Mercedes-Benz SL 65 AMG – cel mai puternic SL din istorie
De AutoExpert | 20 Martie, 2012
Mercedes-Benz SL 65 AMG – cel mai puternic SL din istorie
A trecut foarte puţin timp de când noua generaţie Mercedes-Benz SL a debutat oficial. Cea de-a şasea generaţie a legendarului roadster german părea să fie, încă de la început, şi cea mai redutabilă dintre toate prezentate pănă acum, iar bănuielile au fost confirmate rând pe rând. Primul semn clar a fost SL 63 AMG, despre care am aflat în urmă cu doar o lună de zile.
Cu un V8 de 5,5 litri, versiunea preparată de AMG atacă oponenţii cei mai elitişti, precum Bentley Continental GT V8 sau proaspătul BMW M6. A venit, însă, momentul ca Mercedes-Benz să nu se mai formalizeze şi să prezinte nu doar cea mai nouă versiune de SL, nu doar cea mai puternică, ci chiar arma supremă a casei din Stuttgart, teribilul SL 65 AMG. Poate că bruta din imagini nu se deosebeşte prea mult de SL 63 AMG, dar cei 621 CP, evadaţi din motorul V12 de 6,0 litri, o pun direct în fruntea Benz-urilor de cea mai înaltă performanţă.
A nu se înţelege greşit, SL 63 AMG nu a devenit inutil, peste noapte, numai că niciodată nu este prea târziu ca germanii să transforme o demonstraţie de forţă într-un produs cât se poate de real. Iar atâta vreme cât magnaţii cei mai blazaţi vor fi mereu în căutarea unor noi senzaţii, arme stradale precum noul SL 65 AMG vor fi mereu antidotul ideal împotriva plictiselii la volan şi în afara lui.
Dar să vedem prin ce alte mijloace va reuşi noul SL 65 AMG să-şi fidelizeze clientela, imediat după prezentarea sa oficială, de la Salonul Auto New York. Cuplul dezvoltat de către uzina de forţă montată sub capotă se cifrează la aproape 1000 Nm, iar demarajul de la 0 la 100 km/h nu va necesita mai mult de 3,9 secunde. Nici viteza maximă nu se încadrează în tipicul regulilor germane, acesta fiind de 300 km/h.
Aşadar, din punctul de vedere al performanţelor, cel mai puternic SL al momentului pare să nu accepte niciun fel de comentarii. Iar dacă propulosrul maşinii este cât se poate de revoluţionar, nici pentru transmisie nu s-a mers pe o cale deja bătătorită. Noul SL 65 AMG renunţă la clasica automată în şase trepte, pentru revoluţionara AMG Speedshift PLUS-7, ale cărei şapte rapoarte vor fi filtrate de modurile Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus şi Manual.
Fiind până la urmă tot un SL, deci maximul pe care îl poate oferi Mercedes-Benz în materie de eleganţă topless, cel mai furios AMG decapotabil nu se dezice de confortul tipic unui Mercedes-Benz. Aşadar, pe lângă notele baritonale ale motorului, atmosfera de la interior va fi condimentată de gadgeturile binecunoscute fanilor mărcii germane.
Dotări precum Airscarf, sistemul de sunet Bang & Olufsen BeoSound AMG Surround System, Magic Sky Control, precum şi multe alte sisteme de siguranţă şi infotainment, toate vor asigura un confort demn de capetele încoronate. Un ultim detaliu ar trebui să mai clarificăm. Preţul se va apropia preiculos de mult de cotaţia celor 200.000 euro , dar clienţii vechi ai maşinii vor rămâne total imuni la această informaţie.