Specialiștii au aflat care este autonomia reală a celor mai populare EV-uri. Modelele Tesla nu au putut asigura valoarea declarată

De Pavel   |  11 Februarie, 2021

Distribuie :

 

Specialiștii companiei Edmunds.com au efectuat o serie de teste pentru a afla valoarea reală a autonomiei pe care o pot asigura modelele electrice comercializate pe piața din SUA. Majoritatea EV-urilor au parcurs cu un plin de baterie chiar și mai mult decât anunța constructorul. Totodată au trezit discuții rezultatele obșinute de Tesla Model S, Model 3, Model X și Model Y.

Spre deosebire de testele standard efectuate pe stand, precum EPA în SUA, WLTP la nivel global și NEDC în China, cei de la Edmunds au esfectuat măsurările în condiții reale. Astfel, fiecare vehicul electric a primit câte un șofer care a condus mașina pe drumurile publice în condiții de trafic obișnuit. Traseul a fost trasat atât prin localități (60% din drum), cât și pe autostrăzi (restul de 40%). Testul se încheia în momentul în care sistemul afișa avertizarea că autonomia rămasă este de 16 kilometri (10 mile). 

Cel mai bun rezultat a fost obținut de Porsche Taycan 4S, care a fost condus pe o distanță de 520 km, sau cu 59.3% mai mult decât este declarat de producător, 327 km conform ciclului EPA. Un alt rezultat surprinzător a fost obținut de Mini Cooper SE, care a parcurs 241 km față de cei 177 km indicați în actele oficiale. Tot aici menționăm Hyundai Kona Electric cu 507 km în loc de 415km, dar și Kia Niro EV cu 459 kilometri în loc de 385 km declarați de producător. 

La sfârșitul listei s-au pomenit modelele Tesla! Model 3 Performance a reușit să aigure o autonomie de 412 km față de cei 499 km oficiali, Model X Long Range a arătat un rezultat de 473 km comparativ cu cei 528 promiși de constructor, iar Model Y Performance a fost condus pe o distanță de 512 km, pe când trebuia să ofere cel puțin 525 km.

Cu toate acestea, datele pentru Tesla ar putea fi subevaluate din cauza faptului că sistemul avertizează despre autonomia rămasă mai devreme decât în cazul celorlalte EV-uri testate. Cu alte cuvinte, chiar dacă indicatorul indică faptul că rezerva de baterie este suficientă doar pentru 10 mile, de fapt, mașina se poate conduce mult mai mult.

Recomandate:

(FOTO) Lexus IS500 Climax Edition: ediție limitată exclusivă cu motor V8 pentru piața japoneză - Photo
Noutăți
(FOTO) Lexus IS500 Climax Edition: ediție limitată exclusivă cu motor V8 pentru piața japoneză

Lexus marchează finalul carierei lui IS500 cu o serie specială, destinată exclusiv Japoniei. Noul IS500 Climax Edition, limitat la numai 500 de unități, este un omagiu adus ultimului sedan Lexus

Inna
Toyota GR Corolla ar putea ajunge oficial în Europa, în 2026 - Photo
Noutăți
Toyota GR Corolla ar putea ajunge oficial în Europa, în 2026

Fanii modelelor sport compacte au motive serioase de bucurie: Toyota planifică să aducă GR Corolla și pe piața europeană, la patru ani de la debutul său mondial. Lansat inițial în 2022, hot

Inna
Stellantis lansează un ordin Stop-Drive pentru Citroen C3 și DS3, echipate cu airbag-uri Takata - Photo
Noutăți
Stellantis lansează un ordin Stop-Drive pentru Citroen C3 și DS3, echipate cu airbag-uri Takata

Stellantis a emis o alertă urgentă care vizează proprietarii modelelor Citroen C3 și DS3 fabricate între 2009 și 2019, echipate cu airbag-uri Takata. Campania de tip Stop-Drive, inițiată de grup

Inna
Primăria Chișinău: o porțiune a străzii Liviu Deleanu, din sectorul Buiucani, va fi temporar închisă - Photo
Sociale
Primăria Chișinău: o porțiune a străzii Liviu Deleanu, din sectorul Buiucani, va fi temporar închisă

Primăria Chișinău a anunțat că o porțiune a străzii Liviu Deleanu, din sectorul Buiucani, va fi temporar închisă. Măsura este valabilă în intervalele 23 iunie (de la ora 20:00) - 24 iunie

Inna