Studiu: un SUV termic emite de 6.7 ori mai multe gaze cu efect de seră decât un SUV electric pe baterii

De Inna   |  12 August, 2024

Distribuie :

Un studiu recent, realizat de Consiliul Internațional pentru Transport Ecologic (ICCT) arată că emisiile vehiculelor hibride sunt de aproximativ cinci ori mai mari pe parcursul întregului ciclu de viață, comparativ cu cele ale mașinilor electrice alimentate de baterii.

În mod tradițional, mașinile electrice și cele hibride sunt considerate mai ecologice decât vehiculele cu motoare termice. Cu toate acestea, ele prezintă și dezavantaje, în special în ceea ce privește emisiile generate în timpul producției și al casării lor.

Potrivit studiului ICCT, mașinile electrice alimentate cu baterii au cele mai scăzute emisii pe întreg ciclul de viață, mai ales atunci când sunt încărcate cu energie din surse regenerabile. Hibridele fără posibilitatea de a fi încărcate la priză emit de până la 2.5 ori mai multe gaze cu efect de seră pe parcursul întregului ciclu de viață, comparativ cu vehiculele electrice. Diferențele sunt și mai mari în cazul mașinilor plug-in hybrid, unde emisiile aproape se dublează.

Aceste date sunt valabile atunci când vehiculele sunt încărcate folosind energia din rețeaua națională. Dacă energia utilizată provine din surse regenerabile, emisiile unui SUV hibrid pot fi de 4.9 ori mai mari decât cele ale unui SUV electric.

Comparativ, un SUV cu motor termic emite de 6.7 ori mai multe gaze cu efect de seră decât un SUV electric pe baterii.

Pentru a oferi o imagine cât mai fidelă, ICCT subliniază că emisiile nete de gaze cu efect de seră pe parcursul ciclului de viață al unui vehicul includ emisiile provenite din fabricarea bateriilor și a vehiculelor, din producția de materii prime și de combustibil, din utilizarea vehiculelor și din eliminarea acestora la sfârșitul ciclului de viață.

În 2021, emisiile unei mașini electrice de dimensiuni medii erau cu 57-68% mai mici pe parcursul întregului ciclu de viață, comparativ cu cele ale unei mașini cu motor termic de dimensiuni similare. În acest an, diferențele au crescut la 66-74%, și pot ajunge chiar la 84% atunci când energia utilizată pentru încărcare este obținută din surse regenerabile.

Recomandate:

Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat - Photo
Noutăți
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat

Producția electricului Nissan Leaf a fost redusă. Decizia vine în urma întârzierii în aprovizionarea cu baterii. Producția noului model electric Nissan a fost ajustată

Inna
Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt - Photo
Noutăți
Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt

Serviciul Hidrometeorologic de Stat a emis, pentru mâine, alertă meteo. În intervalul orelor 06:00 - 18:00, se prevăd intensificări ale vântului. Pe tot teritoriul țării,&nb

Inna
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria - Photo
Noutăți
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria

Noul BMW iX3 va intra pe linia de asamblare, la finalul lunii octombrie. Primul model din era Neue Klasse va fi asamblat la uzina din Debrecen, Ungaria. Lansarea pe piață a noului model este

Inna
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice” - Photo
Noutăți
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice”

Directorul general al Audi, Gernot Döllner, consideră că tranziția către electromobilitate este inevitabilă și că vehiculele electrice reprezintă cea mai avansată soluție pentru reducerea emisiil

Inna
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania - Photo
Noutăți
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania

Tesla va mări producția la fabrica din Germania. Decizia va fi aplicată până la sfârșitul anului curent. Potrivit declarațiilor făcute de șeful uzinei, decizia de a mări producția

Inna
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul - Photo
Accidente
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul

Un bărbat de 62 de ani a decedat, în timp ce două femei au ajuns la spital. Tragedia a avut loc în urma unui accident rutier, care s-a produs în localitatea Costești, raionul Ialoven

Inna