Noul BMW serie 5 – prim contact

De AutoExpert   |  13 Aprilie, 2010

Distribuie :

Noul BMW serie 5 – prim contact



Îmi lipsesc cuvintele pentru a descrie cum se cuvine impresia pe care ti-o lasă această mașină de aproape. Mai precis, dacă o privești din faţă, seamănă cu un SUV BMW: agresivă, sigură pe sine, cu aerul ăla de „lasă-mă să trec”, specific.
Maşina este genial de elegantă, daca pot spune asta, şi pentru mine e suficient. E un fel de Turnul Eiffel, care izbește şi atrage prin dimensiuni şi linii, dar nicidecum prin subtilităţi sau coerenţe de design. La prima vedere nu ai cum să nu observi faptul că noul 5 reprezintă un salt enorm la capitolul design faţă de generaţia anterioară, semnată de controversatul Chris Bangle. Cu toate astea, acest "pas înainte" reprezintă de fapt o actualizare serioasă a Seriei 5 din a doua parte a anilor 90 în caroserie E39, considerată de mulţi drept unul dintre ultimele BMW-uri adevărate. Curios, aici regăsim şi linii de la generaţii mai vechi, precum "botul de rechin" de la E12 şi E28. Elementele definitorii ale designului sunt: cel mai generos ampatament din segment, console faţă-spate scurte, pavilion arcuit în stil coupe şi un progres reținut dar remarcabil faţă de liniile precedentei generații.



În oraș cei 204 cp sunt surprinzător de bine struniți de cutia mecanică în 6 trepte. Plecarea de pe loc este lină în traficul aglomerat, însa poți decola oricând vrei doar ciupind puțin accelerația. Cuplul maxim de 270 Nm este disponibil integral între 1.750-3.000 rpm, ceea ce face condusul acestei mașini un joc de copil. Poți pleca lin, poți accelera rapid, poți face un slalom uriaș pe serpentine, pur şi simplu mașina asta va răspunde cu docilitate şi bunăvoință la orice îi vei cere. Apoi, avem poate unele dintre cele mai confortabile suspensii BMW. Ele rămân ferme şi permit condusul sportiv, însă nu te deranjează prea tare pe denivelări. În fine, nici nu poate fi vorba de ruliu sau tangaj, iar direcția activă îți va permite să iei virajele de parcă ai fi într-un coupe sport.
Odată ajuns în habitaclu regăsim elemente preluate de la Seria 7, dar sub un design specific Seriei 5. Cockpitul orientat către conducător beneficiază printre altele şi de tehnologia Black Panel, când indicatoarele de bord sunt proiectate pe un ecran, volanul multifuncţional este disponibil standard, la fel şi noua generaţie a sistemului BMW Head-Up Display.
Silențiozitatea mașinii pune în evidenţă şi sistemul audio de foarte bună calitate, iar cuvântul de ordine în această mașină este confortul absolut. Pe scurt, e vorba de un mic palat pe roţi, pe care ţi-l poți decora cât vrei tu de luxos, fiindcă el tot prietenos va rămâne. Mai puţin la preţ, fiindcă de costat... 35 000 euro este prețul de pornire pentru un BMW Seria 5. Dar minunile adăugate pentru a primi o mașină cu adevărat Premium vor duce acest preț binișor peste bariera a 45.000 euro.



La momentul actual, BMW Seria 5 este foarte bine poziţionată în clasa busines, atât ca aspect, cât şi în ce priveşte oferta de motorizări şi preţuri. Însă concurenţa, la acest nivel, este acerbă, mai ales dacă ne referim la rivalele germane Audi A6 şi Mercedes Clasa E, care sunt şi ele proaspăt lansate şi nu se vor lăsa bătute aşa uşor. Şi pentru a vedea cine este mai tare, vom efectua în curând un test comparativ care va fi publicat în numărul viitor.
Mai detaliat citiţi în numărul 3 2010 al revistei Auto Expert.

 

Recomandate:

Drumuri mai bune în Moldova. Guvernul alocă 1 miliard de lei în plus pentru reabilitarea infrastructurii rutiere - Photo
Noutăți
Drumuri mai bune în Moldova. Guvernul alocă 1 miliard de lei în plus pentru reabilitarea infrastructurii rutiere

Guvernul a decis să majoreze bugetul pentru infrastructura rutieră, suplimentând Fondul Rutier cu 1 miliard de lei, ajungând la un total de aproape 2.7 miliarde de lei pentru anul 202

Inna
Guvernul a aprobat exproprierea unor terenuri din 11 raioane pentru extinderea unor drumuri - Photo
Sociale
Guvernul a aprobat exproprierea unor terenuri din 11 raioane pentru extinderea unor drumuri

Guvernul a aprobat un proiect important ce prevede exproprierea mai multor terenuri situate în apropierea localităților din 11 raioane ale țării. Măsura este esențială pentru demararea lucrărilo

Inna
Criză de gaz în regiunea transnistreană. Metan-Auto oprește livrările fără avertisment - Photo
Sociale
Criză de gaz în regiunea transnistreană. Metan-Auto oprește livrările fără avertisment

Toate benzinăriile Metan-Auto din regiunea transnistreană au suspendat vânzările de gaz lichefiat pentru populație, alimentarea fiind permisă doar structurilor speciale. Începân

Inna
BMW Z4 rămâne în producție: decapotabila bavareză rămâne în ofertă până în 2026 - Photo
Noutăți
BMW Z4 rămâne în producție: decapotabila bavareză rămâne în ofertă până în 2026

BMW Z4, decapotabila emblematică din gama constructorului german, va rămâne în producție mai mult decât fusese planificat inițial. Potrivit surselor citate de BMW Blog, modelul va co

Inna
(FOTO) Honda Civic Type R Ultimate Edition. Ultima suflare a legendarului hot hatch în Europa - Photo
Noutăți
(FOTO) Honda Civic Type R Ultimate Edition. Ultima suflare a legendarului hot hatch în Europa

Honda încheie un capitol important din istoria sa auto pe piața europeană, prin lansarea unei ediții limitate a celui mai performant model compact din portofoliu. Noua Honda Civic Type R Ultimat

Inna
Porsche 963 RSP: supercarul unicat derivat din mașina de anduranță 963, pregătit să cucerească Le Mans - Photo
Noutăți
Porsche 963 RSP: supercarul unicat derivat din mașina de anduranță 963, pregătit să cucerească Le Mans

Înaintea legendarei curse de 24 de ore de la Le Mans, Porsche a prezentat în premieră 963 RSP, o mașină cu totul specială – un model de stradă derivat direct din prototipul de andura

Inna