În premieră, UE introduce limite pentru emisiile de particule provenite de la anvelope și frâne
De Inna | 20 Decembrie, 2023
Uniunea Europeană a introdus, în premieră, limite pentru emisiile de particule provenite de la anvelope și frâne pentru autoturisme și vehicule comerciale, în cadrul noului pachet Euro 7, care urmează să fie adoptat începând din 2026.
Parlamentul European a aprobat recent o versiune nouă a normelor de poluare Euro 7, care vor pune accentul pe reducerea emisiilor de particule provenite de la anvelope și frâne. În timp ce nivelul de emisii al gazelor de eșapament rămâne similar cu cel al standardului Euro 6, aceste noi norme includ pentru prima dată limite pentru particulele emise de anvelope și frâne.
Conform acestor reglementări, numărul de particule provenite din gazele de eșapament va fi măsurat la nivelul PN10 în loc de PN23, la solicitarea Parlamentului European. Nivelul PN10 implică măsurarea particulelor mult mai mici. În ceea ce privește anvelopele și frânele, emisiile vor fi evaluate conform standardului PM10 și vor fi aplicate autoturismelor și vehiculelor comerciale, cu limite specifice:
- 3 mg/km pentru mașinile electrice;
- 7 mg/km pentru mașinile cu motoare termice, hibride și cu pile de combustie;
- 11 mg/km pentru vehiculele comerciale.
Pe lângă aceste limite, pachetul Euro 7 impune cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor în cazul vehiculelor hibride și electrice, precum:
- Pentru autoturisme: 80% de la începutul duratei de viață până la 5 ani sau 100.000 de kilometri, și 72% până la 8 ani sau 160.000 de kilometri;
- Pentru camionete: 75% de la începutul duratei de viață până la 5 ani sau 100.000 de kilometri, și 67% până la 8 ani sau 160.000 de kilometri.
O altă inovație constă în introducerea pașapoartelor de mediu pentru vehicule, care vor conține informații esențiale despre performanța de mediu a fiecărui vehicul, inclusiv limitele emisiilor de poluanți, emisiile de CO2, consumul de combustibil sau de energie electrică, autonomia electrică și durabilitatea bateriei.
Pe viitor, proprietarii vor avea acces la informații actualizate despre consumul de combustibil, starea bateriei, emisiile de poluanți și alte detalii relevante. În plus, toți producătorii vor fi obligați să implementeze măsuri digitale pentru a preveni manipularea sistemelor de control al emisiilor, contribuind astfel la digitalizarea monitorizării vehiculelor.