România: tinerii ar putea conduce de la 17 ani, dacă sunt asistați de șoferi cu experiență de cel puțin 10 ani
De Inna | 29 Mai, 2024
Un minor în vârstă de 17 ani care deţine permis auto categoriile B şi BE, va putea conduce un autovehicul cu condiția că este asistat de o persoană care are permis de conducere din aceeaşi categorie de cel puțin 10 ani, cel din urmă fiind răspunzător în solidar cu minorul aflat în culpă pentru încălcarea regulilor de circulaţie. Un proiect în acest sens a fost iniţiat de parlamentari, adoptat tacit de Senatul de la București.
"Accesul la obţinerea unui permis auto de la vârsta de 17 ani are ca rol principal responsabilizarea tinerilor, în vederea diminuării gradului de teribilism şi a conduitelor iresponsabile. De asemenea prin măsura pe care o propunem în prezentul proiect de lege, persoana care însoţeşte un minor, care deţine permis de conducere valabil pentru categoriile B, BE şi conduce un autovehicul răspunde în mod solidar cu minorul aflat în culpă pentru încălcarea de către acesta a regulilor de circulaţie sau, după caz, pentru pagubele produse terţilor ca urmare a producerii unui accident de circulaţie, considerăm că este o responsabilizare maximă a persoanei însoţitoare care va avea un rol determinat în educaţia rutieră a minorului de 17 ani. Considerăm că un conducător auto care are permis de conducere de minim 10 ani a dobândit destulă experienţă în conducerea unui autovehicul, în respectarea regulilor de circulaţie dar şi în respectarea celorlalţi participanţi la trafic. Astfel riscul producerii de accidente de către conducătorul auto începător scade semnificativ odată ce acesta capătă experienţă în trafic", se precizează în proiect.
Potrivit Inspectoratului General al Poliţiei Române, pe parcursul anului 2022, a fost cel mai sigur an din punct de vedere rutier din ultimul deceniu, cu toate acestea ţara este "extrem de departe" de media europeană şi numărul de decese din accidente rutiere continuă să fie unul "extrem" de îngrijorător. În acest context, precizăm că media europeană a fost de 46 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori, în timp ce în România este de 86 la un milion.