Un inginer care lucrează pentru Mercedes afirmă că mașinile noi sunt făcute să reziste doar 7-12 ani

De Inna   |  20 Octombrie, 2023

Distribuie :

Un inginer român care lucrează în cadrul Mercedes-Benz, a făcut dezvăluiri curioase cu privire la calitatea noilor automobile. Potrivit acestuia, mașinile noi sunt făcute să țină între 7 și 12 ani.

Paul Danci este inginerul român, care activează în cadrul uzinei Mercedes-Benz. Acesta este expert în siguranță funcțională și securitate cibernetică în cadrul companiei în Sindelfingen, Germania. Tot el a făcut parte din echipa care a ajutat la dezvoltarea primului sistem de automatizare numit Drive Pilot. 

Potrivit inginerului, unul dintre motivele de bază pentru care mașinile noi nu se mai fabrică ca cele de altădată, este faptul că statele au venit cu reglementări foarte clare în ceea ce privește construcția autovehiculelor. Mai mult, bărbatul a și menționat câteva din aceste reglementări:

  • materialele trebuie să fie reciclabile în proporție de X%, procent care se schimbă periodic, astfel că în următoarele decenii, tehnologia de a recicla trebuie să fie disponibilă;
  • normele de poluare devin tot mai stricte, astfel că mașinile mai vechi poluează și mai mult, iar legiuitorii încearcă să scape cât mai repede de acestea. Dacă în prezent, o mașină veche este una considerată a avea peste 20 de ani, în viitor, veche ar reprezenta între 7-12 ani;
  • dacă în prezent, multe mașini dețin software în cloud capabile să primească și să trimită date de la mașini, aceste servicii nu ar putea fi susținute vreme de două-trei decenii și ar fi și costisitor, astfel că o durată de 7-12 ani, ar fi mai dezirabilă.

"Mașinile vor migra spre conceptul de serviciu. Adică mașina ca serviciu, nu ca bun independent deținut de o entitate. Va fi foarte costisitor în viitor, să zicem 12 ani de acum, să întreții o mașină care are în spate servicii ce trebuie să asigure date, securitate, etc. Pe lângă costurile de achiziție și costurile de reparație vor trebui plătite tot felul de abonamente pentru că mașină e conectată și trebuie întreținută, nu doar mecanic. 

În concluzie, mașinile produse începând cu 2022-2023 vor avea o durată de viață de aproximativ 7-12 ani. După ce durata de viață oficială se va termina, probabil nu se mai găsesc piese de schimb, nu mai există suport pentru multe din serviciile cloud din mașină, garanție, programele de diagnoză nu vor mai funcționa și probabil nu se va mai putea vinde. Poate și altele. Aceleași concepte se aplică astăzi la electronice, telefoane, etc", a explicat Paul Danci.

De asemenea, inginerul a explicat că acum, tehnologia este în permanentă dezvoltare, comparativ cu trei-patru decenii în urmă. 

Recomandate:

Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna