UTIL: Află de ce este necesară și când trebuie reglată GEOMETRIA DIRECȚIEI!

De Pavel   |  5 Iunie, 2019

Distribuie :

Pentru majoritatea șoferilor mașina nu este doar un mijloc de transport. Este la fel ca un membru de familie, care pleacă cu tine în vacanțe, la toate plimbările și îți este alături în fiecare zi. Fiind atât de important, vehiculul necesită să fie verificat și reparat la timp, iar geometria direcției este încă un lucru care îți merită atenția și despre care îți vom povesti astăzi.

Cu excepția cazului în care ești un șofer expert cu abilități avansate în mecanica mașinilor, precum și cu instrumentele adecvate, setările de geometrie nu ar trebui făcute de tine niciodată. Fiecare vehicul are o combinație unică de setări pentru a avea performanțe optime privind unghiul de înclinare, unghiul de fugă și unghiul de convergență.

Geometria constă în stabilirea și asigurarea faptului că toate roțile au setarea corespunzătoare pentru a funcționa perfect. Reglarea direcției incorectă poate duce la uzură rapidă și neregulată a anvelopelor și poate chiar să afecteze manevrabilitatea și siguranța vehiculului, posibil și cu un efect negativ asupra consumului de combustibil.

Ar trebui verificată geometria direcției la fel de des ca uleiul?

Deloc! Geometria este o procedură specială care trebuie solicitată numai în următoarele cazuri:

  1. Dacă mașina se îndreaptă spre stânga sau spre dreapta. În cazul în care autovehiculul trage excesiv într-o parte este posibil să fie necesară verificarea direcției roților. Dacă autovehiculul se trage într-o parte sau în cealaltă violent, acesta ar putea indica o componentă de direcție sau suspensie defectă sau excesiv de uzată și ar trebui verificată de un mecanic calificat cât mai curând posibil.
  2. Volanul nu este drept / centrat. Un volan care este înclinat sau nu este centrat este o indicație a centrării necorespunzătoare a roților. Acest lucru poate fi cauzat și de componentele de direcție uzate.
  3. Vehiculul vibrează sau tremură. Această problemă este cauzată, de obicei, de o componentă a suspensiei defectă, de rotoare de frână ușor deformate sau de o problemă de echilibrare a roților.
  4. Vehiculul scoate sunete ciudate. Dacă se aud scârțâituri, bubuieli sau frecări, este cel mai probabil o problemă de direcție sau suspensie. Vehiculul poate necesita reparații de suspensie sau de direcție, iar după aceste reparații ar fi necesară o verificare a geometriei roților.
  5. Anvelopele sunt uzate neuniform. Verificarea uzurii anvelopei vă poate indica dacă roțile mașinii sunt reglate corespunzător. Uzura cea mai uzuală este în interiorul sau în exteriorul anvelopelor, ceea ce cauzează creșterea zgomotului pe durata vieții anvelopelor. În cazul în care anvelopa se învârte diferit pe șosea, atunci anumite părți ale anvelopei se vor uza inegal. Acesta este rezultatul amortizoarelor și arcurilor uzate și necesită înlocuirea acestor componente înainte de efectuarea geometriei roților.
Ar trebui verificată geometria ori de câte ori se înlocuiesc anvelopele?

Deși majoritatea nu cunosc acest lucru, geometria ar trebui să fie o procedură obligatorie atunci când se schimbă anvelopele fie că vorbim de anvelope de aceleași dimensiuni, fie că vorbim de anvelope de dimensiuni noi.

Reglajul roților include următoarele verificări de măsurare: unghiul de înclinare, unghiul de fugă și unghiul de convergență.

Setările pentru fiecare tip de mașină sunt foarte precise, iar fiecare milimetru contează. Pentru o reglare corectă și precisă se utilizează instrumente de înaltă tehnologie, folosite de specialiști astfel încât procesul să fie precis și ușor de realizat. În atelierele cu servicii complete pentru roți vei avea parte de un reglaj al geometriei direcției performant, rapid și bine executat.

De fapt, este indicat ca verificarea geometriei să se facă la puncte de service specializate. Numai cu aparatură profesională se poate face o revizie corectă a roților, neinvazivă și rapidă, de aceea împreună cu un sistem computerizat de diagnosticare de ultimă generație, tehnicienii specializați vor efectua toate calculele necesare și vor interveni în reglarea geometrică a direcției roților atunci când este cazul.

Instrumentele cu tehnologie 3D reglează unghiurile nealiniate corespunzător respectând în același timp specificațiile originale ale producătorului pentru un anumit tip de vehicul.

Însă nu este de ajuns să se lucreze numai cu recomandările producătorilor, de aceea tehnicienii sunt pregătiți și instruiți să înțeleagă unghiurile de reglare ale roților și ce reprezintă ele în ceea ce privește manevrabilitatea, frânarea și uzura anvelopei pentru ca vehiculul tău să ruleze perfect și fără incindente pe tot parcursul anului.

Recomandate:

Toyota își consolidează dominația. Este cel mai valoros brand auto din lume în 2025, potrivit Interbrand - Photo
Noutăți
Toyota își consolidează dominația. Este cel mai valoros brand auto din lume în 2025, potrivit Interbrand

Clasamentul global „Best Global Brands 2025”, realizat de compania de consultanță Interbrand, confirmă încă o dată poziția de lider a celor mai mari constructori auto din lume. Toyot

Inna
Două mașini cuprinse de flăcări în aceeași noapte la Baurci. Pompierii au intervenit ore întregi pentru a opri incendiile suspecte - Photo
Sociale
Două mașini cuprinse de flăcări în aceeași noapte la Baurci. Pompierii au intervenit ore întregi pentru a opri incendiile suspecte

O noapte tensionată pentru pompierii din raionul Ceadîr-Lunga, care au fost chemați de urgență în localitatea Baurci pentru a stinge două incendii izbucnite la interval de doar câtev

Inna
Restricții de trafic în Chișinău. Strada Doina și Ion Aldea-Teodorovici, închisă temporar pentru lucrări - Photo
Sociale
Restricții de trafic în Chișinău. Strada Doina și Ion Aldea-Teodorovici, închisă temporar pentru lucrări

Începând de astăzi și până pe 23 octombrie, circulația rutieră va fi temporar suspendată pe strada Doina și Ion Aldea-Teodorovici, pe segmentul cuprins între străzile Ion Peliv

Inna
Autostrada Ungheni–Chișinău–Odesa va costa 1.2 miliarde de euro. La ce etapă se află construcția - Photo
Sociale
Autostrada Ungheni–Chișinău–Odesa va costa 1.2 miliarde de euro. La ce etapă se află construcția

Proiectul construcției autostrăzii Ungheni-Chișinău-Odesa se conturează drept unul dintre cele mai ambițioase planuri de infrastructură din Republica Moldova. Ministrul în exercițiu al Infrastru

Inna
Volvo marchează un moment istoric: 4 milioane de vehicule construite pe platforma care a schimbat compania - Photo
Noutăți
Volvo marchează un moment istoric: 4 milioane de vehicule construite pe platforma care a schimbat compania

Volvo a ajuns la o nouă etapă semnificativă în istoria sa industrială, anunțând producerea celui de-al patrulea milion de vehicule bazate pe platforma modulară Scalable Product Architectur

Inna
Scumpiri la orizont. Din noiembrie, moldovenii vor plăti mai mult pentru asigurarea Carte Verde - Photo
Sociale
Scumpiri la orizont. Din noiembrie, moldovenii vor plăti mai mult pentru asigurarea Carte Verde

Șoferii din Republica Moldova vor scoate mai mulți bani din buzunar pentru polițele de asigurare Carte Verde. Banca Națională a Moldovei (BNM) a aprobat, pe 8 octombrie curent, noile tarife de bază și

Inna
Drumul Soroca-Otaci, în plin proces de modernizare. Peste 60% din lucrări sunt deja finalizate - Photo
Sociale
Drumul Soroca-Otaci, în plin proces de modernizare. Peste 60% din lucrări sunt deja finalizate

După decenii de așteptare, șoseaua care leagă orașul Soroca de punctul de frontieră Otaci trece printr-un amplu proces de reabilitare. Potrivit Administrației Naționale a Drumurilor, lucrările au avan

Inna