Studiu AutoExpert: Care este consumul la o mașină electrică versus una diesel sau pe benzină
De Pavel | 3 Ianuarie, 2022
Trăim o eră a electrificării mașinilor. În prezent, aproape toți constructorii auto dezvoltă modele electrice, în timp ce autoritățile țărilor din Europa interzic treptat motoarele cu ardere internă.
Recent, publicația germană ”Auto Motor und Sport”, au calculat cât consumă un EV în comparație cu un vehicul cu motor diesel sau benzinar. Redacția AutoExpert, a decis să repete acest studiu, dar adaptat la condițiile din Republica Moldova și iată ce a ieșit!
Pentru studiu au fost folosite trei modele compacte marca Volkswagen: Golf 2.0 TDI, Golf 1.5 eTSI și ID.3.
Potrivit portalului EVPoint, în prezent, costul alimentarii la stațiile AC este de 3.06 lei / EV inclusiv TVA,
iar prețul alimentarii la stațiile DC este de 4.08 lei / EV inclusiv TVA.
EV – unitate de măsură echivalentă la 1kW, care nu poate fi considerată ca kW și reprezintă unitatea de măsură de utilizare a stației de încărcare a bateriei vehiculelor electrice.
Modelele folosite pentru studiu sunt unele dintre cele mai populare compacte din Europa:
– Volkswagen Golf 2.0 TDI cu transmisie DSG și 150 CP
– Volkswagen Golf 1.5 eTSI cu transmisie DSG și 150 CP (cu sistem mild hybrid și sistem de decuplare a doi cilindri)
– Volkswagen ID.3 în echiparea de top Pro Performance cu motor de 204 CP și baterie de 58 kWh net.
Cei de la ”Auto Motor und Sport”, au măsurat consumul real al vehiculelor folosind formula care implică consumul în regim eco, consumul la condus normal și în regim sport. Ulterior, a fost luată o pondere de câte 15% pentru consumul în regim eco și cel sport și, 70% pentru consumul la mers normal, după care s-a făcut o medie.
Drept rezultat, 100 de kilometri parcurși cu Volkswagen ID.3 cu un consum mediu de 25.5 kWh/100 km, ne va costa practic același preț ca și în cazul modelului diesel. Adică acea economie de care spuneau proprietarii de EV-uri dispare, dacă nu-l alimentezi acasă cu tarif normal pentru utilizatori casnici.
În același timp, EV-urile desigur te costă mai puțin la deservire, însă îți dau mari bătăi de cap atunci când se defectează bateria.
Din păcate, noi cei din Moldova nu ne bucurăm de subvenții din partea statului în comparație cu europenii, de asta nu suntem nicicum motivați în a cumpăra un EV, iar aici, autoritățile ar trebui să tragă cu ochiul la tabelul de mai jos și să se gândească cum ar putea motiva șoferii să renunțe la diesel în favoarea unui vehicul pur electric.
În comentarii, dragi cititori, vă rugăm să ne spuneți dacă v-ați gândit vreodată la achiziționarea unui EV și dacă credeți că este o decizie sustenabilă!
VW Golf 2.0 TDI DSG | VW Golf 1.5 eTSI | VW ID.3 Pro Performance | |
Motor | L4, turbodiesel | L4, turbo, mild hybrid | electric |
Cilindree (cm3) | 1.968 | 1.498 | - |
Putere maximă (CP) | 150 | 150 | 204 |
Cuplu maxim (Nm) | 360 | 250 | 310 |
Masă la gol (kg) | 1.458 | 1.366 | 1.794 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 8.4 | 8.5 | 7.3 |
Viteză maximă (km/h) | 223 | 224 | 160 |
Consum real | |||
Consum eco | 4.4 l/100 km | 5.3 l/100 km | 15.9 kWh/100 km |
Consum mixt | 5.7 l/100 km | 6.6 l/100 km | 26.4 kWh/100 km |
Consum sport | 7.6 l/100 km | 8.7 l/100 km | 31.0 kWh/100 km |
Procente consum test (eco/cot/sportiv 15/70/15%) | |||
Consum mediu în test | 5.8 l/100 km | 6.7 l/100 km | 25.5 kWh/100 km |
Cost motorină/benzină/kWh | 17.73 lei | 21.30 lei | 4.08 lei |
Cost per 100 km | 102.8 lei | 142.7 lei | 104.04 lei |
Rezervor/baterie | 50 litri | 50 litri | 58 kWh |
Autonomie (km) | 862 | 746 | 227 |