Renault Vel Satis bazat pe Mercedes-Benz?

De AutoExpert   |  8 Februarie, 2012

Distribuie :

Renault Vel Satis bazat pe Mercedes-Benz?

Renault a tot tatonat segmentul maşinilor de clasă mare şi de lux de-a lungul timpului, dar succesul nu s-a arătat. Acum, după ce Ghosn a încheiat un parteneriat cu Daimler, se pare că vom vedea, în sfârşit, o navă amiral Renault cu ”sânge albastru” de sorginte teutonă.

Ultimul model de clasă mare pe care Renault l-a vândut cu un oarecare succes a fost Renault Safrane - despre care se credea că va reveni în actualitate, prin rebadge-ul aplicat lui Samsung SM7 (după modelul lui Latitude, care e un model coreean SM5 cu siglă Renault). Totuşi, având în vedere eşecul comercial al ineditului, dar şi foarte controversatului Renault Vel Satis, francezii au devenit mai precauţi.

Deşi unii analişti considerau că un pas bun ar fi crearea unei berline de clasă mare Renault bazate pe o platformă tehnică Infiniti (marca de lux a celor de la Nissan), iată că preşedintele Carlos Ghosn confirmă aşteptările celor care se aşteptau la o colaborare strânsă cu Mercedes-Benz: practic, Ghosn a declarat că Renault şi Mercedes-Benz vor construi împreună o navă amiral.

O berlină de clasă mare care are toate şansele să readucă în actualitate denumirea Vel Satis (în ciuda proastei reputaţii pe care o are, din punct de vedere al insuccesului în vânzări), dar care îşi va "dona" platforma tehnică şi următoarei generaţii a monovolumului Espace, precum şi urmaşului cunoscutului model de clasă medie Laguna.

Aşa încât vorbim de un potenţial interesant pentru a obţine profit, mai ales dacă noua platformă tehnică îşi va găsi locul şi în planurile ambiţioase ale celor de la Nissan - ştiut fiind că încearcă să impună Infiniti pe piaţa europeană, dominată de triada germană Audi - BMW - Mercedes-Benz.

Conform analistului Carlos da Silva, cei de la Renault au găsit, prin legătura cu Mercedes-Benz, răspunsul la o dilemă: să investească într-un produs competitiv, dar neprofitabil pe termen mediu şi lung, sau să upgradeze, cu costuri mici, produse existente, dar fără a performa şi a avea o cotă de piaţă mulţumitoare într-un domeniu exclusivist.

Recomandate:

Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania - Photo
Noutăți
Sfârșit de epocă la Volkswagen. Constructorul închide, în premieră, prima fabrică din Germania

Grupul Volkswagen se pregătește să închidă definitiv una dintre uzinele sale din Germania, o decizie fără precedent în cei 88 de ani de existență ai constructorului auto. Este vorba despre

Inna
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude - Photo
Sociale
Permise pe muchie de cuțit. Peste 700 de șoferi riscă să rămână fără acte după descoperirea unei fraude

Agenția Servicii Publice anunță că, în zilele următoare, va anula peste 700 de permise de conducere, după ce au fost constatate abateri grave în modul de desfășurare a examenelor auto. Inf

Inna
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată - Photo
Sociale
Un alt învinuit în dosarul cu automobilele „importate” din UE, care nu au mai ajuns la clienți, a fost trimit în judecată

Al doilea învinuit în cauza penală privind escrocheria cu automobile de lux importate din UE, a fost trimis în judecată. Cazul este parte a dosarului anunțat anterior de Procura

Inna