Povestea accizelor. Ce urmează?
De AutoExpert | 3 Aprilie, 2014
Istoria reducerii accizelor la mașinile așa zise “de lux” pare fără sfârșit, provocând numeroase descuții și decizii. Și bătăi de cap dealerilor, care ba se bucură, ba se întristează, în funcție de acțiunile autorităților.
După ce, prin politica bugetar-fiscală, deputații au decis în decembrie 2013 să reducă taxa de la 3,5 euro la 2 euro penrtu 1 cm3, iar viceministrul Finanțelor, Victor Barbăneagră, se străduia să convingă opinia publică de faptul că o mașină de lux înseamnă un bolid de Formula 1 sau un vehicol “milionar”, lucrurile au luat acum o altă întorsătură. Veștile îmbucurătoare pentru importători par să se sfârșească după ce deputații au decis să reducă înapoi accizele la mașinile “scumpe”, proiectul de Lege fiind între două lecturi votate. Vameșii nu au mai așteptat adoptarea în lectura a doua, astfel că procedura de devamare are loc în prezent conform taxelor vechi, de 3,5 euro pentru importul dieselurilor de la 2500 cm3 și benzinarelor de peste 3000 cm3. Asta chiar dacă în Codul fiscal este stipulată încă taxa de 2 euro pentru 1 cm3. A fost destulă decizia Curții Constituționale și cuvântul premierului Iurie Leancă care a dat din deget și a spus că nu e bine ce au făcut deputații.
Drept că nu se știe care va fi totuși decizia finală, deputații fiind încă în căutarea unei găselnițe care să împace toată lumea. Până una-alta, de exemplu, pentru devamarea noului Toyota Highlander de 3,5 litri volum, se plătesc 12 250 de euro, iar conform taxelor noi, de scurtă durată, această sumă ar fi constituit 7 000 de euro – e o diferență!