Stellantis are un nou CEO: Antonio Filosa, care va câștiga până la 23 milioane dolari anual din 2028

De Inna | 9 Iunie, 2025
Grupul auto Stellantis intră într-o nouă eră de conducere, odată cu numirea lui Antonio Filosa în funcția de director general, la sfârșitul acestei luni. Filosa, care anterior a condus operațiunile companiei în America de Nord, are misiunea de a revitaliza performanța afacerii, în special în Statele Unite, unde Stellantis a pierdut cotă de piață în ultimii ani.
Conform informațiilor publicate de companie, pachetul salarial al noului CEO începe de la 4 milioane de dolari anual în primii doi ani și poate ajunge până la 23 milioane de dolari pe an începând cu 2028, în funcție de performanță. Salariul său de bază este stabilit la 1.8 milioane de dolari, mai mic decât cel al predecesorului Carlos Tavares, care pornea de la 2.3 milioane de dolari.
Filosa va putea obține bonusuri anuale de până la 400% din salariul de bază, în cazul în care atinge obiectivele stabilite de conducerea companiei. În plus, va beneficia de pachete de acțiuni ca stimulente pe termen lung, care în 2024 pot echivala cu 500% din salariul său de bază, urmând să crească progresiv până la 780% începând din 2027.
Până la acordarea integrală a acestor bonusuri de performanță, Stellantis i-a alocat lui Filosa și o compensație fixă în numerar de 1.2 milioane de dolari pe an, valabilă până în 2028.
Mandatul său este stabilit pentru o perioadă de cinci ani și include multiple beneficii, precum accesul la planurile de sănătate și pensii ale companiei din SUA, facilități fiscale, utilizarea în scop personal a aeronavelor și mașinilor companiei, servicii de securitate și controale medicale anuale.
Numirea lui Filosa vine după demisia surprinzătoare a lui Carlos Tavares în decembrie anul trecut. Tavares a plecat pe fondul unor neînțelegeri cu consiliul de administrație privind direcția strategică a companiei, în ciuda unor compensații uriașe — 36.5 milioane de euro în 2023 și un pachet de ieșire de 35 milioane de euro — chiar și în contextul unor dificultăți în relațiile cu furnizorii, partenerii de distribuție și investitorii.