Sistemul de frânare automată de pe camionul Scania a contribuit la reducerea numărului victimelor în antentatul de la Berlin!
De Redactor AE | 30 Decembrie, 2016
Numărul victimelor atentatului terorist care a avut loc în Berlin putea fi mult mai mare dacă sistemul de frânare automată de urgență a camionului Scania nu ar fi intrat în funcțiune, scrie automarket.ro!
Iată o altă dovadă în favoarea tehnologiilor moderne şi sistemele de siguranţă care devin obligatorii deja pe unele tipuri de vehicule, iar pe unele automobile sunt oferite opţional. Acest sistem - care apelează la senzori, radare clasice și radare laser pentru a frâna automat în caz de urgență - este unul dintre actorii pozitivi ai atentatului terorist care a avut loc la Berlin în cursul săptămânii trecute.
Pentru cine a ratat ştirea, aflaţi că un cetăţean tunisian, pe nume Anis Amri, a intrat cu un camion furat în mulțimea adunată la un Târg de Crăciun din capitala Germaniei. Douăsprezece persoane şi-au pierdut viața în urma atacului terorist. Conform presei din Germania, numărul victimelor ar fi putut fi mult mai mare dacă sistemele de frânare automată ale camionului nu ar fi blocat accelerația atunci când acestea au detectat primul impact.
Legile europene în vigoare dedicate utilitarelor de tonaj mare (peste 3.5 tone) subliniază faptul că fiecare camion vândut în Comunitatea Europeană din 2012 încoace trebuie să beneficieze în standard de un astfel de sistem. În aceste condiții, camionul Scania R 450 înmatriculat în Polonia implicat în atentatul din Berlin a traversat între 70 și 80 de metri după primul impact, oprindu-se automat și limitând astfel numărul victimelor atentatului.