Şeful Alpina explică de ce limitarea vitezelor de circulaţie la nivel european este ”o idee foarte proastă”
De Pavel | 9 August, 2019
La începutul anului 2019, Uniunea Europeană a pus în discuție propunerea de a dota toate mașinile cu limitatoare de viteză care să reducă viteza vehiculului în funcție de limitele legale pe sectorul de drum pe care se deplasează.
Tehnologia care ar trebui să folosească informațiile transmise de sistemul de navigație și prin citirea indicatoarelor rutiere, ar putea deveni obligatorie pentru toate modelele noi, începând cu anul 2022!
Astfel, oficialii europeni mizează pe reducerea semnificativă a numărului victimelor accidentelor de circulație, produse ca urmare a vitezei excesive. Această idee nu este una nouă, discuții în această direcție au existat și la nivel local în mai multe state europene, Germania spre exemplu fiind la doar un pas de a renunța la circulația fără limite de viteză pe Autobahn!
Potrivit CEO-ului Alpina, Andreas Bovensiepen, impunearea unei limite generale de viteză, cum ar fi cea de 130 km/h, va determina coborârea dramatică a standardelor la care sunt produse vehiculele în Uniunea Europeană. Într-un final, producătorii nu ar mai avea temei ca să investească în dezvoltarea motorizărilor performante dacă mașina nu va putea depăși această limită de 130 km/h. Din punct de vedere al costurilor, actualele standarde vor fi semnificativ diluate.
Acelaşi principiu este valabil, spre exemplu, în cazul anvelopelor, existând riscul ca producătorii acestora să se concentreze mai puţin pe performanţele de frânare şi mai mult pe economia de carburant şi calităţile de mediu.
La moment, doar cei de la Volvo au luat măsuri de a limita viteza maximă a maşinilor produse începând cu anul 2020, chiar dacă limita autoimpusă (180 km/h) este mult mai ridicată decât cea de pe autostrăzi din majoritatea statelor europene.