Află la ce îi folosesc toate aceste butoane de pe volan, unui pilot de Formula 1. Între timp, unii încă învață semnalizatoarele!
De Redactor AE | 24 Mai, 2021
În caz că ești pasionat de Formula 1, s-ar putea ca articolul dat să nu-ți aducă prea multe noutăți. Însă pentru cei complet străini cu sportul regesc, va fi o incursiune de neuitat în lumea fascinantă a curselor cu motor.
Haosul și aglomerația de butoane care le vezi pe volanul monopostului de F1 ți s-ar putea părea greu accesibile și imposibil de manevrat, însă pentru un pilot adevărat, aceste comenzi sunt vitale. Carlos Sainz Jr, fiul celebrului pilot de raliuri, Carlos Sainz Cenamor, acum pilot la echipa Ferrari, și-a făcut timp pentru a prezenta publicului larg absolut toate funcțiile și comenzile unui astfel de volan.
Bunăoară, butonul N - setează transmisia pe neutru, butonul PC confirmă intrarea la boxe pentru pit stop, iar selectorul rotativ, în dreptul căruia scrie ENG și este numerotat de la 1 la 12 răspunde de setup-ul motorului, iar cifra 1 este pentru performanță maximă, atunci când pilotul are nevoie de ea.
Tot pe volan se regăsesc și indicatorul de uzură al anvelopelor, butonul de comandă radio prin care poate lua legătura cu echipa din boxe. Nu lipsesc nici butoanele pentru setup diferențial blocabul sau distribuirea forței de frânare între roți/punți.
Sunt o mulțime de fapt, iar pentru fiecare dintre ele, Carlos Sainz are o explicație. Deși admite că poate părea dificil de înțeles din prima, totuși cu timpul, înveți să le manageriezi ca un profesionist adevărat.
Asta desigur dacă știi să te folosești de un automobil pe deplin, în condițiile în care noile generații de conducători auto cu greu se descurcă în identificarea treptelor, confundă meduza cu simbolul farurilor incluse la fază lungă, sau pornește semnalizatorul de direcție doar când îl include accidental.