Zbor deasupra unui cuib de... oameni
De Redactor AE | 10 Iunie, 2015
“Aripile tale deja există. Tot ce trebuie să faci e să zbori”. Chiar, un fleac. Și, da. Să mergi la aerodromul sportiv de la Vadul lui Vodă, să întrebi de Aeroclubul din Moldova ECHIPAJ. Ca să-ți trăiești visul și să trăiești senzații de neuitat. Ca să te faci pilot, până la urmă…
Anume prima propoziție din aliniatul de mai sus și reprezintă motto-ul Aeroclubului ECHIPAJ, că de el e vorba în articol, care reunește un grup de entuziaști, gata să-și împărtășească experiența și aptitudinile cu toți cei care și-o doresc. Ca să se ridice împreună la cele mai înalte altitudini posibile. Adică, pe care le permit aparatele de zbor ce ne stau la dispoziție - avioanele de instruire și de agrement. Aeroclubul ECHIPAJ având parteneri Aeroclubul din Chișinău și Federația de Parașutism din R. Moldova, condusă de Serghei Zincenco…
Și pentru că tot e vorba de motoare, doar cu niște aripi “atașate”, echipajul de la AutoExpert n-a stat mult pe gânduri și a mers în ospeție la ECHIPAJ, să se documenteze la fața locului despre cu ce trăiesc și ce fac oamenii de acolo. A și fost luată în primire de gazda primitoare, pilotul Tudor Lungu, în rând cu președintele clubului, dl. Vladimir Rusu. O personalitate legendară pentru acest sport la noi, la fel ca și dl. Nicolai Poddubnîi, pilotul instructor care a deschis noi orizonturi, a trasformat visurile multor persoane în realități frumoase.
Cei care ne-au vorbit multe despre aeroclub și posibilitatea de a deveni membru al acestuia. E nevoie de a achita o taxă de intrare de 1500 de lei și o taxă anuală de 1000 de lei, și atunci cerul e al tău. Calitatea de membru al clubului permite inițierea pilotajului, astfel că, pe lângă mașina pe care o conduci, ai ocazia să pilotezi și un avion...
Lucru firesc, ne-am ridicat în aer și am tras o tură cu aparatul de zbor Cessna 172 N, cu un motor de 160 C/P - cel mai popular avion din lume, în această clasă, pilotat de același Tudor Lungu... Până la Soroca n-am ajuns, dar n-am scăpat ocazia de a vedea Chișinăul și împrejurimile de la înălțimea de 1000 de metri, cu o viteză medie de 180 km/h. Avionul nu a fost solicitat la maxim, viteza de croazieră înregistrată fiind de 228 km/h, iar înălțimea maximă la care se poate ridica e de până la 4116 metri...
Am zburat și deasupra Merenilor săi natali, ne-a arătat și casa lui... Superb...
Dar cuvântul “superb” a avut o semnificație mai mare în cazul tinerilor care au zburat înaintea echipei AutoExpert: de îndată ce au coborât din aparatul de zbor, tânărul a îngenunchiat în fața iubitei cu un imens buchet de trandafiri și un inel de logodnă.
Vă dați seama, răspunsul nu putea fi altfel decât: “DA!”
Scris de Marcel Toma