Mai puțin de 1/3 din mașinile noi, au frâna de mână obișnuită. Restul sunt electronice

De Redactor AE   |  20 Septembrie, 2019

Distribuie :

Dacă ai făcut școala auto pe vremea veche, știi sigur că pe atunci, instrumentele de condus erau un pic mai diferite. Ambreiajul se apăsa greu, viteza se cupla cu forță iar pentru frâna de mână trebuia să fii bine antrenat.

Mașinile de astăzi sunt mult mai confortabile nu doar în condus, dar și la tot ”ritualul” descris mai sus. Servodirecție ajustabilă, pedală de accelerație sensibilă și diferite sisteme auxiliare care să te ajute să te descurci mai bine. Însă iată că, unele ”instrumente” se schimbă. Tot mai rar găsești cutie manuală în loc de automată, iar frâna de mână, deși acționată manual, acum e doar un buton.

Cel mai recent studiu a elevat faptul că doar 30% din mașinile noi sunt echipate cu frână de mână acționată de levier. Iar asta însemană că în viitorul apropiat, acest ”obiect” va deveni o raritate și doar în sportul auto îl vom mai vedea.

Recomandate:

Circulația pe strada Mesager din Chișinău, restricționată până pe 27 iunie din cauza unor lucrări - Photo
Sociale
Circulația pe strada Mesager din Chișinău, restricționată până pe 27 iunie din cauza unor lucrări

Începând cu 9 iunie, circulația rutieră pe strada Mesager din municipiul Chișinău va fi parțial restricționată, în contextul desfășurării unor lucrări de modernizare a rețelei termic

Inna
Producția de vehicule, din Marea Britanie, atinge cel mai jos nivel din ultimele șapte decenii - Photo
Noutăți
Producția de vehicule, din Marea Britanie, atinge cel mai jos nivel din ultimele șapte decenii

Într-o evoluție îngrijorătoare pentru sectorul auto britanic, producția de automobile din Regatul Unit a înregistrat în luna aprilie cea mai mică valoare din ultimele șapte dec

Inna
Suzuki oprește producția Swift. Criza materiei prime din China lovește industria auto japoneză - Photo
Noutăți
Suzuki oprește producția Swift. Criza materiei prime din China lovește industria auto japoneză

Suzuki Motor Corporation a fost nevoită să oprească temporar producția popularului model Swift, devenind astfel primul constructor auto din Japonia afectat direct de restricțiile impuse de China asupr

Inna