Peste 90% din mașinile importate din SUA, suferă de această problemă de siguranță! În pericol este viața ta!

De Redactor AE   |  26 August, 2020

Distribuie :

Pentru că ne preocupă mai mult subiectele utile cititorilor, decât pozele trucate cu gâște ”arestate” în mașini de poliție, am decis astăzi să abordez un subiect mai delicat. Unul care dă cu sare în ochi comercianților de automobile și care totodată are rolul de a vă atenționa asupra pericolului la care vă expuneți atunci când procurați o mașină la mâna a doua. 

Și nu orice automobil, ci unul importat din SUA. Nu că ar fi Satele Unite ale Americii țara cu cei mai mulți escroci, ci pentru că de aici vin cele mai arătoase, mai bine dotate și mai accesibile mașini, direct pe piața auto locală. 

Trebuie să știți o regulă. În Moldova, automobilele importate se împart în două mari categorii: cu parcurs mare sau accidentate. În funcție de cât este de zgârcit și hain comerciantul, aka parcare auto specializată, există și cocktailuri cu ambele ingrediente, care generează al treilea regn, dar totuși, se întâmplă mai rar. Nu excludem complet procentul infim de mașini curate, ”la soveste”, însă de obicei aceste automobile ajung direct la proprietar, fără să mai cunoască piața. 

Piața - este locul unde sunt comercializate atât automobile rulate prin țară, cât și cele în care se scrie clar și mare ”fără KM prin Moldova”. Asta desigur le face mai atractive în ochii unor cumpărători, dar totodată trage un semnal de alarmă. 

Vedeți voi, cumpărătorul de bună credință are trei opțiuni, fie merge la piața auto, ori în parcările private sau pe la adresele persoanelor fizice pentru a-și alege cea mai bună mașină ce poate fi cumpărată, în funcție de buget bineînțeles. 

Și urmărind regula de mai sus, în segmentul mașinilor la mâna a doua, alegerea nu este foarte mare. Fie procuri un automobil cu parcurs de 294.000 de km, modificat să arate la bord numai 150.000 (caz real, identificat recent) și ”te bucuri” de el, iar în cercul de prieteni și apropiați te plângi cât este de stricăcios acest brand sau model, fie dai peste una cu istoric curat, frumos, servisată la timp, dar care a suferit un accident grav/mai puțin grav. 

Cu puțin noroc, poți găsi pozele în internet, apelând la autodna, carfax, autoastat, sau chiar google. Dar ce nu vei putea afla este răspunsul la întrebarea dacă reparația a fost făcută ”ca la carte”, respectând anumite norme și reguli, dacă panoul de caroserie este schimbat complet sau dacă piesele utilizate sunt de înaltă calitate. Mai important decât atât, este să fii sigur noul tău automobil îți mai poate oferi siguranța pe care mizezi. 

Automobilele moderne sunt echipate de obicei cu cel puțin 4 airbag-uri, unul pentru șofer, al doilea pentru pasagerul față și câte unul pe lateral, airbag de tip cortină. În funcție de brand, model, nivel de dotări, numărul de airbaguri poate fi și de 6, 7, 8, 10 sau chiar mai mult! 

Prezența airbagului poate fi verificată vizual întâi de toate. De cele mai multe ori aceste perne care îți garantează siguranța, sunt înlocuite cu o rezistență, dar care îți garantează doar că nu vei vedea vreo eroare în bord! Cum un airbag nou costă bani grei iar la mâna a doua este imposibil să le găsești (mărcile premium) în atelierele de reparații le înlocuiesc cu un emulator. O rezistență falsă care mimează prezența airbagului.

Profesioniștii, știu cum să depisteze lipsa unui airbag, chiar dacă a fost pus un emulator. Nu e nici airbag și nici rezistență? Atunci a fost exclus din soft, prin reprgromare modul, iar aici doar cu softul original dedicat, se poate testa și verifica. 

Ce altceva trebuie să cunoașteți și sunt mai ușor de depistat, este sistemul de pretensionare al centurii de siguranță. Dacă la capitolul airbag, încă mai sunt oameni cu bun simț care fie le recondiționează fie caută unul la mâna a doua, atunci cu pretensionatorul e jale mare...

x
x
x
x
x

 

Care este rolul Pretensionatorului pentru centura de siguranță?

În cazul unei coliziuni, are loc o decelerare bruscă. Anumiți senzori ai vehicului urmăresc să detecteze această decelerare, iar la impact este acționat pretensionatorul centurii de siguranță. Acest dispozitiv are un piston integrat și o capsulă pirotehnică. Odată activate, centura este trasă la maximum, fixând poziția corpului și rămâne astfel până nu este eliberată!

Asta înseamnă că veți rămâne în scaunul dvs în timpul impactului, protejându-vă mai bine de coliziunea cu elementele de interior. 

Cum mașinile importate din SUA sunt în proporție de 90% accidentate, acest pretensionator este deja declanșat. Nu trebuie să te sperii neapărat, ci doar să știi că odată depistat, ar fi bine să îl înlocuiești cu unul la mâna a doua măcar, dacă nu nou. Cu puțin noroc îl găsești la dezmembrări, costă de la 50 euro în sus. Doar că la noi, se merge pe procedura descrisă chiar mai sus, rezistență sau reprogramare cu excluderea din opționale. 

Cum îl puteți depista? Vizual, fixatorul centurii de siguranță va fi mai ghemuit. În continuare îți poți cupla centura în el, dar deja va trebui să te bazezi pe forța cinetică și greutatea corpului tău care va bloca centura în timpul unei decelerări bruște și nu pe invenția inginerilor care s-au gândit la viața ta! 

Asta înseamnă că timpul necesar pentru fixare în scaun se va mări considerabil, timp în care vei parcurge cu o viteză enormă, drumul spre impactul cu volanul, airbagul frontal, sau alte elemente ale mașinii. 

Unii le repară, relaxând cablul de fier care le comprimă și eliminând pistonul sau capsula pirotehnică. Și pentru a nu fi păcăliți aici, urmăriți conexiunile, toate mufele și firele electrie trebuie să fie conectate la locul lor, iar dacă vreuna atârnă - la celălalt capăt veți găsi siguranța de 2 lei. 

x

 

 

Recomandate:

(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3 - Photo
Noutăți
(FOTO) La fel de mare ca F10? Cum poate arăta noua generație a lui BMW Seria 3

Când BMW a spus că elementele de design ale Neue Klasse se vor regăsi și pe vehiculele cu motoare cu ardere internă, păi se pare că nu au glumit. A opta generație Seria 3 este similară cu i

Inna
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări - Photo
Sociale
RCA și remorcile: cine plătește în caz de accident? Se pregătesc noi reglementări

Legea privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto (RCA) ar putea fi modificată pentru a clarifica responsabilitățile în cazul accidentelor rutiere cauzate de remorci. Cine

Inna
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară - Photo
Sociale
3 șoferi au rămas fără permis de conducere, după au încălcat limita de viteză pe un traseu din țară

Inspectorii de patrulare au depistat, în weekend, mai mulți șoferi care au încălcat limitele de viteză pe traseul R6, în apropierea localității Măgdăcești.Un tânăr de 22 de

Inna
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale - Photo
Noutăți
Abarth renunță la motoarele termice. Mai mult nu vor fi lansate modele cu motoare convenționale

Abarth a anunțat oficial că nu va mai produce modele echipate cu motoare termice, ca urmare a reglementărilor europene tot mai stricte, privind emisiile de CO2. Decizia marchează o schimbare important

Inna
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale - Photo
Sociale
Permisele de conducere emise în stânga Nistrului, valabile în Republica Moldova doar după susținerea examenelor naționale

Cetățenii Republicii Moldova care locuiesc în regiunea transnistreană vor putea obține permise de conducere moldovenești doar după promovarea examenelor teoretice și practice conform cerințelor

Inna
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric - Photo
Noutăți
Hyundai Ioniq 9: sud-coreenii prezintă prima schiță oficială cu interiorul modelului electric

Hyundai a prezentat prima schiță oficială a interiorului viitorului SUV electric Ioniq 9, un model cu trei rânduri de scaune care promite să impresioneze prin spațiu generos și o atmosferă elega

Inna
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co - Photo
Noutăți
Volvo a vândut, către chinezi, 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co

Volvo a anunțat oficial vânzarea a 30% din acțiunile deținute în marca Lynk & Co către producătorul chinez Zeekr, pentru suma de 708 milioane de euro. Decizia vine în co

Inna