Peugeot 5008

De AutoExpert   |  22 Noiembrie, 2010

Distribuie :

 

Peugeot 5008

Nișa monovolumelor mari dedicate familiilor cu mai mulți copii nu a fost prea populară pe la noi până nudemult. Dar iată că încet, încet acest tip de mașini prinde atenția familiștelor. Pentru a mai înviora lucrurile, am hotărât să vorbim astăzi de nouvenitul în acest segment Peugeot 5008.

După practica mea acumulată la volanul mai multor modele de la Peugeot, trebue să vă spun că nici odată nu am fost impresionat de performanțele francezilor. Însă cu testul modelului 3008 lucrurile au început un pic să se schimbe. Nu vreau să spun că dintr-o mașină ieftină Peugeot a devenit mai luxos, însă se simte tendința de mișcare spre bine, mai ales la capitolul calitatea materialelor și izolare fonică. De ultimele generații al propulsoarelor nu mai vorbesc, că se știe, ele sunt elaborate împreună cu inginerii de la BMW.
Dar ne-am abătut un pic de la tema de azi. Deci Peugeot 5008, la prima vedere î-ți creează un sentiment de deja-vu. Aceasta vine pentru ca grila fata enorma o repetă pe cea de pe 3008, insă aici ea se combină mai bine in raport cu dimensiunile masinii. Linia laterala prezintă o combinatie intre linii fluide si nervuri proeminente, care dau un aspect puternic, mai degraba de SUV decat de monovolum. Cu o lungime de 4.53m, o inaltime de 1.64m si un ecartament de 2.72m, Peugeot 5008 pune la dispozitia pasagerilor un spatiu foarte mare, pregatit pentru 7 persoane. Spatiile pentru cap, coate si genunchi sunt la cota maxima a clasei, iar habitaclul este luminat de suprafete vitrate care, atunci cand masina este comandata cu parbrizul panoramic si pavilionul vitrat, insumeaza 5.77 metri!
Evident, ca la orice monovolum abunda solutiile de impartire a spatiului, scaunele de pe randul din mijoc putand culisa inainte si inapoi cu 130mm. In plus, toate scaunele sunt rabatabile individual, ceea ce face ca in caz de nevoie sa poata fi incarcate obiecte cu o lungime maxima de 2.76 metri. Spatiul de bagaje poate fi astfel marit de la 758 de litri in standard (cu randul trei rabatat), pana la 1247 litri cand este folosit si spatiul de sub pavilion, sau chiar pana la 2506 litri cand este rabatat si randul al doilea de scaune. In consola centrala dintre scaune incap 10.5 litri, asta pe langa celelalte spatii de stocare care insumeaza 50 de litri.
Cu tate acestea constructorii sau gândit și la cel de la volan. Ca să nu se simte el șofer ai unui autocar, consola centrală este îndreptată câtre el, iar poziția la volan este la fel ca și la 3008. Scaunul confortabil, împreună cu parbrizul generos asigură o vizibilitate foarte bună, garantând siguranţa optimă. Egonomia bordului, oferă şoferului un acces facil la toate comenzile maşinii.


dacă să trecem la partea tehnică trebue să spunem că mașina din acest test a fost dotată cu un propulsor diesel cu o cilindree de 1,6 litri cuplată la o cutie de viteze manuală in 6 trete. Ca și oricare motor pe motorină, acesta nu se laudă cu o putere enormă 109 CP, însă cuplul este considerabil 240 Nm. La un mers prin oraș acești parametri sunt suficienți, dar și în afara orașului ei țin piept situației. Însă pentru un drive mai activ propulsorul trebue turat la maxim iar treptele schimbate mai des. Cee ce mi-a plăcut este levierul cutiei de viteze. Practic la toate modelele Peugeot cu cutii mecanice a fost o problemă, schimbarea treptelor. Feet-back-ul levierelor practic nu exista, însă aici lucrurile sau schimbat, la un moment m-am uitat pe sigla de pe volan ca să mă conving ce merg într-un Peugeot, dar nu într-o mașină germană.

În rest trebue sî spun că nu l-am pus la încercări de drive prea dure, nu e cazul, însă un test al elanului am petrecut. La eviterea obstacolului mașina se comportă prevezibil, derapând mai mult cu puntea față. Însă dacă viteza este mai mare cel de la volan trebue să prevină derapările și să lucreze mult mai precis și rapid cu volanul, altfel se va trezi pe acostament.
Ca o concluzie pot spune că mașina este bună pentru o familie cu doi copii, iar în varianta cu 7 locuri, chiar și cu trei copii. Cel de la volan va primi plăcere de la condus, dar nu în regimuri extremale, iar cei din interior vor primi un confort ți un spațiu sporit. Iar dacă ar fi să aleg eu așa tip de mașină, mi-ași alege o cutie automat.

{morfeo 26}

Recomandate:

Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna