

Chiar dacă era abia anul 1894, totuși o bună parte din mașini au rezistat și funcționat rezonabil în timpul cursei, chiar și cu mici incidente, cu pietoni, câini sau alte obstacole întâlnite pe străzile înguste. 

Primul care a trecut linia de sosire a fost contele Jules de Dion, cu un timp de 6 ore și 48 minute și o viteză medie de aproximativ 19 kilometri pe oră. Cinci minute mai târziu, a trecut linia de sosire Albert Lemaître cu un Peugeot. Acesta a fost urmat de Auguste Doriot și apoi de Hippolyte Panhard și Emile Levassor, toți înregistrând timpi de peste 7 ore.

Ghinion însă, Dion nu a câștigat premiul cel mare așa cum vehiculul său era propulsat de un motor cu aburi, ceea ce însemna că a avut nevoie de și un fochist - astfel nu putea fi eligibil pentru victorie. Organizația Le Petit Journal își dorea să promoveze doar motoare noi, astfel că învingător a fost declarat Albert Lemaître, la volanul unui Peugeot de 3 cai putere!

Premiul cel mare, Prix du Petit Journal, de 5.000 de franci, pentru „concurentul a cărui mașină se apropie cel mai mult de ideal” a fost împărțit în egală măsură de producătorii Panhard-Levassor și Les fils de Peugeot frères („Fiii fraților Peugeot”), cu vehicule care erau „ușor de utilizat”.

Datorită cursei Paris-Rouen, întrecerile desfășurate între două orașe au devenit un element de bază al lumii automobilismului.

Motoarele și calitățile vehiculelor au crescut în mod constant, iar la începutul anilor 1900 vehiculele puteau atinge deja viteza de 125 de kilometri pe oră.

x
x
x
x
x
x

 

Recomandate:

RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna