S-au aburit farurile? Iată care pot fi cauzele și cum le înlături
De Redactor AE | 16 Octombrie, 2019
Faruri aburite, transpirate, asudate, le zici cum vrei, dar sunt un fenomen care se întâlnește destul de frecvent. Cauze pot fi o mulțime, iar unele dintre ele au și soluții.
Funcționarea farurilor implică și temperaturi foarte înalte, în interiorul blocului optic. Iată de ce, schimbul de temperatură permanent, poate forma condensat, care mai târziu se transformă în picături de apă. Dacă acest lucru îl observi cel mai des după spălătorie și dispare după vreo 20-30 de minute, atunci nu este cazul să îți faci probleme.
Farurile nu sunt închise într-un vid absolut și au și căi de aerisire, astfel că apa se va evapora în scurt timp.
Mașinile mai moderne au chiar și guri speciale, cu filtre în ele, prin care să fie evacuată apa. Aceleași filtre permit aerului cald să fie eliberat din far, cu alte cuvinte facilitează schimbul de temperatură pentru ca tu să nu te întrebi de ce s-au aburit.
Dacă însă picăturile de apă persistă permanent și ”refuză să iasă” atunci e clar, ai o problemă. În mod normal, farurile au și un canal de aerisire, proiectat anume pentru asta. Începe cu verificări, dacă nu cumva e acoperit de impurități sau mizerie. O curățare ar putea să te ajute.
Poți să începi să îți faci griji dacă observi că apa continuă să se adune în far și nu se scurge nicăieri. În acest caz, cel mai probabil că ai o fisură în blocul optic. Ar putea fi oriunde, nu neapărat în partea de sus sau acolo unde e ușor vizibilă. Va trebui să îl demontezi de pe mașină pentru verificări și ulterior să îl și repari.
Nu are rost să te chinui să cureți farul pe interior, fără să elimini și problema apariției condensatului. Nu te va costa mai puțini bani ci doar îți va fura mai mult timp și degeaba.
Deasemenea, nu are rost să încerci să îl faci perfect ermetic, în caz că l-ai desfăcut și vrei să îl asamblezi pentru alți 20 de ani înainte. Blocurile optice au nevoie de aerisire.
Umezeala în far, pe termen lung, vă poate crea mai multe probleme, iluminare proastă, degradare far, probleme la nivel de electronică, corozie contacte, etc. Iată de ce este bine să identificați problema și să o soluționați cât mai rapid.
Vezi aici și cum să identifici fisura în far, care îți dă atâtea bătăi de cap, asta desigur dacă nu alegi să mergi la un service specializat care se ocupă de recondiționarea farurilo.