Test drive: Mașina redacției Chevrolet Captiva! Un SUV accesibil cu ambiții de clasa premium

De Pavel   |  3 Martie, 2019

Distribuie :

Redacția Autoexpert a decis să dea start unei noi rubrici care să vină în ajutorul cititorilor noștri atunci când vine timpul să aleagă un nou automobil, fie acesta unul second hand sau cumpărat absolut nou din salonul auto. Primul protagonist al acestei rubrici va fi noul Chevrolet Captiva.

Pentru început ar trebui să menționăm că este vorba despre facelift-ul celei de-a doua generații a SUV-ului Chevrolet Captiva, dezvoltat de către centrul de proiectare General Motors din Incheon, Coreea de Sud. Acesta a debutat în anul 2018 și la fel precum generațiile interiore, continuă să le ofere clienților o mulțime de tehnologii moderne la un preț accesibil.

Design

La prima vedere am fost plăcut uimit de exteriorul acestui model care se prezintă cu un design modern ce poate concura chiar și cu modelele din clasa premium. Partea frontală se evidențiază prin grila de dimensiuni generoase care a fost puțin modificată odată cu facelift-ul recent, o nouă bară de protecție, faruri care au devenit mai compacte ca dimensiuni și care folosesc tehnologia LED aplicată pentru luminile de zi, ultimile apropo, îi oferă o notă accentuată de agresivitate.

Privit din profil, Chevrolet Captiva își etalează partea elegantă, datorită liniei curbate a geamurilor și pachetului de crom aplicat la nivelul mânerelor de la uși și a pragurilor. Unde se mai adaugă și jantele cromate cu diamentru de 19 inch, disponibile opțional.

Ce ține de posterior, aici distingem stopurile LED, difuzorul finisat într-o culoare argintie și două terminații ale sistemului de evacuare.

Interior

Urcând în interiorul noului Captiva am avut o senzație că ceva aici lipsește și e cam ”gol” înăuntru. Doar după câțiva kilometri rulați îți dai seama că această impresie se crează anume din cauza interiorului spațios și podului înalt. Dar, să le luăm pe rând.

Urcat în mașină, în primul rând am apucat să-mi reglez scaunul, eu fiind de o statură medie (175 cm), așa cum și obișnuiesc în SUV-uri, am ridicat scaunul ceva mai sus și am rămas plăcut surprins de faptul că, Captiva îți oferă o vizibilitate mai mult decât suficientă, necătând la montanta A, care conform standardelor de siguranță este destul de lată.

Imediat după ce m-am acomodat în scaun am sesizat primul lucru care m-a deranjat în salon și anume cotiera, care este poziționată prea în urmă și nu se reglează longitudional.

Tot aici la interior merită menționat și spațiul destinat pasagerilor, care în cazul exemplarului nostru poate așeza cu comoditate maximă șapte pasageri, datorită celor două scaune extra situate în portbagaj. Apropo de portbagaj, când deschizi ușa acestuia ai impresia că ți-ar lua o veșnicie să îl umpli cu bagaje și tot va rămâne loc de încă o gentuță.

Motorizare

După ce m-am familiarizat puțin cu interiorul noului Captiva, i-am dat o cheie și am pornit motorul, care în cazul exemplarului deținut de redacția noastră, este un diesel de 2.2 litri volum capabil să dezvolte 184 de cai putere și un cuplu motor de 400 Nm. Puterea motorului este gestionată de cutia automată cu șase trepte și transmisă în continuare către roți prin intermediul unui sistem de tracțiune integrală.

Multimedia

Deoarece temperatura de afară era mai jos de zero, iar eu sunt un adept al tradițiilor vechi, prefer să las puțin motorul să se încălzească și componentele propulsorului să fie suficient lubrifiate cu ulei. Timp de cele câteva minute cât sistemul de ungere își făcea treaba, eu m-am apucat să studiez rapid sistemul de infotainment și să-mi conectez smartphone-ul pentru a mă delecta cu un playlist de muzică jazz pe străzile Chișinăului de seară.

Din start am observat că multimedia noului Chevrolet Captiva suportă funcția Apple Car Play, care practic îți proiectează iPhone-ul pe display-ul central astfel că telefonul nu îți va mai fura atenția în timpul șofatului. Și nu e doar despre muzică! Pe lângă faptul că ai acces ușor la toate compozițiile muzicale, albumele și playlist-urile din Apple Music, la fel ai posibilitatea de a folosi și aplicațiile de navigare precum Waze sau Google Maps, să accesezi Mesajele sau Contactele pentru a face un apel.

Chevrolet Captiva Multimedia

 

Dacă vă întrebați de ce am pus un așa mare accent pe Apple Car Play, vă răspund că este mega util și rămâi surprins să o găsești o astfel de funcție pe un SUV accesibil, în timp ce aceasta lipsește chiar și pe ultimile modele produse spre exemplu de BMW!

Condus

Între timp diesel-ul care apropo este destul de silențios era gata să pornească la drum, iar eu am mutat maneta în poziția Drive și am pornit să cutreer arterele capitalei. Din start aș vrea să accentuez faptul că, transmisia lucrează perfect și nu simți că treptele se schimbă la turații prea mici sau prea înalte. Suspensia s-a descurcat de minune pe drumurile de pe care se topea zăpada și apăreau ”găurile de primăvară” în asfalt. Amintesc, exemplarul nostru este încălțat în jante cu diametrul de 19 inch, care teoretic ar trebui să creeze disconfort pe drumurile șifonate din capitală.

Consum

După ce am pornit la drum, ochii s-au îndreptat spre panoul de bord, acolo unde am observat indicatorul de consum, care afișa după 2.600 de kilometri rulați, un consum mediu de 18.5 litri/ 100 km! Am zis că acest consum exagerat s-ar putea datora faptului că mașina este condusă de circa patru șoferi, fiecare dintre care manifestă un stil de condus diferit. Astea fiind spuse am resetat idicatorul și am zis să văd ce consum ar avea noul Chevrolet Captiva adaptat la stilul meu de condus, recunosc unul destul de calm cu rare accelerări atunci când vine vorba de simple depășiri sau schimbare de bandă.

Ei bine, trip-ul meu cu acest SUV a numărat peste 150 de kilometri. Între timp Captiva a reușit să mă cucerească datorită gabaritelor sale, vizibilității sporite, unei manevrabilități de apreciat pentru o mașină de dimensiuni mari care este destul de previzibilă și desigur cu felul cum arată. După kilometrii rulați am mai verificat încă odată idicatorul de consum, care deja număra 13.4 litri/100 km, în condiții de oraș și un pic de condus mai dinamic pe traseele din afara orașului.

Dacă vă întrebați de ce aș numi acest model accesibil vă răspund imediat. Exemplarul folosit de redacția noastră se prezintă în versiunea full options sau cum este numit în broșura celor de la Chevrolet, varianta LT+. Aceasta oferă practic toate opțiunile disponibile pentru modelul Captiva la care se mai adaugă funcții opționale la alegerea cumpărătorului. Prețul noului Chevrolet Captiva facelift începe de la 18.900 euro! Modelul folosit la test, este echipat cu practic toate dotările de top disponibile și, are un preț de 26.700 de euro. Un preț mai mult decât accesibil pentru un SUV în tot sensul cuvântului cu o mulțime de tehnologii moderne, motor diesel, jante R19, cameră video retrovizoare, etc. Lista completă cu dotări o vedeți în imaginea de mai jos.

Chevrolet Captiva Dotari

Să concluzionăm! Dacă sunteți în căutarea unui SUV, dar nu vă orientați spre piața mașinilor second hand, Chevrolet Captiva este modelul care cu siguranță va face față cerințelor dumneavoastră. Față de concurenții săi principali care sunt Kia Sorento și Renault Koleos, acesta câștigă prin preț dacă îl comparăm cu Koleos și prin diferența izbitoare de confort dacă să îl comparăm cu Sorento. Anume după ce am cântărit și comparat aceste trei SUV-uri, redacția noastră a decis că Chevrolet Captiva este modelul de care avem nevoie și pe care cu încredere am putea să îl recomandăm cititorilor noștri!

Chevrolet Captiva fata Chevrolet Captiva fata Chevrolet Captiva spate Chevrolet Captiva interior Chevrolet Captiva interior Chevrolet Captiva scaune spate Chevrolet Captiva portbagaj Chevrolet Captiva motor diesel Chevrolet Captiva diesel Chevrolet Captiva camera spate Chevrolet Captiva iluminare praguri Chevrolet Captiva jante

Recomandate:

Porsche 911 Carrera 4S și Targa 4S facelift: motor mai puternic și echipamente premium în standard - Photo
Noutăți
Porsche 911 Carrera 4S și Targa 4S facelift: motor mai puternic și echipamente premium în standard

Porsche aduce un suflu nou în gama 911, prin introducerea versiunilor actualizate 911 Carrera 4S facelift și 911 Targa 4S facelift, ambele modele beneficiază de îmbunătățiri semnifica

Inna
(FOTO) Circulația rutieră pe podul de pe șoseaua Balcani, redeschisă! - Photo
Noutăți
(FOTO) Circulația rutieră pe podul de pe șoseaua Balcani, redeschisă!

A fost redeschisă circulația pe podul peste râul Bâc, situat pe șoseaua Balcani, precum și pe pasajul rutier peste calea ferată, drumul M1 și drumul de acces către strada Pietrăriei, iar ș

Inna
(FOTO) Mitsubishi Grandis revine în gamă. Noul SUV compact debutează pe platforma Renault - Photo
Noutăți
(FOTO) Mitsubishi Grandis revine în gamă. Noul SUV compact debutează pe platforma Renault

Mitsubishi aduce din nou în prim-plan numele Grandis, de această dată într-o formă complet nouă. De la un fost monovolum cu 7 locuri, Grandis se transformă acum într-un SUV compact c

Inna
Range Rover Sport SV Black: noua ediție specială cu design caracteristic și motor V8 de 635 CP - Photo
Noutăți
Range Rover Sport SV Black: noua ediție specială cu design caracteristic și motor V8 de 635 CP

Land Rover extinde gama Range Rover Sport cu o versiune exclusivistă numită SV Black, creată pentru cei care apreciază eleganța discretă combinată cu performanțe de top. Noul model vine cu un aspect e

Inna
Polestar 7 va fi produs în Europa. SUV-ul electric suedez prinde contur la uzina Volvo din Slovacia - Photo
Noutăți
Polestar 7 va fi produs în Europa. SUV-ul electric suedez prinde contur la uzina Volvo din Slovacia

Producătorul suedez de vehicule electrice, Polestar, a confirmat oficial că viitorul său SUV electric, denumit Polestar 7, va fi produs în Europa. Mai exact, modelul va fi asamblat în Slov

Inna
Stellantis avertizează. Fabricile europene sunt în pericol din cauza noilor reguli privind emisiile CO2 - Photo
Noutăți
Stellantis avertizează. Fabricile europene sunt în pericol din cauza noilor reguli privind emisiile CO2

Stellantis atrage atenția că ar putea fi nevoit să închidă mai multe dintre uzinele sale din Europa, dacă noile sancțiuni legate de depășirea limitelor de emisii de CO2 vor fi aplicate &ici

Inna