Premieră! Autostrada A8 va face legătura între România și Republica Moldova
De Inna | 20 Iunie, 2024
În luna iulie a anului curent, urmează să fie semnat un contract de importanță majoră pentru Moldova. Vorbim despre contractul care prevede construcția podului peste râul Prut, la Ungheni.
UPDATE: secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Nicolai Mîndra, a anunțat în cadrul unei emisiuni că în luna iulie, urmează să fie semnat contractul pentru construirea podului peste Prut, la Ungheni.
"Cu suportul Băncii Mondiale și a programului acordării finanțării din partea Comisiei Europene avem un grant de 20 de milioane de euro pentru construcția drumurilor de acces către acest pod la Ungheni și unul către vama de acces la vama Leușeni. Noi până în 2027, inclusiv acest proiect are și construcția facilităților vamale pentru a permite trecerea peste pos și control vamal. Referiror la autostradă, la moment se realizează studiul de fezabilitate care va fi finalizat în 2025, care ne va arăta pe unde trebuie să treacă această autostradă", a spus secretarul de stat al Ministerului Infrastructurii și Dezvoltării Regionale.
Oficialul a menționat că autostrada va fi construită pe podul de la Ungheni, Chișinău și până în sudul Republicii Moldova, la granița cu Ucraina, însă studiul de fezabilitate va arăta care anume va fi traseul acesteia din punct de vedere tehnic.
Știrea inițială:
Informația a fost anunțată de către Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în cadrul Ministerului român al Transporturilor, în urma unei reuniuni la Ungheni a responsabililor pentru construirea acestui pod.
Noul pod va avea o lungime de 260 metri și va fi construit conform standardelor unei autostrăzi și va reprezenta prima conexiune de acest tip între România și Republica Moldova. Contractul va avea o durată de 24 luni, 6 dintre care vor fi alocate pentru proiectare și celalte 18 - pentru construcție. De menționat că toate resursele financiare sunt asigurate din fonduri europene nerambursabile, în valoare de peste 156 milioane lei românești, fără TVA, prin intermediul Mecanismului pentru Interconectarea Europei CEF.
De asemenea, oficialul menționează că ar putea fi construit un singur punct vamal pe teritoriul României, unde să activeze autoritățile ambelor părți. Podul de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii A8, care include și un punct de trecere a frontierei, care face conexiune între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).