Tushek Renovatio T500 - maşina exotică născută în Slovenia

De AutoExpert   |  21 Martie, 2012

Distribuie :

Tushek Renovatio T500 - maşina exotică născută în Slovenia

Când un pilot de curse îşi pune în minte să construiască maşina visurilor sale, nu ar trebui să ne mire că rezultatul este descris drept o maşină care îi oferă celui de la volan răspunsul, manevrabilitatea, performanţele şi senzaţiile unei maşini veritabile de curse, dar care poate fi folosită cu uşurinţă şi ca maşină de zi cu zi.

Este cazul noului model Tushek Renovatio T500, o maşină sport compactă şi având un motor de origine Audi. Maşina are o lungime de 4,27 metri şi o înălţime de numai 1,05 metri, în timp ce garda la sol e de 110 mm. Ca formă generală, Tushel Renovatio T500 e destul de original, oferind trei conversii: roadster, coupe sport şi coupe GT (prin ataşarea unui hardtop deasupra părţii centrale).

Ca stil, Renovatio T500 reuşeşte să se diferenţieze suficient de mult de maşinile exotice cunoscute de pe piaţă, partea frontală aducând o notă de eleganţă prin farurile cu o decupare mai complexă, iar spatele este foarte agresiv, atât datorită eleronului racing generos, cât şi datorită stopurilor şi celor două evacuări, plasate într-o poziţie mai puţin obişnuită, în partea mediană a spoilerului, deasupra difuzorului proeminent.

De remarcat uşile cu deschidere în stil Lambo şi care au dimensiuni destul de mici raportat la caroserie, ceea ce a contribuit la obţinerea unei linii laterale ascendentă şi integrarea suficient de reuşită a fantelor de aerisire pe aripile spate. În plus, garda la sol foarte mică pune în evidenţă jantele de 19 inch, încălţate cu Pirelli P-Zero Corsa, de 235/35 R 19 în faţă, respectiv 295/30 R 19 în spate.

Tushek Renovatio T500 are o structură monococă, şasiul fiind realizat din aliaj crom-molibden, iar panourile caroseriei din fibră de carbon şi materiale compozite. Astfel, masa proprie a maşinii este de numai 1.090 kg, iar, prin adăugarea hardtopului de deasupra capetelor pasagerilor şi a celui de deasupra motorului, se ajunge la doar 1.133 kg.

Motorul plasat în poziţie centrală este un V8 preluat de pe Audi RS4, având 4,2 litri şi o putere maximă de 450 CP. Cuplul maxim de 428 Nm se obţine la 3.200 rpm, iar performanţele anunţate de Tushek Renovatio T500 se anunţă excelente: 0-100 km/h în 3,7 secunde, 0-200 km/h în 11,5 secunde, în timp ce viteza maximă depăşeşte 310 km/h.

Creatorii maşinii pun, însă, accentul pe manevrabilitatea maşinii, ajutată de distribuţia maselor pe punţi de 47% pe faţă / 53% pe spate, în timp ce acceleraţia laterală suportată este de 1,7 G. Dacă mai adăugăm şi raportul greutate/putere de numai 2,42 kg/CP, ne facem o idee despre ce senzaţii trebuie să ofere micul bolid pe şosea, dar mai ales pe pistă.

Interiorul lui Tushek Renovatio T500 este gândit foarte pragmatic, având un look simplist, cu accente racing: volanul cu un diametru redus, indicatoarele de bord digitale, schibătorul pentru cutia de viteze manuală cu 6 trepte situat foarte aproape de volan sau indicatoarele analogice din partea centrală a bordului.

Totuşi, chiar dacă habitaclul arată simplist, maşina este destul de bine echipată pentru utilizarea zilnică, nelipsind sistemul de navigaţie, aerul condiţionat automat, conexiunea Bluetooth şi radio-MP3, sistem keyless-go sau tapiţerie integrală din Alcantara. La care se mai adaugă, ca şi opţionale, diverse nuanţe pentru vopseaua caroseriei, sistem de evacuare din titaniu, scaune încălzite sau cameră de filmat pentru mersul înapoi.

Singura mare necunoscută în acest moment este preţul pe care îl va reclama Tushek Renovatio T500, dar acest lucru va fi făcut probabil public la Top Marques Monaco, în funcţie şi de interesul arătat de potenţialii cumpărători.

Recomandate:

Mercedes-Benz introduce tehnologia steer-by-wire pe modelele de serie - Photo
Noutăți
Mercedes-Benz introduce tehnologia steer-by-wire pe modelele de serie

 Mercedes-Benz a confirmat adoptarea unei tehnologii de ultimă generație care va marca un pas important în direcția viitoarelor sisteme de direcție: steer-by-wire. Implementarea acestei

Inna
Renault lansează comenzile pentru 5 Turbo 3E: cel mai radical și scump model electric din istoria mărcii - Photo
Noutăți
Renault lansează comenzile pentru 5 Turbo 3E: cel mai radical și scump model electric din istoria mărcii

 Renault a anunțat oficial deschiderea comenzilor pentru 5 Turbo 3E, versiunea de top a noului Renault 5 electric. Modelul combină performanța pură cu tehnologia de ultimă oră și vine cu un p

Inna
Renault inovează: divizia Horse propune un sistem hibrid care poate transforma mașinile electrice - Photo
Noutăți
Renault inovează: divizia Horse propune un sistem hibrid care poate transforma mașinile electrice

 Într-o perioadă în care industria auto mizează tot mai mult pe electrificare completă, Renault vine cu o propunere neobișnuită prin divizia sa dedicată dezvoltării de motoare,&nb

Inna
Hyundai prezintă o nouă generație de sisteme de propulsie hibrid: mai eficiente și mai puternice - Photo
Noutăți
Hyundai prezintă o nouă generație de sisteme de propulsie hibrid: mai eficiente și mai puternice

 Grupul Hyundai continuă procesul de electrificare a gamei sale, prin lansarea unei noi generații de sisteme de propulsie hibrid. Acestea promit îmbunătățiri semnificative at&

Inna
(FOTO) Mazda EZ-60: detalii noi despre viitorul SUV electric cu range extender - Photo
Noutăți
(FOTO) Mazda EZ-60: detalii noi despre viitorul SUV electric cu range extender

 Mazda pregătește lansarea unui nou SUV electric, denumit EZ-60, care își va face debutul inițial pe piața din China. Modelul este rezultatul colaborării dintre constructorul japonez și

Inna
(FOTO) Mercedes-Benz Vision V – conceptul care anticipează viitorul utilitarelor electrice premium - Photo
Noutăți
(FOTO) Mercedes-Benz Vision V – conceptul care anticipează viitorul utilitarelor electrice premium

 Mercedes-Benz a prezentat oficial Vision V, un concept spectaculos care prefigurează direcția de design și tehnologie pentru următoarea generație de vehicule utilitare electrice. Această apa

Inna