Șeful Renault consideră că Europa trebuie apărată de automobilele chinezești
De Inna | 2 Februarie, 2024
Luca de Meo, liderul Grupului Renault și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), a subliniat necesitatea unei noi politici industriale în Europa, avertizând asupra amenințărilor aduse de companiile chinezești și de Tesla la adresa industriei auto europeană.
Într-un interviu acordat presei franceze, de Meo a comunicat politicienilor europeni că se confruntă cu provocări semnificative și că lipsa unei acțiuni adecvate ar putea duce la un dezechilibru comercial cronic pentru Europa.
El a subliniat că mărcile chinezești de automobile în Europa reprezintă o amenințare, iar abordarea trebuie să fie una care să protejeze industria auto europeană. De Meo a avertizat că renunțarea la motoarele termice începând din 2035 ar putea afecta competitivitatea Europei, menționând că motorul cu ardere internă a servit ca o barieră de protecție timp de un secol.
În plus, de Meo a evidențiat faptul că China controlează acum 75% din producția globală de baterii, subliniind importanța strategiei europene în această privință. El a criticat, de asemenea, lipsa unei viziuni globale în reglementarea industriei auto europene, comparând abordarea americană de stimulare a industriei cu planificarea chineză.
De Meo a evidențiat că în ultimii 20 de ani, mașinile au devenit mai grele cu 60% și mai scumpe cu 50%, contribuind la îmbătrânirea parcului auto mediu de la 7 ani la 12 ani. În acest context, a pledat pentru o nouă politică industrială. Soluțiile propuse de președintele ACEA includ stabilirea unui "ghișeu unic pentru reglementările privind mobilitatea și automobilul" și implementarea unui "cadru stabil de reguli și standardizare în întreaga Europă".
Luca de Meo a invitat la o dezbatere deschisă și la o abordare comună pentru a transforma industria auto dintr-o problemă într-o soluție pentru provocările actuale.