Majoritatea automobiliștilor comit greșeala asta! Iată cum să folosești corect regimul P - Parking
De Redactor AE | 22 Octombrie, 2019
Nu fiecare citește instrucțiunile atunci când își cumpără o mașină nouă, sau chiar și o mașină la mâna a doua, dar nouă pentru el. Află cum să parchezi mașina corect, astfel încât să nu dăunezi transmisiei.
Iată un exemplu cu care să începem. Ai ajuns la destinație. Ai piciorul pus pe frână, cutia de viteze în regimul D (Drive), muți levierul în P (Parking) ridici piciorul de pe frână și îți vezi de treabă. Da? Atunci află că această metodă este absolut greșită.
De ce? Pentru că toată sarcina motorului și greutatea mașinii acționează negativ asupra tampoanelor (perne) motor și a cutiei de viteze, ceea ce va duce la uzura prematură a acestor piese. Deseori are de suferit chiar și mecanismul de blocare a transmisiei.
Și atunci cum ar fi corect de procedat?
Întâi de toate, când ajungeți la locul de parcare nu vă grăbiți să fixați în P levierul cutiei de viteze. În funcție de suprafață, pantă sau loc drept, (poate aveți o bordură în față pe care să sprijine roata), mutați levierul întâi de toate în poziția N (neutru) și, ținând piciorul apăsat pe frână, acționați frâna de mână.
Abia după, ridicați piciorul de pe pedala de frână, lăsând să se rostogolească mașina un pic până rămâne fixată în poziție cu ajutorul frânei de mână și abia atunci mutați levierul în P (Parking).
Exersați cât mai des, iar în timp, acest obicei vă va ține mai departe de service-urile auto. Transmisia, suporții de cauciuc și cutia de viteze vă vor spune mulțumesc!
Iar dacă ajungi la etapa de schimb a tampoanelor motor/transmisie, nu uita să apelezi doar la importatori de încredere și optează pentru piese originale, longevive.