Volkswagen schimbă direcția: mașinile electrice cu generator termic vor ajunge și în Europa

De Inna   |  29 Aprilie, 2025

Distribuie :

Volkswagen își reconfigurează strategia de tranziție către electromobilitate. Deși anterior anunțase că următoarea generație T-Roc, programată pentru lansare în 2026, va fi ultimul model nou echipat cu motor cu ardere internă, marca germană revine asupra deciziei. Încetinirea ritmului de adoptare a vehiculelor electrice a determinat conducerea Volkswagen să regândească planul inițial.

Astfel, producătorul auto intenționează să lanseze în următorii ani o nouă gamă de vehicule electrice echipate cu motoare termice care vor funcționa exclusiv ca generatoare de energie, un sistem cunoscut sub denumirea de range extender. Acest tip de motorizare hibridă are scopul de a prelungi autonomia electrică și de a reduce dimensiunea bateriei, fără a compromite performanțele.

La Salonul Auto de la Shanghai, Martin Sander, membru al consiliului de administrație Volkswagen, responsabil cu vânzările și marketingul, a precizat că aceste soluții hibride sunt considerate de companie o etapă intermediară esențială în trecerea către mobilitatea 100% electrică. Acesta a subliniat că modelele cu range extender sunt parte a unui plan strategic pe termen lung, mai ales în piețe precum China și Europa.

Întrebat dacă T-Roc va rămâne ultimul model cu motor termic clasic, Sander a răspuns retoric:

„Ce înseamnă un motor termic? În China, avem generatoare care oferă autonomie electrică de 250 până la 300 de kilometri. Motorul pe benzină are rolul exclusiv de a genera energie pentru baterie”.

Și în Europa se preconizează lansarea acestor modele, potrivit declarațiilor oficialilor VW.

„Credem că există potențial și în Europa pentru sistemele cu range extender, ca etapă intermediară între motoarele convenționale și propulsia complet electrică”, a adăugat Sander.

Kai Grunitz, directorul tehnic al companiei, a subliniat și avantajele tehnice ale acestor sisteme. În comparație cu vehiculele electrice standard, modelele echipate cu range extender pot funcționa cu baterii mai mici, ceea ce le face mai ușoare și potențial mai eficiente. Spre exemplu, dacă un model electric actual are o baterie de peste 80 kWh, o versiune cu range extender ar putea funcționa cu doar 30 kWh, păstrând totodată o autonomie decentă.

Motorul termic generator poate fi poziționat flexibil, în funcție de arhitectura vehiculului și preferințele pieței, un element important în adaptarea modelelor la nevoile diferite ale clienților din diverse regiuni.

Volkswagen nu a anunțat încă o dată oficială de lansare pentru primul său model cu range extender, dar semnalele transmise indică faptul că o astfel de versiune ar putea apărea în următorii ani.

Recomandate:

Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt - Photo
Noutăți
Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt

Serviciul Hidrometeorologic de Stat a emis, pentru mâine, alertă meteo. În intervalul orelor 06:00 - 18:00, se prevăd intensificări ale vântului. Pe tot teritoriul țării,&nb

Inna
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice” - Photo
Noutăți
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice”

Directorul general al Audi, Gernot Döllner, consideră că tranziția către electromobilitate este inevitabilă și că vehiculele electrice reprezintă cea mai avansată soluție pentru reducerea emisiil

Inna
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat - Photo
Noutăți
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat

Producția electricului Nissan Leaf a fost redusă. Decizia vine în urma întârzierii în aprovizionarea cu baterii. Producția noului model electric Nissan a fost ajustată

Inna
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania - Photo
Noutăți
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania

Tesla va mări producția la fabrica din Germania. Decizia va fi aplicată până la sfârșitul anului curent. Potrivit declarațiilor făcute de șeful uzinei, decizia de a mări producția

Inna
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria - Photo
Noutăți
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria

Noul BMW iX3 va intra pe linia de asamblare, la finalul lunii octombrie. Primul model din era Neue Klasse va fi asamblat la uzina din Debrecen, Ungaria. Lansarea pe piață a noului model este

Inna
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul - Photo
Accidente
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul

Un bărbat de 62 de ani a decedat, în timp ce două femei au ajuns la spital. Tragedia a avut loc în urma unui accident rutier, care s-a produs în localitatea Costești, raionul Ialoven

Inna