Platforma ideală

De AutoExpert   |  18 Noiembrie, 2009

Distribuie :

Platforma ideală



Anii treizeci ai secolului trecut pot fi consideraţi pe drept drept o eră de aur ai eleganţei şi fineţii, în ceea ce ţine de designul caroseriilor de automobile. În acea perioadă s-au dezvoltat vertiginos diferite ateliere de caroserii, Figoni et Falaschi fiind una dintre cele mai renumite.
Aşa cum caroseriile pe atunci erau executate preponderent la comandă, ele aveau nevoie de o platformă tehnică – şasiu, motor şi transmisie, care să le asigure o propulsie decentă. Astfel, erau utilizate o mulţime de modele mai simple, pe care erau “îmbrăcate” capodoperele meşterilor carosieri. Una dintre cele mai renumite platforme utilizate în anii 30 este celebrul Talbot Lago T150, apărut în 1934.



Trebuie de menţionat că Antonio Lago a obţinut dreptul asupra brandurilor Darracq şi Talbot în acelaşi an şi, pentru a scoate mărcile noi-venite din impas, a fost nevoit să muncească foarte mult. Totuşi, fiind ajutat de talentatul inginer Walter Becchia, monsieur Lago a reuşit să aducă la Salonul Auto de la Paris din 1934 întreaga gamă de automobile, care consta atât din modele mai vechi, care au primit nume noi, cât şi câteva noutăţi remarcabile. Modelul T150 poseda cel mai mic ampatament în gamă – doar 2950 mm şi avea un propulsor absolut nou – un V6 cu cilindreea de trei litri, care livra 110 cp. Printre soluţile tehnice folosite merită menţionat sistemul de distribuţie cu supape în chiulasă şi cele trei carburatoare Zenith, care asigurau alimentarea unităţii de putere cu amestec de lucru. Maşina era livrată tuturor doritorilor în formă de şasiu complet, pe care atelierele de caroserii putea monta orice, la dorinţa clientului.
Doi ani mai târziu, a apărut modelul T150C, care avea un şasiu şi mai scurt, dar motoare mai mari. Astfel, graţie propulsorului de patru litri volum şi 175 cp, modelele sport ale lui Lago reuşeau multiple victorii în competiţiile sportive din anii 1936 şi 37. Pentru a întări succesul obţinut pe circuite, multe din maşinile de stradă au primit mai întâi motoare deforţate până la 140 cp, iar mai apoi - modele cu raport de compresie ridicat şi puteri de peste 170 cp. În plus, clienţii puteau comanda un set de patru carburatoare, care puteau ridica eficienţa propulsorului până la 200 cp.
În pozele alăturate putem admira o caroserie Figoni & Falaschi, denumită Torpedo Cabriolet, plasată pe şasiul unui Talbot Lago T150CS sub numărul 90019. Stilul adoptat de carosieri se apropie mult de celebrul Delahaye 135 Roadster (prezentat la Paris în 1936) dar păstrează fineţea clasică a atelierului italian. Acest automobil a aparţinut unui nobil portugez până în 1975, după care şi-a început călătoriile prin colecţiile din întreaga lume. Ne pare bine că maşina a avut parte doar de stăpâni de excepţie, odată ce şi astăzi arată la fel de bine ca şi 70 ani îm urmă.

 

Recomandate:

Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna