Rapid dar nu prea…

De AutoExpert   |  4 Martie, 2011

Distribuie :

Rapid dar nu prea...

Plastic dur dar plăcut ochiului. Design drăguţ dar simplist şi preţ de 9500 euro. Ehhhhh, eu sunt sigur că mulţi, care nu au văzut pozele, vor striga în gura mare că vorbesc de noua Dacie Logan! Ţin să vă dezamăgesc, vorbesc de cea mai nouă Skoda din lume care se numeşte Rapid.

Această maşină a fost prezentată în variantă concept la Salonul Auto de la Paris acum doi ani şi în scurt timp a intrat în producţia de serie. Farmecul acestui model este preţul, care îi deschide uşile Skode-i în nişa Low Cost şi pe care ar trebui să o cucerească!

După mine, noua maşină este mai mult decât un model nou în gama acestui producător, pentru că Rapid readuce Skoda la tradiţii şi aplică aceiaşi formulă de succes cu care a debutat prima Skoda Octavia. Mai exact, lansarea pe piaţă a unui model spaţios şi drăguţ, cu motorizări performante la un preţ mic. De altfel, este un model construit pentru a concura cu Dacia Logan II care este mai mare şi mai bine realizată.

La primul contact vizual cu Skoda Rapid pot spune că design-ul simplist este destul de reuşit pentru o berlină ieftină care se adresează familiştilor. Liniile precise şi formele rectangulare te duc cu gândul la noile modele VW, care pun accentul pe seriozitate şi sobrietate. Partea frontală este dominată de noua identitate de marcă, aceasta remarcându-se prin grila trapezoidală cromată şi blocurile optice dreptunghiulare.

Dacă tot este o maşină low cost adresată familiştilor, regula de aur este portbagajul voluminos. Dar asta nu e tot, caroseria trebuie să fie sedan şi nicidecum hatch sau break. Cei de la Skoda vin cu o inovaţie pentru că maşina arată ca un sedan, dar este un hatch cu cel mai mare volum al portbagajului din segment, plus 550 litri!

Iar ca să fie clar cât de mare este, vă dau un exemplu, la Ford Mondeo poziţionat cu 2 clase mai sus, volumul portbagajului este de 525l! Familiştii cu siguranţă vor aprecia acest lucru la fel cum vor aprecia spaţiul interior şi design-ul. Ei bine, nu excelează la capitolul ingeniozitate şi eleganţă, dar este drăguţ şi ergonomic.

Skoda a reuşit să-şi păstreze identitatea şi la interior, aplicând tuşele şi formele care au consacrat marca în inimile clienţilor. În ciuda faptului că scaunele din faţă nu sunt profilate insistent pe părţile laterale, acestea sunt destul de confortabile pentru un traseu întins pe mai multe ore.

 

De calitatea materialelor v-am vorbit deja, avem plastic dur mai peste tot, important să nu facă zgomot în timp. Cehii reproşează că este mult mai dur ca cel moale şi plăcut atingerii. Ei, asta este mai mult un truc de marketing folosit de managerii de vânzări. Pe mine nu mă iai cu asta.

La capitolul motorizări, Rapid propune un propulsor de 1,2 l volum în trei variante de putere, de 75, 86 şi 105 CP. Un motor de 1,4 l de 122 CP şi o motorizare diesel de 1,6l ce livrează 105 CP. Mai mult, motorul cu turbină de 1,4l poate fi agregat la o transmisie automată, iar asta face ca maşina să nu mai facă parte din segmentul Low Cost. Cu motorul diesel, Rapid poate concura la capitolul preţ cu Renaul Fluence care este mai mare şi mai bine echipat. Ne mai vorbind de calitatea materialelor. Aşa că Dacia, nu are de ce să se teamă.

Automobilul din test are sub capotă motorul de 1,2l ce livrează 86 CP şi pot să vă spun că este suficient de puternic. Elasticitatea nu-mi crează probleme în trafic iar pe şosea îmi permite să mă ţin în ritm cu celelalte maşini. Apropo, la capitolul confort, Rapid nu este un etalon, suspensia filtrează bine denivelările drumurilor moldoveneşti, dar scutură bine pasagerii. De fapt, avem tot necesarul ca să conducem în siguranţă şi confort şi să călătorim relaxaţi până la destinaţie, oricare ar fi aceasta.

Spre deosebire de concurenţă, Rapid nu are o suspensie spate multi-link, ci apelează la o punte semi-rigidă, aleasă atât din punct de vedere economic, cât şi pentru a maximiza volumul portbagajului. Şi încă ceva, Rapid are un oarecare ruliu care apare la schimbările rapide şi repetate de direcţie, dar acesta se înscrie fără probleme în limitele segmentului, nefiind vorba de o trăsătură defavorabilă. Direcţia oferă un nivel potrivit de feedback, deşi este relativ moale în unele momente. Per total, Rapid este o propunere corectă din acest punct de vedere.

Concluzie

Aşa dar, avem un nou venit în segment-ul Low Cost, o maşină germană din toate punctele de vedere care cu siguranţă va bulversa acest segment şi care reântoarce Skoda la tradiţii. Design-ul plăcut, motorizările performante, spaţiul interior generos şi volumul mare a portbagajului sunt punctele forte ale acestui automobil. Totuşi, o motorizare mai puternică scoate Rapid-ul din această clasă poziţionându-l la capitolul preţ cu Ford Focus şi Renault Fluence. Iar lupta cu ei, cu siguranţă va fi pierdută.

Recomandate:

RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna