UE intră în panică! Constructorii închid uzinele din cauza că nu mai pot produce motoare cu ardere internă

De Pavel   |  12 Aprilie, 2022

Distribuie :

Electrificarea mașinilor cu care tot se laudă și o promovează europenii se pare că le dă acestora mari bătăi de cap. Totul din cauza că nu a fost luată în considerare cealaltă parte a monedei a acestei hotărâri radicale.

Comisarul Thierry Breton declară că întreg aparatul UE a intrat în panică odată cu electrificarea forțată a industriei auto. Marii constructori auto sunt forțați în prezent de legislația actuală a UE și viitoarele norme Euro 7 să renunțe definitiv la producția mașinilor echipate cu motoare pe benzină și motorină.

Acest lucru înseamnă că peste jumătate din industria auto din Europa a intrat în colaps, din cauza sistării activității uzinelor, concedierea în masă a muncitorilor și transferarea producției în afara Uniunii, în țările unde se mai permite construcția și comercializarea mașinilor cu motoare termice.

Thierry Breton se arată șocat de faptul că politicile proaste adoptate de UE au distrus industria auto în doar trei ani, de dragul electrificării forțate a parcului auto!

În timp ce visul unui continent împânzit cu EV-uri rămâne a fi în continuare doar un vis, parcul auto din Europa învechește cu pași mari, șoferii de rând nevrând să renunțe la mașina lor veche diesel sau pe benzină în favoarea unui vehicul electric, care oferă o autonomie modestă, unde se mai adaugă și o infrastructură insuficientă pentru alimentarea acestora.

Electrificarea forțată impusă de UE a dus la închiderea mai multor uzine constructoare de mașini și concedierea angajaților lor. Plus la asta, constructorii sunt acum mult mai motivați să-și mute afacerile în afara UE, acolo unde pot să producă liber mașini cu motoare cu ardere internă și să angajeze muncitori cu salarii mult mai mici.

Cel mai bun exemplu în acest sens este Volkswagen, care a închis câteva fabrici unde producea mașini cu motoare TDI și TSI, în locul acestora însă renunțând să deschidă o producție nouă de mașini electrice din gama ID. Drept rezultat avem mii de oameni care au rămas șomeri, pentru că relocarea lor în altă zonă a fost imposibilă.

Primul pas resimțit atunci când un producător auto planifică să renunțe la o uzină, este să dea vina pe criza semiconductorilor și imediat să reducă producția cu 50%, după care cu 80% până la închiderea definitivă.  Între timp, muncitorii sunt plătiți cu 80% din salariu pentru încă câteva luni, după care sunt concediați pentru că fabrica nu mai are producție!

Încurajez întregul ecosistem auto, pe de o parte să asigure tranziţia electrică astfel încât să fie pregătit pentru 2035 în UE, dar şi pentru a continua să exporte vehicule cu motoare cu combustie sau hibride în ţările care vor mai avea încă nevoie timp de mai mulţi ani sau decenii”, a declarat Thierry Breton.

Acesta consideră că dacă totuși UE nu își va revizui politicile în industria auto, constructorii se pot concentra pe piețele din afara Uniunii.

 

Recomandate:

Ferrari amână al doilea model electric până în 2028: lipsa cererii frânează planurile electrice - Photo
Noutăți
Ferrari amână al doilea model electric până în 2028: lipsa cererii frânează planurile electrice

Ferrari își ajustează strategia de electrificare, potrivit unor surse citate de Reuters. Marca italiană renunță, cel puțin temporar, la planurile de lansare accelerate a modelelor electrice. Al

Inna
BMW introduce materiale eco din fibre naturale pe modelele de serie: reducere de 40% a emisiilor CO2 - Photo
Noutăți
BMW introduce materiale eco din fibre naturale pe modelele de serie: reducere de 40% a emisiilor CO2

BMW face un pas important spre sustenabilitate și anunță integrarea unor noi materiale compozite ecologice în producția modelelor sale de serie. Derivate direct din motorsport, aceste materiale

Inna
Chevrolet lansează Corvette ZR1X: 1.267 CP, accelerație sub 2 secunde și performanțe demne de un hypercar - Photo
Noutăți
Chevrolet lansează Corvette ZR1X: 1.267 CP, accelerație sub 2 secunde și performanțe demne de un hypercar

Chevrolet a ridicat cortina de pe cel mai radical Corvette creat vreodată. Noul model se numește Corvette ZR1X și promite performanțe uluitoare, grație unui sistem de propulsie electrificat care livre

Inna
Noul Audi RS6 va avea V8 hibrid și versiune 100% electrică, pentru viitorul supercar de familie - Photo
Noutăți
Noul Audi RS6 va avea V8 hibrid și versiune 100% electrică, pentru viitorul supercar de familie

Audi pregătește o revoluție tehnologică pentru viitoarea generație RS6, modelul de performanță derivat din gama A6. Lansarea este așteptată în 2026, iar noutățile sunt semnificative: motorul V8

Inna
Mercedes-AMG pregătește un nou hypercar electric: primele imagini sugerează un model inspirat din Vision One-Eleven - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG pregătește un nou hypercar electric: primele imagini sugerează un model inspirat din Vision One-Eleven

Mercedes-AMG pregătește o lansare majoră, iar primele indicii au fost deja dezvăluite. Divizia de performanță a producătorului german a publicat pe rețelele sociale două imagini teaser care anunță un

Inna
Ford Mustang Mach-E de 1.421 CP pregătit pentru Pikes Peak: noi imagini și detalii tehnice - Photo
Noutăți
Ford Mustang Mach-E de 1.421 CP pregătit pentru Pikes Peak: noi imagini și detalii tehnice

Ford își face din nou simțită prezența la legendara cursă de la Pikes Peak, de data aceasta cu un prototip electric inspirat de Mustang Mach-E. Producătorul american a publicat recent imagini of

Inna