Noul BMW serie 5 – prim contact

De AutoExpert   |  13 Aprilie, 2010

Distribuie :

Noul BMW serie 5 – prim contact



Îmi lipsesc cuvintele pentru a descrie cum se cuvine impresia pe care ti-o lasă această mașină de aproape. Mai precis, dacă o privești din faţă, seamănă cu un SUV BMW: agresivă, sigură pe sine, cu aerul ăla de „lasă-mă să trec”, specific.
Maşina este genial de elegantă, daca pot spune asta, şi pentru mine e suficient. E un fel de Turnul Eiffel, care izbește şi atrage prin dimensiuni şi linii, dar nicidecum prin subtilităţi sau coerenţe de design. La prima vedere nu ai cum să nu observi faptul că noul 5 reprezintă un salt enorm la capitolul design faţă de generaţia anterioară, semnată de controversatul Chris Bangle. Cu toate astea, acest "pas înainte" reprezintă de fapt o actualizare serioasă a Seriei 5 din a doua parte a anilor 90 în caroserie E39, considerată de mulţi drept unul dintre ultimele BMW-uri adevărate. Curios, aici regăsim şi linii de la generaţii mai vechi, precum "botul de rechin" de la E12 şi E28. Elementele definitorii ale designului sunt: cel mai generos ampatament din segment, console faţă-spate scurte, pavilion arcuit în stil coupe şi un progres reținut dar remarcabil faţă de liniile precedentei generații.



În oraș cei 204 cp sunt surprinzător de bine struniți de cutia mecanică în 6 trepte. Plecarea de pe loc este lină în traficul aglomerat, însa poți decola oricând vrei doar ciupind puțin accelerația. Cuplul maxim de 270 Nm este disponibil integral între 1.750-3.000 rpm, ceea ce face condusul acestei mașini un joc de copil. Poți pleca lin, poți accelera rapid, poți face un slalom uriaș pe serpentine, pur şi simplu mașina asta va răspunde cu docilitate şi bunăvoință la orice îi vei cere. Apoi, avem poate unele dintre cele mai confortabile suspensii BMW. Ele rămân ferme şi permit condusul sportiv, însă nu te deranjează prea tare pe denivelări. În fine, nici nu poate fi vorba de ruliu sau tangaj, iar direcția activă îți va permite să iei virajele de parcă ai fi într-un coupe sport.
Odată ajuns în habitaclu regăsim elemente preluate de la Seria 7, dar sub un design specific Seriei 5. Cockpitul orientat către conducător beneficiază printre altele şi de tehnologia Black Panel, când indicatoarele de bord sunt proiectate pe un ecran, volanul multifuncţional este disponibil standard, la fel şi noua generaţie a sistemului BMW Head-Up Display.
Silențiozitatea mașinii pune în evidenţă şi sistemul audio de foarte bună calitate, iar cuvântul de ordine în această mașină este confortul absolut. Pe scurt, e vorba de un mic palat pe roţi, pe care ţi-l poți decora cât vrei tu de luxos, fiindcă el tot prietenos va rămâne. Mai puţin la preţ, fiindcă de costat... 35 000 euro este prețul de pornire pentru un BMW Seria 5. Dar minunile adăugate pentru a primi o mașină cu adevărat Premium vor duce acest preț binișor peste bariera a 45.000 euro.



La momentul actual, BMW Seria 5 este foarte bine poziţionată în clasa busines, atât ca aspect, cât şi în ce priveşte oferta de motorizări şi preţuri. Însă concurenţa, la acest nivel, este acerbă, mai ales dacă ne referim la rivalele germane Audi A6 şi Mercedes Clasa E, care sunt şi ele proaspăt lansate şi nu se vor lăsa bătute aşa uşor. Şi pentru a vedea cine este mai tare, vom efectua în curând un test comparativ care va fi publicat în numărul viitor.
Mai detaliat citiţi în numărul 3 2010 al revistei Auto Expert.

 

Recomandate:

Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt - Photo
Noutăți
Nu parcați mașinile în preajma arborilor! SHS a emis Cod Galben de vânt

Serviciul Hidrometeorologic de Stat a emis, pentru mâine, alertă meteo. În intervalul orelor 06:00 - 18:00, se prevăd intensificări ale vântului. Pe tot teritoriul țării,&nb

Inna
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania - Photo
Noutăți
„Pe fondul semnalelor foarte bune”, Tesla vrea să mărească producția la fabrica sa din Germania

Tesla va mări producția la fabrica din Germania. Decizia va fi aplicată până la sfârșitul anului curent. Potrivit declarațiilor făcute de șeful uzinei, decizia de a mări producția

Inna
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria - Photo
Noutăți
Primul model din seria Neue Klasse, BMW iX3, va fi asamblat la uzina din Ungaria

Noul BMW iX3 va intra pe linia de asamblare, la finalul lunii octombrie. Primul model din era Neue Klasse va fi asamblat la uzina din Debrecen, Ungaria. Lansarea pe piață a noului model este

Inna
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice” - Photo
Noutăți
Audi merge contra curentului: „Viitorul aparține mașinilor electrice”

Directorul general al Audi, Gernot Döllner, consideră că tranziția către electromobilitate este inevitabilă și că vehiculele electrice reprezintă cea mai avansată soluție pentru reducerea emisiil

Inna
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat - Photo
Noutăți
Producția lui Nissan Leaf, afectată de aprovizionarea cu baterii. Se vor produce mai puține exemplare decât era planificat

Producția electricului Nissan Leaf a fost redusă. Decizia vine în urma întârzierii în aprovizionarea cu baterii. Producția noului model electric Nissan a fost ajustată

Inna
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul - Photo
Accidente
Șoferul unui Citroen a decedat, după ce ar fi provocat un accident rutier. Poliția: i s-ar fi făcut rău și a pierdut controlul

Un bărbat de 62 de ani a decedat, în timp ce două femei au ajuns la spital. Tragedia a avut loc în urma unui accident rutier, care s-a produs în localitatea Costești, raionul Ialoven

Inna