Test Drive: BMW Seria 2 Active Tourer. Primul dintre familiştii bavarezi! (UPDATE)
De Redactor AE | 19 Iunie, 2015
Suntem aproape siguri că v-au lipsit testele marca AutoExpertMD şi sincer să fim, şi nouă ne-a fost dor de ele! Iată că la scurt timp după relansarea site-ului, am decis că a venit timpul şi pentru rubrica testelor drive. Modelul pe care l-am ales astăzi nu este un supercar, nu este un campion la cai putere şi nici măcar un luptător la categoria grea. Este primul şi cel mai nou monovolum în gama bavarezilor de la BMW.
Premiera oficială a lui BMW Seria 2 Active Tourer în Moldova a avut loc în urmă cu ceva vreme, însă ideea de a testa mpv-ul nu ne-a lăsat baltă nici o clipă. Şi iată că, în ciuda vremei posomorâte de afară am decis să scoatem la o plimbare micuţul BMW 218i Active Tourer. Adjectivul "micuţ" nu are vreo legătură cu dimensiunile compacte ale maşinii sub nici o formă, poate mai degrabă se asociază cu motorul de 1.5 litri în trei cilindri. Iar apropo de gabarituri, noul Seria 2 AT măsoară 4342 de mm în lungime, 1800 mm în lăţime şi numai 1555 mm în înălţime. În ciuda aparenţelor, spaţiul interior dedicat pasagerilor este chiar impresionant. Până şi domnii cu o înălţime de peste 1.80m şi un corp atletic, vor rămâne plăcut surprinşi de generozitatea scaunelor faţă dar şi a banchetei spate.
Interiorul noului Seria 2 Active Tourer nu duce lipsă de materiale de calitate înaltă şi este proiectat respectând tradiţiile din acest segment, iar asta înseamnă că nu lipsesc spaţiile de depozitare pentru o mulţime de accesorii, atât de necesare unei familii tinere. Pentru că exact acest grup de clienţi îl ţinteşte noul Seria 2 AT. Accesul în maşină este facilitat de portierele mari şi astfel nu rişti să îţi pătezi hainele chiar şi atunci când plouă.
Versatilitatea este sinonimul perfect atunci când vorbim despre un monovolum, iar BMW-ul de astăzi nu este o excepţie. Astfel, pe lângă faptul că bancheta spate poate fi rabatată pentru a găzdui cât mai multe bagaje, aceasta mai este şi operabilă pe lungime. Adică şezutul poate fi mutat mai în faţă! Iar pentru a plia spătarul nu este nevoie decât să apăsaţi un buton iar acestea cad automat în poziţia culcat.
Primul contact cu maşina începe cu cheia care îţi deschide noi orizonturi. Odată ce ai păşit pragul inscripţionat, instinctiv cauţi să apeşi butonul de pornire, iar în aşteptarea minunii...se face auzită unitatea în trei cilindri de sub capotă, însoţitîă de un sunet mai puţin plăcut. Acesta este noul propulsor de 1.5 litri, TwinPower Turbo, care dezvoltă 136 de cai putere şi 220 Nm de cuplu motor, cifre mai mult decât suficiente pentru traficul aglomerat in oraş. Iar cu zumzăitul motorului te obişnuieşti rapid, mai ales că lucrurile se schimbă, odată cu atingerea acceleratorului.
Cu siguranţă că mediul urban este ambianţa naturală a lui Seria 2 AT iar cei de la BMW cunosc foarte bine acest lucru. Acceleratorul este foarte sensibil şi receptiv, mai ales în regimul sport, însă pentru un condus lejer şi eficient vă sugerăm să selectaţi modul COMFORT sau chiar EFFICIENT, care aproape că te calmează. Nu mai eşti instigat să conduci agresiv şi preferi să te laşi dus de val, în planctonul de maşini care inundă străzile capitalei. Pedala de acceleraţie devine mult mai "amabilă", mărindu-se şi cursa acesteia. Ne-a plăcut foarte mult modul în care selectezi regimurile de funcţionare ale transmisiei, simplu şi original, chiar dacă este poziţionat ceva mai la distanţă de levierul transmisiei automate cu şase trepte.
Ţinuta de drum a maşinii este exact aşa cum mă aşteptam, intuitivă şi cu o precizie maximă. Ştii exact unde se află roţile şi cât de mult ai de rotit de volan. Deloc surprinzător este ruliul, iar aşa cum maşina este cu tracţiune faţă, la abordarea cu viteză a virajelor, posteriorul maşinii tinde să "planeze". Însă acest lucru nu trebuie să vă sperie, pentru că la viteze admisibile, efectul de subvirare este aproape insesizabil şi apare doar dacă provoci maşina. Chiar şi aşa, cei obişnuiţi cu automobilele cu tracţiune pe puntea faţă, nici că vor observa tendinţa.
Inginerii BMW au lucrat bine şi cu suspensia, astfel că aceasta înghite micile denivelări fără probleme, dar nici nu ezită să te informeze atunci când asfaltul de sub roţi se transformă într-un poligon de teste cu gropi. Pasagerii spate acuză mici incomodităţi mai mult la trecerea peste obstacole, cum ar fi limitatoarele de viteză, care, la drept vorbind, sunt mai puţin plăcute chiar şi într-un automobil de lux. Iar în caz că aveţi necesitatea să părăsiţi asfaltul pentru o mică escapadă în sânul naturii, o puteţi face fără prea multe griji, pentru că şi aici Seria 2 Active Tourer se simte în largul său.
Făcând un rezumat, aş putea spune că noul BMW Seria 2 Active Tourer, este un automobil compact dar spaţios, cu un motor eficient care nu bate la buzunar şi care în ciuda volumului mic, livrează o dinamică de invidiat. Pare fi alegerea perfectă pentru familiile tinere ce vor aprecia portbagajul voluminos, confortul sporit precum şi calitatea premium a materialelor.
Din neajunsuri sunt de menţionat poate doar cutia de viteze cu şase rapoarte şi anume trecerea din regimul D în marşarier R. Timpul de reacţie la schimbarea treptelor în direcţia de mers este un pic cam exagerat, iar dacă în grabă, după mutarea levierului în marşarier, apeşi acceleratorul, te trezeşti cu un "şut în fund" deloc plăcut. Iar dacă te afli într-un loc de parcare mai îngust, acest neajuns s-ar putea transforma într-o bară spartă.