Un tânăr care a picat examenul la șoferie i-a adresat o scrisoare directorului ASP: Renunțați la post și luați-vă abonament la troleibuz!

De Pavel   |  22 Mai, 2019

Distribuie :

Un tânăr din Moldova i-a adresat o scrisoare deschisă șefului Agenției Servicii Publice (ASP), Serghei Răilean, după ce a picat examenul de obținere a permisului de conducere, scrie moldova9.com

Tânărul de 20 de ani nu a fost deranjat atât de faptul că a fost descalificat pe motive neîntemeiate, cât de atitudinea angajaților și modul în care se desfășoară examenul practic propriu-zis. În mesajul său, băiatul povestește în detalii cum instructorii întârzie la serviciu și, mai mult decât atât, își beau cafeaua în timp de sute de oameni așteaptă lângă automobile pentru a susține examenul practic.

Contactați de jurnaliști, reprezentanții Serviciului de Presă al Agenției Serviciii Publice au declarat că nu sunt la curent cu acest caz, dar se vor documenta pentru a clarifica situația.

În continuare puteți citi întreaga scrisoare adresată șefului ASP.

„Este pentru prima dată când vă adresez o scrisoare deschisă. Sper că veți fi receptiv, fapt de care mă îndoiesc. Sunt un tânăr de 20 ani, plin de speranțe, energie și nevoi. Ca majoritatea studenților de vârsta mea, am nevoie și eu de permis de conducere. M-am înscris la o școală auto, am frecventat cu regularitate toate lecțiile practice și teoretice, am susținut cu brio examenele interne și… hop! am ajuns la examenele externe de la Agenția Servicii Publice, secția „descalificării” conducătorilor de vehicule. L-aș numi momentul cel mai crâncen și decisiv din viața fiecărui șofer din prezent. De ce din prezent? Căci anume oamenii precum voi, în anii ’90, cumpărau permisele de conducere cu prețuri mai ieftine ca tarifele la serviciile comunale de astăzi. Cu 100 de dolari erai șofer cât ai zice pește. Mă doare faptul că bădăranii cu permise cumpărate cândva, ajung să devină directori, care stabilesc reguli și parametri de evaluare a capacităților persoanelor de a conduce, ba chiar și să-i pice la examen, pentru a obține cât mai mulți bani.

Pe 5 martie, am fost pentru prima dată la examenele externe. Pot spune ferm că proba teoretică a fost una corectă, în care examinatul este evaluat după cunoștințele sale. Motivul acestor nemulțumiri, pe care le aduc acum în fața Dumnevoastră, este proba practică. Doresc să încep cu simplul fapt că examinatorii nu vin la timp la serviciu. Fiind prezent de dis-de-dimineață, am văzut că aceștia veneau (apropo cu mașinile pentru examen) pe la ora 10 dimineața, chiar dacă majoritatea elevilor erau programați de la ora 8 dimineața. Oamenii erau nevoiți să aștepte afară ore în șir, deși proba lor de examinare era programată cu mult mai înainte. Acum vreau să vorbesc despre oamenii pe care îi angajați. Aroganța și atitudinea lor pur și simplu întrece toate limitele. Ei bagă frică și stres în fiecare examinat, mai ales în domnișoare. După părerea mea, acești oameni nu doresc să muncească. În timp ce toți elevii dornici de permis stăteau cu zecile lângă automobil, pentru a efectua proba, acești domni examinatori stăteau cu un dublu Americano într-o mână și cu o țigară în alta. Când am urcat la volan, am fost atacat de un val mare de brutalitate și umor de prost gust din partea domnilor în cauză. Văzând ruta pe care urmează să o trecem, examinatorul a surâs fals și a spus că pur și simplu traseul este unul lung și obositor pentru el. Culmea pentru mine a fost atunci când acesta a început să mă penalizeze la stânga și la dreapta pentru orice respirație. Am ajuns pe str. Lunca Bîcului, unde era puțin trafic. Fiind convins că uite aici chiar nu are pentru ce să mă penalizeze, domnul, fiind cu experiență de „penalizator”, mi-a aruncat 9 puncte pentru întrecerea limitelor de viteză. Există doar o problemă minoră. Aveam vreo 30 km/h, în viteza a 3-a. După ce acesta mi-a spus că i „s-a părut” că aveam mai mult de 60 km/h, am părăsit nedumerit automobilul.

Ideea este că în tot acest sistem există o anumită ierarhizare profesională. Fiecare primește anumite ordine și trebuie să exercite anumite acțiuni. În fruntea acestei piramide a imoralității și a bădărănismului stați d-voastră, domnule Răilean. Voi sunteți „păpușarul’’ acestor pioni fără bun simț, pe care îi numiți „examinatori”. Voi sunteți vârful acestei organizații corupte, cunoscută și sub numele de Î. S. Registru. Voi generați și permiteți astfel de nereguli. Domnule Răilean, d-voastră ați menționat anul trecut într-un inteviu pentru Curentul.md că în curând toate serviciile publice vor fi digitalizate la maxim. A trecut un an, iar eu nu mă pot înscrie elementar pentru următoarea probă, site-ul instituției fiind plin de erori și buguri. Tot d-voastră ați spus că luptați activ împotriva cumpărării permiselor, iar eu tot mai frecvent aud de la unele persoane că aceștia dau câte 500 de euro și mai mult, și vin cu permisul în mână acasă.

De ce unii oameni, care sunt competenți și au abilități bune de a conduce, sunt picați la examene? De ce niște derbedei ca voi cumpără permisul, iar la primul gard rămân fără mașină? De ce trebuie să merg cu frică pe stradă, atât la volan, cât și în calitate de pieton? De ce promovați un mârlanism total în cadrul unor instituții publice, domnule Răilean? De ce nu alegeți cu prudență angajații voștri? De ce corupția devine ceva esențial și normal pentru voi?

Eu cred că șirul de întrebări poate continua mult, iar sfatul meu pentru d-voastră este ca să renunțați la postul pe care îl dețineți și să vă luați abonament la troleibuz”.

Recomandate:

3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna