Şapte maşini nemţeşti care au scris istorie
De Pavel | 25 Septembrie, 2017
De-a lungul anilor maşinile germane au câştigat reputaţia de automobile fiabile, puternice şi progresiste. Graţie inginerilor germani, unele din ele au lăsat o urmă importantă in istoria lumii de automobile. Noi am ales şapte vehicule care după părerea noastră reprezintă ingeniozitatea şi calitatea indinspensabilă a industriei germane constructoare de maşini.
NSU Ro80Privind acest automobil, cu greu îţi vine să crezi că a fost produs tocmai în 1967. Designul sedanului proiectat de Claus Luthe, a întrecut timpul cu circa 10 ani. Automobilul ce a câştigat titlul "Automobilul anului" în 1968, uimea şi pe plan tehnic, unde se regăsea un motor rotor cuplat la o cutie în trei trepte cu ambreiaj automat.
Volkswagen Golf MK1 GTi
Cel ce a datt naştere clasei de hot hatch, Volkwagen Golf GTide prima genraţie, a arătat lumii întregi, că o sportivă nu are nevoie numaidecât de forme pompoase, motorizări mari şi tracţiune spate. Cei 110 cai putere pe care îi dezvoltă, în zilele noastre nu mai uimesc pe nimeni, însă 40 de ani în urmă ele demonstrau o dinamică de invidiat.
Porsche 956
Deşi 956 nu se laudă cu o mulţime de victorii precum 917, totuşi el a rămas un model marcant în istoria autosportului, care pe atunci practic nu avea limite. Anume Porsche 956, cu ai săi 635 CP, deja de 34 de ani rămâne cel mai rapid automobil de pe traseul Nordschleife, unde cei 20.8 kilometri i-a parcurs în doar 6 minute şi 11 secunde.
Mercedes S-Class (W126)
Limuzina extrem de iubită de către şeihi, a dat start trandului maşinilor luxoase. Anume de pe acest model japonezii s-au inspirat la construcţia Lexus-ului. Caroseria W126 a fost produs în anii 1977-1991. Atunci ea propunea opţiuni mega inovative şi luxoase pecum era sisteml ABS, sistemul de stabilitate ESP, airbag-uri, scaune şi volan cu reglaj electric şi memorizare a poziţiilor, etc.
Audi quattro
Cu greu putem să ne imaginăm cum ar fi evoluat cursele de rally, dacă în 1980 nu debuta modelul ce a schimbat lucrurile radical. Audi quattro a fost primul automobil cu tracţiune integrală, care a dat de înţeles tuturor, ca nu există o tracţiune mai eficientă în condiţii de zăpadă, drumuri alunecoase şi off-road.
BMW M5 (E28)
"Lupul în piele de oaie","Supercar killer", cum nu a mai fost poreclit BMW M5. Liga sedanurilor sportive a fost deschisă anume de M5 în caroseria E28, care era înzestrat cu un propulsor cu şase cilindri în linie care dezvolta 286 CP. Anume datorită BMW M5 au apărut ulterior AMG Hammer şi Lotus Omega.
Mercedes 300SL
Dacă ar fi să excludem motoarele poziţionate central ca un criteriu ce defineşte supercarul, atunci primul supercar cu adevărat ar fi fost Mercedes 300SL. Construit în special pentru a atinge viteze maxime, era dotat cu un motor cu injecţie şi un şasiu uşor format din ţevi speciale, care ii oferea posibilitatea de a ridica o viteză de peste 250 km/h. Acum automobilul care a împlinit de 63 de ani este vândut contra sumelor cu şase zerouri.