Municipalitatea pregătește parcări cu plată în capitală! Testările vor demara în toamnă
De Inna | 2 Mai, 2024
Vitalie Mihalache, șeful Direcției Generale Mobilitate Urbană, a declarat în cadrul unei emisiuni că actualmente, autoritățile municipale sunt la etapa finală de elaborare a unui regulament pentru organizarea parcărilor publice cu plată în municipiul Chișinău. În această ordine de idei, primele parcări de acest gen vor apărea în centrul istoric al capitalei.
"Ne străduim ca până în toamnă să avem finalizate toate procesele organizatorice și de ordin juridic ca în toamnă să putem demara lucrări de testare a parcărilor cu plată în zonele unde acestea sunt suprasolicitate. Această practică va fi implementată nu doar cu scopul de a obține o rentabilitate, dar pentru a crea un circuit mai mare pe locurile de parcare pentru perioade mai scurte de timp", a declarat șeful Direcției generale mobilitate urbană Chișinău.
O oră de parcare ar putea costa 10 lei, potrivit unui studiu făcut anterior în cadrul Planului de mobilitate urbană, cel puțin această sumă sunt dispuși să o achite locuitorii capitalei. Primăria ia în calcul mai multe modalități de plată de la o oră la câteva ore, abonament sau parcare noapte-zi.
În cadrul aceleiași emisiuni, s-a expus și Ilie Bricicaru, directorul Observatorului de siguranță a infrastructurii rutiere din cadrul Universității Tehnice a Moldovei. Potrivit acestuia, la numărul de mașini din Capitală zilnic se adaugă încă aproape 30% de unități de transport din afara orașului, care rămân în oraș pentru o zi.
"În zona istorică a orașului sunt parcate mașini nu pentru o perioadă scurtă de timp, dar mașinile pot fi parcate și pentru o zi întreagă. Ca să descurajezi asta este nevoie de o taxă de parcare, iar cei care nu vor să o plătească să își lase mașinile la intrare în oraș de unde să poată lua transport în toate zonele din oraș", a declarat Ilie Bricicaru.
Citește și: Ion Ceban vine cu o soluție pentru gestionarea ambuteiajelor infernale
Conform unor estimări, în ultimii 20 de ani, numărul mașinilor în Chișinău a crescut de trei ori, în timp ce infrastructura a rămas neschimbată. Astfel, de la 107.000 de unități de transport care erau înregistrate în anul 2000, astăzi în Chișinău sunt aproape 360.000 de mașini.