UE oferă un nou termen-limită industriei auto: reducerea emisiilor de CO2 amânată până în 2027

De Inna | 12 Mai, 2025
În urma unei decizii adoptate recent de Parlamentul European, constructorii auto vor avea timp până la sfârșitul anului 2027 pentru a se conforma obiectivelor intermediare de reducere a emisiilor de CO2. Inițial, aceste ținte erau stabilite pentru 2025. Propunerea de prelungire, avansată de Comisia Europeană, a fost susținută de majoritatea europarlamentarilor: 458 de voturi pro, 101 împotrivă și 14 abțineri.
Noua țintă medie de emisii pentru flotele de vehicule este stabilită la 93.6 grame de CO2 pe kilometru, un prag care va deveni obligatoriu din 2027. Începând cu 2030, normele se vor înăspri și mai mult, cu un plafon redus la doar 49.5 g/km, ca parte a strategiei europene de combatere a schimbărilor climatice.
Planul ambițios al UE rămâne ferm pe termen lung: din 2035, vânzarea de vehicule noi echipate cu motoare pe benzină sau motorină va fi interzisă. Cu toate acestea, motoarele cu ardere internă nu vor fi complet eliminate. Acestea vor putea fi vândute dacă sunt alimentate cu combustibili sintetici, considerați neutri din punct de vedere al emisiilor.
Această ajustare a calendarului vine în contextul presiunilor din industrie, care cere mai mult timp pentru tranziția către mobilitatea electrică și pentru dezvoltarea tehnologiilor alternative de propulsie.