Renault DeZir

De AutoExpert   |  18 Octombrie, 2010

Distribuie :

Renault DeZir



Cu ocazia deschiderii Salonului Auto de la Paris, francezii de la Renault vor sa atraga atentia asupra noului lor concept, Renault DeZir.
"Desire" înseamnă "dorinţă" în franceză, iar producatorul si-a declarat prin acest concept dorinţa de a se dedica mai mult unui stil emoţional in designul maşinilor Renault.



Renault DeZir are la bază trei termeni: simplu, senzual şi cald. Este vopsit în roşu pentru a evidenţia pasiunea, însă formele sale sunt simple şi exprimă puritate şi fluiditate. Designerii s-au inspirat din suprafeţele în mişcare ale lichidelor.
Conceptul este vopsit în roşu pentru a evidenţia pasiunea, însă formele sale sunt simple şi exprimă puritate şi fluiditate, designerii inspirându-se din suprafeţele în mişcare ale lichidelor.



DeZir este un coupe cu două locuri, jantele de 21" făcându-l să arate foarte impozant, deşi este o maşină compactă. Partea frontală încearcă să aducă în actualitate moştenirea stilistică a maşinilor Renault de altă dată, iar sigla de mari dimensiuni marchează momentul de evoluţie a mărcii.
De fapt, partea frontală a lui DeZir va deveni noua imagine de marcă a viitoarelor maşini Renault. Nu ştim dacă porţiunile cu LED-uri vor intra pe maşinile de serie, dar, în cazul lui DeZir, sunt responsabile pentru un look high-tech al maşinii.
Uşile sunt de tip fluture, deschizându-se în mod antagonic pe fiecare parte. Cabina este concepută în stilul unei carlinge de avion, având o suprafaţă vitrată redusă. Interiorul, însă, nu are legătură nici cu avioanele, dar nici cu maşinile actuale.
Le dăm dreptate designerilor, care declară că în interiorul lui DeZir simţi că "pluteşti pe un nor". Practic, multe dintre elementele habitaclului par a "pluti", neavând o legătură evidentă cu interiorul. Scaunele au fost înlocuite cu o banchetă profilată, dar cu finisare diferită pentru cele două locuri.



Motorizarea lui DeZir este electrică. Vorbim de un agregat plasat în zona centrală, în timp ce bateriile litiu-ion sunt plasate imediat după banchetă, conferindu-i o autonomie de 160 km. Răcirea se realizează prin intermediul canalizaţiilor de pe lateralele maşinii.



Motorul electric este acelaşi utilizat pe maşinile de serie, dar este "tunat" pentru a dezvolta 150 CP şi 226 Nm. Încărcarea bateriilor se poate face în 3 moduri: încărcare normală în 8 ore, încărcare rapidă în 20 de minute la 80% sau schimbarea bateriei, datorită tehnologiei Quick Drop.
Structura maşinii este tubulară, iar panourile caroseriei sunt din Kevlar, masa totală a maşinii fiind redusă. Renault DeZir se laudă şi cu o aerodinamică excelentă, având un cX de numai 0,25. Prin urmare, performanţele maşinii sunt culminante: 100 km/h sunt atinse în 5 secunde, respectiv 50 km/h în doar 2 secunde. Nu lipseşte nici sistemul de recuperare a energiei la frânare, de tipul KERS, preluat din Formula 1.



Pentru fanii gadgeturilor, DeZir oferă un avansat sistem multimedia. Are un display tactil si un sistem de navigaţie care combina itinerariul ales cu agenda zilnică a soferului. Nu lipseşte nici sistemul audio avansat, conceput în colaborare cu institutul francez de acustică, fondat de Pierre Boulez în 1969. Mai multe detalii despre acest concept vom avea dupa prezentarea sa oficiala la Salonul Auto de la Paris din aceasta toamna.

 

Recomandate:

Maserati introduce un nou nivel de echipare pentru SUV-ul Grecale: mai multă eleganță și 300 CP în versiunea de bază - Photo
Noutăți
Maserati introduce un nou nivel de echipare pentru SUV-ul Grecale: mai multă eleganță și 300 CP în versiunea de bază

 Maserati a operat schimbări importante în gama SUV-ului Grecale, actualizând nivelurile de echipare pentru a reflecta mai bine strategia sa actuală de piață. Versiunea de intrare

Inna
Noul Porsche 911 GT3 stabilește recordul pentru mașinile cu transmisie manuală pe Nurburgring - Photo
Noutăți
Noul Porsche 911 GT3 stabilește recordul pentru mașinile cu transmisie manuală pe Nurburgring

Porsche scrie din nou istorie pe celebrul circuit Nürburgring Nordschleife, de această dată cu o versiune 911 GT3 din 2025 echipată cu transmisie manuală. Pilotul oficial al mărcii, Jörg Ber

Inna
Motorina a ajuns la cel mai mic preț din ultimii 3 ani! - Photo
Sociale
Motorina a ajuns la cel mai mic preț din ultimii 3 ani!

 Pentru prima dată în ultimii trei ani, prețul motorinei în Republica Moldova a coborât la 18.40 lei/litru, un nivel istoric atins înainte de izbucnirea războiului din

Inna
Volvo S90 primește un facelift: design rafinat, ecran mai generos și autonomie electrică extinsă pentru versiunea PHEV - Photo
Noutăți
Volvo S90 primește un facelift: design rafinat, ecran mai generos și autonomie electrică extinsă pentru versiunea PHEV

 Deși tot mai mult accentul cade pe electrificare completă, Volvo continuă să investească în modelele sale termice. Cel mai mare sedan al mărcii, S90, beneficiază de un facelift menit s

Inna
E5 Sportback: primul model electric al noii mărci chineze AUDI va debuta la Salonul Auto de la Shanghai - Photo
Noutăți
E5 Sportback: primul model electric al noii mărci chineze AUDI va debuta la Salonul Auto de la Shanghai

 Noua marcă chineză AUDI, rezultat al colaborării dintre Audi AG și gigantul SAIC, se pregătește să-și lanseze oficial primul model de serie, un break electric cu numele E5 Sportback. &I

Inna
Mini frânează electrificarea completă. Motoarele termice rămân în ofertă și după 2030 - Photo
Noutăți
Mini frânează electrificarea completă. Motoarele termice rămân în ofertă și după 2030

 Mini își regândește strategia de electrificare, în contextul unei cereri mai reduse decât estimările inițiale pentru vehiculele electrice. Deși anterior anunțase că v

Inna
Bentley lansează ediția exclusivă Black Edition pentru Continental GT, GTC și Flying Spur - Photo
Noutăți
Bentley lansează ediția exclusivă Black Edition pentru Continental GT, GTC și Flying Spur

 Bentley a dezvăluit o nouă serie exclusivistă destinată celor mai rafinate modele din gamă – Black Edition, o ediție specială ce va fi disponibilă pentru coupe-ul Continental GT, versi

Inna