Latvala a obţinut prima victorie în componenţa echipei Volkswagen WRC
De AutoExpert | 2 Iunie, 2013
Latvala a obţinut prima victorie în componenţa echipei Volkswagen WRC
Considerat principalul favorit la victorie al Raliului Greciei, una dintre cele mai dificile etape din Campionatul Mondial de Raliuri, Sebastien Ogier a abandonat în prima probă specială din cauza unei defecţiuni tehnice la sistemul de alimentare cu combustibil al bolidului Volkswagen Polo R WRC. Francezul a revenit a doua zi pe traseu sub regula Rally 2, însă nu a putut recupera decât un loc 10 în clasamentul final.
Abandonul său i-a deschis calea spre victorie coechipierului său Jari-Matti Latvala. Finlandezul a traversat un debut modest de sezon şi a ocupat locul trei la finalul primei zile, însă în dimineaţa celei de-a două zile l-a depăşit pe Dani Sordo şi a urcat pe prima poziţie după ce Evgeny Novikov a suferit o pană care a generat defecţiuni inclusiv la suspensii.
Ulterior, Latvala şi-a construit un avans de peste un minut şi a pilotat cu calm spre prima sa victorie de la sosirea la Volkswagen. Dani Sordo şi-a asigurat locul doi pentru Citroen, în timp ce Thierry Neuville a completat podiumul la volanul unui Ford Fiesta RS WRC al echipei M-Sport. Clasamentul a fost completat de Andreas Mikkelsen (Volkswagen 2), Nasser Al-Attiyah (M-Sport), Mads Ostberg (M-Sport).
La scurt timp după finalul raliului, Citroen a depus o contestaţie împotriva celor trei piloţi Volkswagen, întrucât aceştia au avut pe maşini o a doua baterie. Regulamentul tehnic interzice utilizarea a două baterii, însă piloţii au posibilitatea de a avea o baterie de rezervă, cu condiţia ca aceasta să nu fie conectată. Comisarii de cursă au respins protestul constructorului francez după ce au decis că Volkswagen nu a utilizat a doua baterie.
Robert Kubica a participat la Raliul Greciei la clasa WRC2 cu un Citroen DS3 RRC şi şi-a demonstrat din nou valoarea prin stabilirea celor mai buni timpi în această clasă. Spre deosebire de etapele precedente în care a abandonat, polonezul nu a mai greşit şi nu a mai avut defecţiuni tehnice, astfel că şi-a adjudecat victoria după ce a dominat autoritar la această clasă, obţinând astfel cel mai bun rezultat din cariera în lumea raliurilor. Kubica a terminat pe locul 11 în clasamentul general al raliului.