UTIL: 10 obiceiuri care îţi distrug maşina încet, dar sigur!

De Pavel   |  23 Aprilie, 2019

Distribuie :

Automobilul este poate fi unul din bunurile cele mai costisitoare şi, cu siguranţă, unul de care depinde buna desfăşurare a vieţii tale. În acest caz, întrebarea este: cât de longeviv ai vrea să fie vehiculul tău? Chiar dacă îi faci controalele şi reviziile la timp, există responsabilităţi de zi cu zi de care dacă nu se ține cont impactul va fi unul negativ asupra vieţii maşinii.

1. Nefolosirea frânei de mână la parcările în pantăUna dintre cele mai frecvente greşeli este nefolosirea frânei de mână atunci când se staţionează în pantă. Mulţi şoferi consideră că este suficient să lase maşina doar “în viteză”. Acest lucru poate fi dăunător maşinii deoarece va crea presiune pe sistemului de transmisie, ceea ce va duce, în final, la deterioararea acestuia.

2. Trecerea din marşarier în treapta 1 din mişcareDin grabă se întâmplă ca unii şoferi să schimbe în marşarier în timp ce maşina se mişcă în direcţia opusă. Astfel de treceri ar trebui să se facă doar când maşina se opreşte complet. Nerespectând această regulă punem presiune pe cutia de viteze, forţând angrenajele care lucrau într-un sens să-şi schimbe brusc sensul. Aceste treceri deterioreaza cutia de viteze.

3. Condusul cu ambreiajul apăsatUnii şoferi au tendinţa de a-şi relaxa piciorul pe pedala de ambreaj. Acest obicei poate afecta încet, dar sigur, unele piese auto. O presiune cât de mică aplicată asupra diafragmei ambreajului duce la o uzură prematură.

4. Folosirea frânei de picior la coborârea pantelor lungiLa coborârea unor pante lungi se recomandă frânarea cu motorul. Există însă şi şoferi care pentru aceste porţiuni de drum folosesc pedala de frână, preferând să o ţină apăsată o perioada mare de timp. Astfel plăcuţele se vor freca pe discul de frână, iar suprafaţa de contact se va supraîncălzi scăzând implicit gradul de aderenţă dintre ele. Frâna de motor este mult mai eficientă în aceste cazuri.

5. Opririle şi plecările bruşteCălcatul aiurea al pedalelor de frână sau acceleraţie poate dăuna maşinii. În principiu poate fi afectat sistemul de frânare sau rotorul (discul de frână).

6. Nu ţine mâna pe schimbător când nu trebuiePractic avem un element fix reprezentat de furca schimbătorului, care se atinge de un element mobil al cutiei de viteze, reprezentat de pinion. Exercitarea unei presiuni asupra schimbătorului duce, în timp la uzură prematură. Când schimbătorul este acţionat elementele componente ale transmisiei încep să interacţioneze, iar pusă la treabă când nu trebuie poate fi în dezavantajul maşinii.

7. Nu transporta obiecte de care nu ai nevoieOrice obiect pe care îl cari în maşină afectează consumul de combustibil şi starea motorului deoarece acesta va trebui să muncească în plus pentru a pune vehiculul în mişcare. Aşadar, dacă ai obiecte de care nu ai nevoie prin portbagaj, şi obişnuieşti să circuli mult, ar fi bine să le laşi acasă deoarece îţi pot afecta apoi şi buzunarul.

8. Încălzirea motorului prin supraturare înainte de a pleca la drumNu e nimic rău în a lasă pornită maşina câteva minute înainte de a pleca la drum, în special în perioada rece, însă unii şoferii au obiceiul de a porni motorul şi de a-l tura pentru a-l ajuta să se încălzească. Acest lucru duce la schimbări bruşte de temperatură care pot afecta maşina, forţând motorul să funcţioneze sub sarcină înainte ca uleiul să aibă un circuit complet.

9. Presiunea necorespunzătoare a aerului din roţiO presiune incorectă a aerului din roţi duce la o rezistenţă mai mare la înaintare, de aceea este recomandat ca înainte de a umfla pneurile să verifici cartea tehnică a maşinii pentru a afla care este presiunea optimă. Asta poate duce la un consum mare de carburant. Pe de altă parte, o presiune prea mare duce la uzura neuniformă şi poate afecta amortizoarele, deoarece cauciucul îşi pierde elasticitatea iar şocul va fi atenuat doar de amortizoare.

10. Alimentări dese cu cantităţi mici de combustibilCu toate că pot exista momente când pur şi simplu nu îţi poţi permite să faci plinul, alimentările dese cu cantităţi mici de combustibil forţează maşina să ia benzină din partea de jos a rezervorului, unde de cele mai multe ori se depun reziduri. Acest lucru poate duce la un filtru de combustibil înfundat sau resturi care pot ajunge în motor.

Recomandate:

Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat - Photo
Noutăți
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat

Producția electricului Nissan Leaf a fost redusă. Decizia vine în urma întârzierii în aprovizionarea cu baterii. Producția noului model electric Nissan a fost ajustată

Inna
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul - Photo
Accidente
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul

Un bărbat de 62 de ani a decedat, în timp ce două femei au ajuns la spital. Tragedia a avut loc în urma unui accident rutier, care s-a produs în localitatea Costești, raionul Ialoven

Inna
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania - Photo
Noutăți
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania

Tesla va mări producția la fabrica din Germania. Decizia va fi aplicată până la sfârșitul anului curent. Potrivit declarațiilor făcute de șeful uzinei, decizia de a mări producția

Inna
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria - Photo
Noutăți
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria

Noul BMW iX3 va intra pe linia de asamblare, la finalul lunii octombrie. Primul model din era Neue Klasse va fi asamblat la uzina din Debrecen, Ungaria. Lansarea pe piață a noului model este

Inna