Studiu: un SUV termic emite de 6.7 ori mai multe gaze cu efect de seră decât un SUV electric pe baterii

De Inna   |  12 August, 2024

Distribuie :

Un studiu recent, realizat de Consiliul Internațional pentru Transport Ecologic (ICCT) arată că emisiile vehiculelor hibride sunt de aproximativ cinci ori mai mari pe parcursul întregului ciclu de viață, comparativ cu cele ale mașinilor electrice alimentate de baterii.

În mod tradițional, mașinile electrice și cele hibride sunt considerate mai ecologice decât vehiculele cu motoare termice. Cu toate acestea, ele prezintă și dezavantaje, în special în ceea ce privește emisiile generate în timpul producției și al casării lor.

Potrivit studiului ICCT, mașinile electrice alimentate cu baterii au cele mai scăzute emisii pe întreg ciclul de viață, mai ales atunci când sunt încărcate cu energie din surse regenerabile. Hibridele fără posibilitatea de a fi încărcate la priză emit de până la 2.5 ori mai multe gaze cu efect de seră pe parcursul întregului ciclu de viață, comparativ cu vehiculele electrice. Diferențele sunt și mai mari în cazul mașinilor plug-in hybrid, unde emisiile aproape se dublează.

Aceste date sunt valabile atunci când vehiculele sunt încărcate folosind energia din rețeaua națională. Dacă energia utilizată provine din surse regenerabile, emisiile unui SUV hibrid pot fi de 4.9 ori mai mari decât cele ale unui SUV electric.

Comparativ, un SUV cu motor termic emite de 6.7 ori mai multe gaze cu efect de seră decât un SUV electric pe baterii.

Pentru a oferi o imagine cât mai fidelă, ICCT subliniază că emisiile nete de gaze cu efect de seră pe parcursul ciclului de viață al unui vehicul includ emisiile provenite din fabricarea bateriilor și a vehiculelor, din producția de materii prime și de combustibil, din utilizarea vehiculelor și din eliminarea acestora la sfârșitul ciclului de viață.

În 2021, emisiile unei mașini electrice de dimensiuni medii erau cu 57-68% mai mici pe parcursul întregului ciclu de viață, comparativ cu cele ale unei mașini cu motor termic de dimensiuni similare. În acest an, diferențele au crescut la 66-74%, și pot ajunge chiar la 84% atunci când energia utilizată pentru încărcare este obținută din surse regenerabile.

Recomandate:

Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna