Specialiștii au calculat cât de repede se uzează bateriile vehiculelor electrice!
De Pavel | 17 Decembrie, 2019
Specialiștii companiei Geotab, care se specializează în gestionarea parcului de sisteme globale de poziționare și urmărire a vehiculelor, au realizat o cercetare în care au calculat, cu ce viteză se uzează bateriile vehiculelor electrice și cât pierd acestea din capacitatea lor inițială.
Studiul a implicat 6.300 de vehicule electrice de diferite mărci din întreaga lume. În cele din urmă s-a constatat că, în medie, bateria pierde aproximativ 2.3% din capacitatea sa inițială, în fiecare an de exploatare. Specialiștii au concluzionat că, cu astfel de pierderi neconsiderabile, bateriile pot trăi chiar și mai mult decât mașinile în care sunt instalate.
În același timp, experții de la Geolab au demostrat clar cât de mult depinde gradul și viteza de uzură în dependență de sistemul de răcire. De exemplu, la o Tesla Model S care este echipată cu un sistem de răcire cu apă, bateria a pierdut doar 2.3% din capacitate într-un an. Un Nissan Leaf, unde se utilizează răcirea pasivă, adică fără ventilație și fără lichid, cifra de uzură crește până la 4.2% în timp de un an.
Potrivit autorilor studiului, scăderea eficienței bateriei poate fi neliniară, astfel că o scădere lentă la început poate fi urmată de o scădere bruscă. Viteza de încărcare poate fi, de asemenea, afectată și de software. Potrivit proprietarilor Tesla, soft-ul afectează foarte mult încărcarea vehiculului.
Periodicitatea exploatării, după cum sa dovedit, aproape că nu afectează durata de viață a bateriei, însă clima are un impact grav. Bateria unui automobil rulat într-o zonă cu climă caldă, se va uza mai repede decât a unui exploatat într-o zonă climatică rece. De asemenea, durabilitatea este afectată negativ de utilizarea frecventă a modului de încărcare rapidă.