Lewis Hamilton - cel mai rapid la Marele Premiu al Malaysiei 2014
De AutoExpert | 31 Martie, 2014
Lewis Hamilton a profitat de pole position-ul obţinut sâmbătă (al doilea din două posibile în 2014) şi a fost în permanenţă liderul cursei de la Sepang. Pilotul echipei Mercedes şi-a sporit treptat avantajul şi a fost la aproximativ 10 secunde în faţă în ultimele două treimi ale cursei, după o strategie cu trei opriri replicată şi de principalii săi rivali.
Coechipierul său, Nico Rosberg - actualul leader al campionatului 2014 -, l-a depăşit la start pe Sebastian Vettel şi şi-a păstrat poziţia pe tot parcursul cursei, în ciuda încercărilor pilotului Red Bull Racing de a recupera terenul pierdut.
Daniel Ricciardo a a reuşit să înregistreze un start bun în plutonul fruntaş, întrucât i-a depăşit pe Fernando Alonso şi Vettel pentru a ocupa locul trei. Pilotul echipei Red Bull Racing a fost depăşit de Vettel în turul patru, însă ulterior a rămas pe această poziţie până la ultima intrare la boxe. Acolo, australianul a părăsit linia standurilor înainte ca mecanicul care monta pneul stânga-faţă să finalizeze montajul, a fost tras înapoi la boxe pentru a-i fi înlăturată eroarea, însă imediat în următorul tur partea dreaptă a aripii faţă a cedat. Ricciardo a fost nevoit să revină la standuri pentru schimbarea componentei, însă ulterior a primit şi o penalizare de 10 secunde din cauza plecării premature de la boxe. Australianul a preferat însă să retragă monopostul la boxe, întrucât ar fi ocupat ultimul loc în cursă. Iar pentru a-l întrista şi mai mult pe Daniel Ricciardo, juriul a decis ca pilotul australian să fie penalizat cu 10 poziţii pe grila de start a Marelui Premiu din Bahrain (următoarea cursă, programată pentru week-end-ul următor) din cauza faptului că mecanicii l-au lăsat să plece de la boxe înainte de a monta corespunzător pneul stânga-faţă.
Probleme înregistrate de Ricciardo ar fi trebuit să-i deschidă calea lui Alonso pentru locul patru, însă pilotul Scuderiei Ferrari a fost devansat de Nico Hulkenberg, întrucât germanul a optat pentru o strategie diferită cu numai două opriri la boxe. Cu un ultim stint cu pneuri medium, spaniolul a recuperat însă terenul pierdut în faţa lui Hulkenberg cu cauciucuri hard şi a reuşit să-l depăşească după mai multe manevre nereuşite în primele viraje ale turului.
Jenson Button a efectuat o cursă fără de aventuri în drumul spre locul şase, însă lupta pentru locul şapte a fost acerbă între Felipe Massa şi Valtteri Bottas.
Cei doi piloţi ai echipei Williams au progresat rapid în pluton în primul stint, când au ajuns în top 10, lucru valabil în special în cazul finlandezului, care a luat startul doar de pe locul 18.
Spre finalul cursei, şefii Williams i-au ordonat lui Massa să-i cedeze poziţia lui Bottas, întrucât finlandezul era mai rapid şi ar fi putut să-l ajungă din urmă pe Button. Brazilianul a refuzat însă să respecte ordinul şi a terminat pe locul şapte, în faţa lui Bottas şi a lui Kevin Magnussen.
Danezul a fost depăşit la start chiar de coechipierul său, iar ulterior s-a menţinut în zona periferică a topului 10, reuşind să termine în faţa unui Daniil Kvyat care şi-a adjudecat un nou punct pentru Toro Rosso.
Kimi Raikkonen s-a ales cu o pană la pneul dreapta-spate după ce a fost atins de Magnussen în debutul cursei şi a revenit în spatele plutonului după ce a oprit la boxe. Ulterior, el nu a reuşit să revină în lupta pentru puncte şi a rămas blocat în pluton, reuşind relativ greu să treacă de Kamui Kobayashi.
Pe lângă Riccardo, s-au retras prematur la boxe şi cei doi piloţi ai echipei Sauber (Esteban Gutierrez şi Adrian Sutil), Jean-Eric Vergne (Toro Rosso), Jules Bianchi (Marussia) şi Pastor Maldonado (Lotus). Sergio Perez nici măcar nu a mai luat startul în cursă, în urma unei defecţiuni software la motorul Mercedes al monopostului Force India.
Cel mai bun timp în cursă a fost stabilit de câştigătorul Lewis Hamilton, care a fost cronometrat cu 1:43.066 în turul 53.
[gallery columns="2" link="file" ids="40250,40251,40252,40253,40254,40255,40256,40257,40258,40259"]