Test de utilitate: Navitel DVR R400 și Navitel E500 Magnetic!

De Redactor AE   |  21 Septembrie, 2018

Distribuie :

În urmă cu ceva timp, redacția AutoExpert a primit în dar o cameră video de bord. Am zis că fiind în trafic mult timp, ne-ar prinde bine nu doar pentru siguranța proprie, dar și pentru a ”prinde” careva imagini inedite. Fericirea însă, nu a durat prea mult, din păcate.

A cedat vreo două luni mai târziu, când am depistat că deși era pe ON, nu mai înregistra...Aici am pus punct la relația noastră cu tot ce înseamnă DVR, aka, cameră video de bord. Până nu demult, când băieții de la darwin.md ne-au oferit la test două dispozitive, camera de bord Navitel DVR R400, și un GPS de la același producător, Navitel E500 Magnetic. Fix la țanc, pentru că urma să avem o deplasare în afara țării într-un automobil premium, dar care iată că nu era dotat cu un sistem de navigare!

Am frecat palmele și am trecut la unboxing! Cutia desigur că arată bine, dar mă interesa mai mult ce găsesc în interior decât ambalajul. Et voila: dispozitivul în sine, sistemele de prindere, instrucțiunile, două cabluri, unul pentru alimentare și altul pentru conectarea la USB la calculator și atât.

O surpriză plăcută a fost să găsesc, în cutiuța cu DVR-ul, un suport adițional prevăzut cu lipici special 3M, pentru a fi sigur că odată lipit, nu îți va cădea de pe parbriz peste un timp, ceea ce se întâmpla cam des cu videocamera noastră precedentă.

[gallery link="none" size="medium" ids="93112,93111,93113"]

Unboxingul se face rapid, așa că de aici și până la instalat nu prea ai ce povesti. Mai greu este să găsești două socluri pentru ambele dispozitive și pe lângă asta să nu ai senzația că te împletești în propria capcană. Sarcină prea dificilă. Iar asta deoarece eu nu am întâlnit încă un automobil care să fie dotat cu două socluri alăturate! Bine, știu că există și multiplicatoare, dar asta implică niște cheltuieli în plus, căutări adiționale și până la urmă nici nu arată prea estetic un asemenea accesoriu. Soluția ar fi fost foarte simplă dacă inginerii de la Navitel lăsau un singur cablu, de alimentare, cu ieșire la USB, iar cel din urmă să fie legat deja de borna care intră în soclul mașinii. Ceea ce vedem la foarte multe smartphone-uri astăzi!

[gallery size="medium" link="none" ids="93143,93144,93145,93124,93123,93122"]

Astfel ai putea conecta un dispozitiv la soclul pentru brichetă, iar al doilea la orice ieșire USB, dacă mașina este prevăzută cu un astfel de port, sau, îți cumperi unul mai târziu. În cazul meu însă, nu am avut nici una din soluții. Și atunci ce am făcut ca să împac ”toată lumea”? Pentru că nu am două socluri în automobil și deoarece cablul cu ieșire pentru USB este prea scurt, a trebuit să sacrific unul dintre dispozitive și să le conectez selectiv la alimentare, adică să le rânduiesc.

[gallery link="none" size="medium" ids="93136,93138,93130"]

Iată că disconfortul mi-a oferit și un test adițional, cel al bateriei pentru dispozitivul GPS. Navitel E500, în regim autonom rezistă cam o oră de vreme, minut în minut! Not bad! Am repetat exercițiul de mai multe ori să văd dacă valorile scad cumva și, nu. În jur de 60 de minute de funcționare le poți avea oricând doar cu bateria internă a navigatorului. La ce ți-ar servi asta? Păi...să zicem că te deranjază cablul de alimentare și vrei să fie cât mai clean interiorul. Merge?

Partea proastă însă, este faptul că va trebui să îl conectezi din nou la ”priză” peste o oră, iar pentru o reîncărcare completă are nevoie deja de vreo oră și jumătate, timp în care, ghici ce, nu vei avea conectat ochiul digital, adică Navitel R400! Of...Unii dintre cititori ar putea spune că nu e o problemă, eu însă nu pot să punctez cu o bilă neagră producătorul pentru asta.

În ce privește utilitatea gadget-urilor oferite, o să încep cu navigatorul, pentru că aici totul e simplu. Și când zic simplu mă refer la partea funcțională. Designerii au încercat să îți ofere maximul de informații pe un display destul de compact, cu o diagonală de 5 inch. Și iată aici m-am prins la faptul că stau cu ochii fixați prea mult pe acele mici caractere ca să înțeleg tot ce vreau să citesc. Riscant, la drum lung. Deci mai bine era să fie montat nu pe centrul parbrizului, dar undeva mai aproape de bordul cu instrumente. Deranjantă era și alerta cu notificări, care odată deconectată din setări se repornește automat, după ce oprești mașina pentru o pauză.

https://www.youtube.com/watch?v=mtdxLbIJwjg&feature=youtu.be

Cu tot ce e nou, te obișnuiești rapid, așa că l-am lăsat să își vadă de drum, iar eu mi-am concentrat atenția deja pe camera de bord. Am ”alergat” prin meniu de câteva ori, e ok, adică nu ai prea multe setări cu care să te joci. Apoi am zis că trebuie să îl testez mai mult decât doar să îl las să capteze imagini, așa că am făcut și poze ”să văd ce vede”.

Curiozitatea îmi era alimentată atât de inscripțiile 4 Layer Lens, cât și de ecranul DVR-ului Navitel R400, care făcea din noapte zi. Îmi imaginam că o să găsesc o imagine foarte clară, limpede, detalizată, atunci când descarc SD cardul, însă...am greșit. Detalizarea lasă de dorit, atât în regim video cât și foto. Păcat, arată foarte bine la exterior, am avut așteptări mari, dar care iată că într-un final nu mi le-a satisfăcut.

[gallery link="none" size="medium" ids="93254,93255,93256,93258,93259,93260"]

Am dat o fugă iar prin setări, să văd poate am omis ceva, dar nu. Totul era la maximum…

Iar acum, să tragem linia pentru totaluri.

Navitel E500 Magnetic, mi-a plăcut cu, sistemul său de prindere cu magnet, despre care nu am menționat mai devreme, dar care îl văd extrem de util și plăcut. Este un GPS OK, de la care nu poți avea prea mari pretenții, în special după ce citești și manualul de utilizare. De acolo am aflat că, nu trebuie expus direct la razele solare (deci pe parbriz nu ar fi locul cel mai bun, și atunci unde îl pui?), nu trebuie să te ghidezi doar de indicațiile acestuia ci să urmărești și indicatoarele rutiere și că, uneori mai poate greși, ceea ce s-a întîmplat, firesc, în această călătorie. Am apreciat totuși autonomia bateriei și meniul intuitiv, cu toate că afișajul este cam înghesuit, având majoritatea indicatorilor pe o singură latură.

De ce ți-ai lua totuși un GPS, astăzi, când smartphoanele noastre sunt mult mai performante și pot să înlocuiască oricând un GPS. Păi, întâi de toate pentru că nu vrei să ratezi o intersecție din cauza unui apel de intrare, la momentul nepotrivit. Un alt motiv ar fi suprasolicitarea pe lungă durată a telefonului și a bateriei acestuia, care va atinge temperaturi foarte înalte, rulând o aplicație ”grea”, conectat la alimentare în continuu și plus la toate alipit de parbriz, unde este expus la o doză bună de radiații solare.

Deci dacă vrei să îți conservezi telefonul, mai bine optezi pentru un GPS portabil dedicat.

Cât despre Navitel DVR R400, aici voi fi mai reticent. M-a impresionat la cum arată, cum se prezintă, dar, m-a dezamăgit complet la partea de test. Până la urmă, camera de bord este folosită cel mai des pentru a putea proba vinovăția sau nevinovăția unui participant la trafic, capturând scene inedite, imagini de preț, apreciate pentru detalii care duc cu degetul exact unde trebuie. Iar la download te trezești cu o imagine ștearsă…Navitel DVR R400 Black nu este o cameră de bord ”rea”. Înregistrează în Full HD la 30 fps, te ajută și cu modul de noapte, iar pentru orice eventualitate are și microfon integrat pentru înregistrări auto. Funcția de înregistrare ciclică și senzorul de șoc încorporat sunt alte funcții utile de menționat, însă cel mai mult, acest DVR m-a ajutat să înțeleg că un produs calitativ nu poate fi atât de accesibil!

Cred că ar trebui să văd un alt produs, ceva din gama de vârf, ceva ce ar merita banii cu adevărat. Și aici curiozitatea mă duce la un Garmin Dash Cam 55, cu o varietate de funcții de asistență și siguranță!

Ce ziceți? V-ar interesa un test?

Recomandate:

Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna