Porsche Driving Experience

De AutoExpert   |  5 Iunie, 2013

Distribuie :

Porsche Driving Expirience

Şi nu contează ce automobil ai, Panamera, Boxter, Cayenne sau 911. Crede-mă, experienţa pe care o vei obţine, merită fiecare euraş.

Text: Andrei TABUICĂ

Foto: Andrei TABUICĂ şi Porsche-Media

Există diferite cursuri de pilotaj, atât pentru începători, cât şi pentru avansaţi. În program sunt incluse atât ore de teorie, cât şi ore practice, structurate pe trei nivele de experienţă: Precision, Performance şi Master. În Europa sunt câteva poligoane Porsche pe care proprietarii îşi pot încerca automobilele pe asfalt.

Am fost la Hungaroring, circuitul de Formula 1 de lângă Budapesta, unde am petrecut 2 zile cu cei mai tari instructori Porsche. Nu am testat maşinile extremale de curse ci am condus toate modelele de serie. Începând de la Cayenne-ul pe care îl poţi întâlni în fiecare zi pe străzile Chişinăului şi până la fiorosul 911. Pe acest circuit au pilotat Nigel Mansell, Ayrton Senna, Damon Hill, Michael Schumacher, Fernando Alonso şi Jenson Button semnând curse memorabile, pline de clipe fascinante care fac temelia unui sport iubit în toată lumea!

Hungaroring a fost moştenit din perioada sovietică, iar în 2003 a fost reconstruit. Lungimea circuitului este de 4.3 km pe care poţi atinge o viteză maximă de 320 km/h. Lucru pe care l-am şi făcut, însă nu înainte de partea teoretică.

Ea este obligatorie, fără de ea accesul pe circuit este interzis. În timpul acestor ore, înveţi toate subtilităţile referitoare la pilotarea unui Porsche – de la folosirea launch control-ului la sistemele de siguranţă ale automobilului. Înveţi cum trebuie să treci virajele şi cum să foloseşti greutatea automobilului pentru a intra mai repede în curbă. Evident, e doar teorie care trebuie întărită cu lecţii practice. Lucru pe care nu am ezitat să-l fac.

Pe circuit poţi conduce o maşină în derapare, poţi afla cum funcţionează sistemele de siguranţă şi care este limita modelului respectiv. O experienţă foarte utilă nu doar pentru cei care au un Porsche. Am început cu cel mai mic membru al familiei, Boxster. Deşi este mezinul familiei, s-a dovedit foarte agil. Boxster S poate fi considerat cel mai tare roadster din lume. Se lipeşte de asfalt ca o pisică gata de atac. Chiar şi cu ESP-ul deconectat, automobilul a demonstrat că este un etalon în clasa sa. Lecţiile de teorie nu au fost în zadar. După câteva ture, primul lucru pe care l-am apreciat nu a fost suspensia, motorul sau cutia de viteze ci frânele! Atunci când frânezi de la 150 la 5 km/h de mai multe ori la rând, începi să apreciezi ingineria germană. Şi încă ceva, ştiţi ce-mi place la astfel de cursuri?… că nu trebuie să ţii cont de uzura cauciucurilor, a automobilului sau de consumul de carburant. Plăcerea este maximă când apeşi pedala de acceleraţie până în podea. Atunci când conduci maşina proprie, eşti foarte migălos. Te gândeşti, “oare ce se va întâmpla cu maşina după câteva ore de şofat?”.

Dacă e un Porsche, nu se va întâmpla nimic. Dacă launch control-ul la Ferrari este limitat la 10 porniri consecutive, la Porsche poţi porni din loc cu launch control-ul activ de 100 ori consecutiv!!! Nici un alt producător din lume nu oferă o asemenea rezistenţă şi, de ce nu, fiabilitate!

După Boxster a urmat Panamera, cel mai sportiv automobil premium. Cel mai mult m-a impresionat suspensia. Să conduci o limuzină pe un circuit de Formula 1 cu 250 km/h, să intri în derapare controlată şi să abordezi curbele cu uşurinţă şi, totodată să te bucuri de confortul unui S-Klasse este o senzaţie de neuitat. Porsche 911 a adus un evantai nou de senzaţii. După câteva ture, când ai curajul să nu pişti frâna în virajul pe care acum l-ai luat perfect, la câţiva milimetri de vibrator, cu acceleraţia la podea, te simţi în al nouălea cer al piloţilor de curse!

A fost cireaşa de pe tort după câteva ore de distracţie. Ce să vă zic, anume aici, pe circuit, îţi dai seama că automobilul pe care îl vezi pe străzi şi care pare cool, frumos şi sport, în doar câteva secunde se poate transforma într-o fiară sălbatică!

Concluzie:

După o zi de şofat am obosit un pic, dar a fost o oboseală plăcută. Experienţa şi cunoştintele pe care le-am obţinut îmi permit să cunosc mai bine acest automobil. Lucru pe care îl recomand şi pe care din păcate nu-l cunosc mulţi dintre proprietarii unui Porsche.

 

Recomandate:

Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul - Photo
Accidente
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul

Un bărbat de 62 de ani a decedat, în timp ce două femei au ajuns la spital. Tragedia a avut loc în urma unui accident rutier, care s-a produs în localitatea Costești, raionul Ialoven

Inna
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat - Photo
Noutăți
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat

Producția electricului Nissan Leaf a fost redusă. Decizia vine în urma întârzierii în aprovizionarea cu baterii. Producția noului model electric Nissan a fost ajustată

Inna
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria - Photo
Noutăți
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria

Noul BMW iX3 va intra pe linia de asamblare, la finalul lunii octombrie. Primul model din era Neue Klasse va fi asamblat la uzina din Debrecen, Ungaria. Lansarea pe piață a noului model este

Inna
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania - Photo
Noutăți
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania

Tesla va mări producția la fabrica din Germania. Decizia va fi aplicată până la sfârșitul anului curent. Potrivit declarațiilor făcute de șeful uzinei, decizia de a mări producția

Inna
Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt - Photo
Noutăți
Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt

Serviciul Hidrometeorologic de Stat a emis, pentru mâine, alertă meteo. În intervalul orelor 06:00 - 18:00, se prevăd intensificări ale vântului. Pe tot teritoriul țării,&nb

Inna
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice” - Photo
Noutăți
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice”

Directorul general al Audi, Gernot Döllner, consideră că tranziția către electromobilitate este inevitabilă și că vehiculele electrice reprezintă cea mai avansată soluție pentru reducerea emisiil

Inna