Studiu: mașinile electrice au devenit prea costisitoare pentru consumatorul mediu
De Inna | 27 August, 2024
Un studiu recent realizat de expertul german în industria auto, Ferdinand Dudenhofer, relevă că proprietarii de mașini electrice plătesc în medie cu 21% mai mult decât cei care dețin vehicule cu motoare termice. Dudenhofer subliniază că, în acest context, mașinile electrice au devenit prea costisitoare pentru consumatorul mediu.
Creșterea prețurilor la mașinile electrice a fost accentuată de eliminarea subvențiilor guvernamentale în mai multe țări europene și din America de Nord, de la începutul acestui an. Studiul lui Dudenhofer a analizat prețurile a 20 de modele electrice, incluzând reducerile disponibile, comparându-le cu modele similare dotate cu motoare termice.
Conform rezultatelor, prețul mediu de achiziție al unei mașini electrice se ridică la 45.040 de euro, iar după aplicarea unei reduceri medii de 12.9%, prețul scade la 39.236 de euro. În contrast, mașinile cu motoare termice au un preț mediu de 38.228 de euro, care, după o reducere medie de 15%, ajunge la 32.355 de euro.
Autorul studiului observă că unele mărci premium încearcă să mențină o diferență de preț redusă între modelele electrice și cele cu motoare termice. Cu toate acestea, mărci de volum precum Opel și Peugeot oferă mașini electrice semnificativ mai scumpe decât modelele comparabile cu motoare termice. De exemplu, în Germania, versiunea electrică a modelului Opel Corsa costă 34.650 de euro, în timp ce varianta cu motor termic, de putere similară, este cu 13.000 de euro mai ieftină. Un alt exemplu este Opel Mokka electric, care are un preț cu peste 9.400 de euro mai mare decât versiunea cu motor termic.
Din cauza acestor discrepanțe de preț, Dudenhofer consideră că "mașinile electrice sunt prea scumpe pentru consumatorul mediu". În ultimele șapte luni, doar 5.1% dintre vehiculele Opel și Peugeot vândute pe piața germană au fost electrice. Reducerea sau eliminarea subvențiilor guvernamentale este, conform studiului, un factor major care a contribuit la scăderea vânzărilor de mașini electrice.