Mercedes-Benz W140 era cât pe ce să primească un motor W18 de 8.0 litri volum și 680 CP!

De Redactor AE   |  27 August, 2020

Distribuie :

Știu că sună incredibil să auzi una ca asta în 2020 și totuși nu e o poveste și nici un mit! S-a întâmplat cu adevărat, în perioada războiului rece dintre BMW și Mercedes-Benz, când cele două companii germane aveau libertate maximă la a-și uimi publicul. 

Pe vremea când inginerii erau cei mai apreciați într-o companie constructoare de mașini, s-au născut și legendele. Nu ne referim doar la E32 sau W140, și nici măcar nu doar la Mercedes-Benz și BMW. A fost și Nissan, Toyota și Audi sau VW cu proiecte îndrăznețe sau modele de succes, revoluționare. Cum nu ar fi însă, bătălia titanilor, este întotdeauna mai interesnt de urmărit. Sorry JDM fans...

Mulți dintre voi probabil că ați auzit de proiectul Goldfisch al celor de la BMW. Nu? Atunci vă zic pe scurt. Bavarezii au construit un motor V16, cu un volum de 6.651 cmc, pe care să îl bage în caroseria unui Seria 7 din generația E32. Motorul era capabil să livreze circa 408 cai putere și 613 Nm însă era foarte decomprimat (8.8:1). Din cauza dimensiunilor generoase, radiatorul mașinii și unele componente au fost mutate în portbagaj, iar astfel au apărut acele găuri masive în aripile spate. Destul de îndrăzneți BMW-știi, dar proiectul a fost abandonat. 

Între timp, concurenții săi, adică Mercedes-Benz a mers și mai departe. Pentru că pe atunci, după cum spune ”legenda”, inginerii își puteau da frâu liber la orice idee. Și  după cum probabil ați înțeles deja, unele erau chiar provocatoare. 

BMW a făcut motor cu 16 cilindri? Noi vom face cu 18! Ei au apelat la arhitectura în V? Noi îl vom face în W! Bavarezii au un propulsor de 6.6 litri? Al nostru va fi de 8.0 litri! 
Cred că frazele astea au răsunat în germană undeva în birourile Mercedes-Benz și astfel că toți s-au pus pe treabă. 

Nava amiral W140 urma să fie primul model pe care să fie testat noul motor, care deja avea și un nume 800SEL. Apropo, inginerii au pregătit chiar două variante al acestuia, cu 490 CP sau în versiunea de top cu 680 CP și 800 Nm! Însă din păcate, dacă BMW măcar a apucat să îl testeze, echipa din Stuttgart a lăsat totul doar pe foaie, iar din motorul W18 nu au rămas decât schițele și calcule...

Se spune că odată construit, putea fi chiar primul motor din lume, înaintea celor de la Bugatti, care să echipeze un sportcar, dar...n-a fost să fie...

x
x

 

CITEȘTE ȘI: 

Se vinde un Mercedes Benz CL65AMG V12 Biturbo cu 68.000 km, la preț de Skoda Superb nouă!
Nu a mai rămas mult timp până să deplângem era motoarelor cu ardere internă. Le vom căuta până și pe alea de 2.0 litri volum, sau 1.5, care astăzi ne par ridicol de mici. Iar de
AutoExpert

 

 

Recomandate:

Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record la Road Atlanta: mai rapid cu 6.73 secunde decât Turbo S - Photo
Noutăți
Porsche Taycan Turbo GT stabilește un nou record la Road Atlanta: mai rapid cu 6.73 secunde decât Turbo S

Porsche continuă să redefinească performanța în segmentul electric prin noul Taycan Turbo GT, care a doborât recent un record important la Road Atlanta. Modelul 100% electric a parcurs tur

Inna
Trafic restricționat în Chișinău: străzile Sargidava și Mircești vor fi închise temporar pentru lucrări de infrastructură - Photo
Sociale
Trafic restricționat în Chișinău: străzile Sargidava și Mircești vor fi închise temporar pentru lucrări de infrastructură

Primăria municipiului Chișinău anunță noi restricții de circulație în contextul executării unor lucrări majore de modernizare a infrastructurii rutiere și edilitare. În lunile iunie și iul

Inna
Honda pregătește lansarea conceptului electric Super EV la Goodwood. Un posibil succesor pentru modelul Honda e - Photo
Noutăți
Honda pregătește lansarea conceptului electric Super EV la Goodwood. Un posibil succesor pentru modelul Honda e

Honda își consolidează prezența în segmentul electric cu un nou concept urban, denumit Super EV, care va fi dezvăluit oficial în cadrul Festivalului de Viteză de la Goodwood, unul di

Inna