URAN - monstrul construit în Rusia, cu motor de TANC, a fost ținut în secret ani la rând!

De Redactor AE   |  3 Ianuarie, 2021

Distribuie :

Nu prea întâlnești multă lume care să îți poată povesti ceva despre URAN. Și asta pentru că proiectul rușilor a rămas doar un proiect și e atât de vechi încât l-a uitat probabil și autorul. Dar, nu e panică, venim noi cu mai multe detalii și relatări. 

În istoria auto au existat o sumedenie de mașini civile, venite din ”armată”. Tehnica militară, modificată pentru a putea fi utilizată pe șoselele publice a avut dintotdeauna un loc aparte în inima pasionaților auto. Sunt robuste, sunt rezistente, sunt puternice și îți conferă siguranța că poți ajunge oriunde, oricând. Jeep-ul (Willys), Hummer-ul (HUMVEE/HMMWV), Mercedes-Benz G-Class (Puch), sunt doar trei dintre cele mai populare despre care cu siguranță că ați auzit. Însă URAN-ul...e cu totul altă istorie. 

Totul a început în 1990...
În urmă cu 30 de ani, inginerul Ghennady Hainov a făcut rost de un motor de la vehiculul BMP-01 căruia încerca să îi găsească un rost. Ve-șasele de 16 litri volum, UTD-20, era capabil de 300 cai putere și 980 Nm de cuplu motor, și cum propulsorul de tanc nu era foarte pretențios la calitatea motorinei, Hainov s-a gândit că e un început bun pentru SUV-ul său. 

Ulterior, inginerul a adus în garaj și punțile, tot de pe un vehicul militar, BTR-60 de această dată, și uite așa au fost puse ”bazele” proiectului URAN. Opt ani mai târziu, în 1998 primile schițe erau pe foaie deja, lipsea doar persoana interesată de un astfel de vehicul. Din fericire, în 1999 un oarecare om de afaceri din Moscova se arată interesat de mașina lui Ghennady și dă startul construcției. 

Motorul, punțile și cutia de viteze de la ZIL -131, au fost montate pe un cadru rigid, construit de la zero. Rusul a folosit și piese componente de la un autocar, LiAZ, de la care a împrumutat elemente de suspensie și pernele de aer. Tot pe șasiu și-au făcut loc două rezervoare de motorină a câte 120 de litri fiecare. Deja îți dai seama că era un adevărat monstru și nu un...SUV. 

Cam tot ce a folosit Hainov în construcția tot-terenului său erau piese împrumutate de pe alte mașini: trapa electriă de la Mercedes-Benz W140, geamurile față de la OKA (două straturi lipite), cele din spate de la VAZ-2109, până și numele URAN este lipit din literele emblemei SUBARU, mai puțin barele față și spate - sudate din tablă de 3-5 milimetri, sau interiorul cusut de la zero. 

Și iată că după patru ani de chin, URAN era gata pentru a face cunoștință cu publicul. Proprietarul însă - nu era gata! Omul cu banul, a fost ales deputat în Duma de Stat și nu-și dorea să apară în atenția tuturor cu un astfel de automobil. Abia 11 ani mai târziu, URAN a trecut în proprietatea deputatului, doar că nimeni nu l-a scos la lumină. 

Cel mai probabil că și astăzi, stă prăfuit în vreun garaj din împrejurimile Moscovei. 

x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

 

 

Recomandate:

Mercedes-AMG pregătește un nou hypercar electric: primele imagini sugerează un model inspirat din Vision One-Eleven - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un nou hypercar electric: primele imagini sugerează un model inspirat din Vision One-Eleven

Mercedes-AMG pregătește o lansare majoră, iar primele indicii au fost deja dezvăluite. Divizia de performanță a producătorului german a publicat pe rețelele sociale două imagini teaser care anunță un

Inna
BMW introduce materiale eco din fibre naturale pe modelele de serie: reducere de 40% a emisiilor CO2 - Photo
Noutăți
BMW introduce materiale eco din fibre naturale pe modelele de serie: reducere de 40% a emisiilor CO2

BMW face un pas important spre sustenabilitate și anunță integrarea unor noi materiale compozite ecologice în producția modelelor sale de serie. Derivate direct din motorsport, aceste materiale

Inna
Ford Mustang Mach-E de 1.421 CP pregătit pentru Pikes Peak: noi imagini și detalii tehnice - Photo
Noutăți
Ford Mustang Mach-E de 1.421 CP pregătit pentru Pikes Peak: noi imagini și detalii tehnice

Ford își face din nou simțită prezența la legendara cursă de la Pikes Peak, de data aceasta cu un prototip electric inspirat de Mustang Mach-E. Producătorul american a publicat recent imagini of

Inna
Noul Audi RS6 va avea V8 hibrid și versiune 100% electrică, pentru viitorul supercar de familie - Photo
Noutăți
Noul Audi RS6 va avea V8 hibrid și versiune 100% electrică, pentru viitorul supercar de familie

Audi pregătește o revoluție tehnologică pentru viitoarea generație RS6, modelul de performanță derivat din gama A6. Lansarea este așteptată în 2026, iar noutățile sunt semnificative: motorul V8

Inna
Chevrolet lansează Corvette ZR1X: 1.267 CP, accelerație sub 2 secunde și performanțe demne de un hypercar - Photo
Noutăți
Chevrolet lansează Corvette ZR1X: 1.267 CP, accelerație sub 2 secunde și performanțe demne de un hypercar

Chevrolet a ridicat cortina de pe cel mai radical Corvette creat vreodată. Noul model se numește Corvette ZR1X și promite performanțe uluitoare, grație unui sistem de propulsie electrificat care livre

Inna
Ferrari amână al doilea model electric până în 2028: lipsa cererii frânează planurile electrice - Photo
Noutăți
Ferrari amână al doilea model electric până în 2028: lipsa cererii frânează planurile electrice

Ferrari își ajustează strategia de electrificare, potrivit unor surse citate de Reuters. Marca italiană renunță, cel puțin temporar, la planurile de lansare accelerate a modelelor electrice. Al

Inna