Industria auto din România avansează! Acum vor produce baterii pentru vehiculele electrice

De Pavel   |  12 Februarie, 2020

Distribuie :

Industria constructoare de mașini și piese pentru aceastea din România, este în continuă dezvoltare. În timp ce Dacia se bucură de un mare succes pe mai multe pieți, românii mai au un motiv de mândrie pentru țara sa!

Începând cu primăvara anului 2020, își va începe activitate prima unitate de producție de baterii Li-ion pentru vehicule electrice, care va fi operată de producătorul de baterii Rombat.

Informația a apărut recent, într-un document intern al companiei Rombat, care este citat de publicația LifeNews.ro. Documentul poate fi accesat pe site-ul oficial Rombat, unde se oferă o serie de detalii despre noua diviziune de producție a uzinei de la Cernica, situată în apropierea Bucureștiului.

În această ordine de idei, unitatea de producție pentru baterii Li-Ion pentru modele electrice ocupă o suprafață de 5.000 m2 pe două nivele și are o capacitate de producție de 100 MWh pe lună, iar investiția totală a fost de 12 milioane de euro. În contextul în care mașinile electrice de oraș au în prezent baterii de circa 50 kWh, capacitatea de producție Rombat va fi suficientă pentru aproximativ 24.000 de mașini electrice pe an!

Cei de la Rombat au publicat deja și un anunț de angajare pe site-ul oficial în care accentuează că au nevoie de ingineri electro-chimiști, ingineri de proces, ingineri mecanici, ingineri calitate, analiști calitate, electricieni și muncitori necalificați pentru noua unitate de produtie.

"Fabrica de celule Li-Ion de la Cernica este pasul către viitor făcut de Rombat și o investiție de referință de pe piața românească. În parteneriat cu Prime Technologies vom dezvolta baterii Li-Ion de tip custom made și vom intra într-o piață nouă pentru Rombat", explică Eduard Croitoru, director de marketing și vânzări al Rombat, în documentul citat.

Rombat este cunoscut pe piața locală pentru producția de baterii clasice plumb acid pentru mașini cu motoare cu combustie internă, însă compania a decis să-și diversifice acum activitatea ca urmare a creșterii cererii pentru mașini electrice la nivel european.

Recomandate:

Nissan Qashqai primește o versiune hibridă avansată: e-Power de generație nouă debutează în Europa - Photo
Noutăți
Nissan Qashqai primește o versiune hibridă avansată: e-Power de generație nouă debutează în Europa

Nissan își continuă angajamentul față de electrificare prin introducerea unei versiuni îmbunătățite a sistemului său hibrid e-Power, care debutează oficial în Europa pe SUV-ul Qashqa

Inna
Toyota pregătește un motor 2.0 turbo cu peste 600 CP: noua generație promite performanță și flexibilitate - Photo
Noutăți
Toyota pregătește un motor 2.0 turbo cu peste 600 CP: noua generație promite performanță și flexibilitate

Toyota continuă să investească în motorizările cu ardere internă și pregătește o nouă generație de propulsoare cu patru cilindri. Noile unități vor fi oferite în versiuni aspirate natural

Inna
Mercedes-AMG va lansa un motor V8 complet nou în 2027 - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG va lansa un motor V8 complet nou în 2027

Într-un moment în care multe voci anunțau apusul erei motoarelor V8, Mercedes-AMG răstoarnă așteptările. Michael Schiebe, CEO-ul diviziei de performanță a mărcii germane, a confirmat ofici

Inna
(VIDEO) Xiaomi SU7 rescrie istoria pe Nurburgring: record uluitor și două ediții speciale exclusive - Photo
Noutăți
(VIDEO) Xiaomi SU7 rescrie istoria pe Nurburgring: record uluitor și două ediții speciale exclusive

Modelul electric Xiaomi SU7 continuă să atragă atenția în lumea performanței auto, după ce a înregistrat un timp excepțional pe legendarul circuit Nurburgring Nordschleife. Recent, prototi

Inna
Un client din SUA a comandat un Bentley Bentayga personalizat în nuanța Roz Candy - Photo
Noutăți
Un client din SUA a comandat un Bentley Bentayga personalizat în nuanța Roz Candy

Bentley redefinește opulența auto cu o versiune spectaculoasă a SUV-ului Bentayga, personalizată integral de echipa Mulliner. Realizat la cererea unui client din Statele Unite, acest exemplar iese com

Inna
Mercedes-AMG admite că motorul de 2.0 litri electrificat nu a fost pe placul fanilor. Soluția? Revenirea legendarului V8 - Photo
Noutăți
Mercedes-AMG admite că motorul de 2.0 litri electrificat nu a fost pe placul fanilor. Soluția? Revenirea legendarului V8

În pofida ambițiilor sale tehnologice, motorul electrificat de 2.0 litri de la Mercedes-AMG nu a fost bine primit de publicul său țintă. Oficialii companiei au confirmat, neoficial, că feed

Inna