Peste 600 de pietoni au căzut victime accidentelor rutiere în 2015!
De Redactor AE | 18 Noiembrie, 2015
Pe parcursul a zece luni ale anului curent au fost înregistrate 642 accidente rutiere cu tamponarea pietonilor, ce constituie 31% din numărul total de accidente, soldate cu decesul a 73 persoane şi traumatizarea altor 601, informează igp.gov.md.
Statistica indică cea mai frecventă cauză a astfel de accidente ca fiind nerespectarea Regulamentului Circulației Rutiere de către conductorii auto. Astfel, din vina șoferilor s-au produs 428 de accidente, în care au avut de suferit 412 de pietoni, iar alții 45 au decedat. În același timp, neatenția și nepăsarea pietonilor atunci când traversează strada au cauzat 214 accidente rutiere, în urma cărora 28 de persoane au decedat, iar alții 189 au fost traumatizați.
INP a demarat mai multe operațiuni speciale, inclusiv acțiuni informative cu scopul de a responsabiliza pietonii, dar și conducătorii auto. Mai mult decât atât, poliția de patrulare a propus înăsprirea sancțiunilor atât pentru conducătorii auto, cât și pietoni.
Astfel, conform noilor prevederi, conducătorii auto ar achita o amendă de la 600 la 1000 de lei cu aplicarea a 4 puncte de penalizare, iar pietonii - o amendă de la 200 la 300 de lei.
Poliția de patrulare recomandă tuturor șoferilor să respecte Regulamentul Circulației Rutiere, iar pietonilor:
- să se deplaseze doar pe trotuare, iar în lipsa acestora, numai pe partea stîngă a drumului public;- să traverseze strada doar prin locurile marcate corespunzător („zebră”);- în intersecţiile fără marcaj pietonal, să traverseze la colţul străzii, numai după o temeinică asigurare;-în locurile unde sunt instalate semafoare, să traverseze numai la culoarea verde a acestora;- să nu traverseze strada în fugă, prin faţa sau spatele autovehiculelor staţionate ori a mijloacelor de transport public oprite în staţii;- să acorde o deosebită atenție traversării străzii noaptea, atunci cînd plouă sau este ceață, deoarece vizibilitatea este redusă, iar în condiții de carosabil umed, spațiul de frînare crește considerabil.
sursa: igp.gov.md