Iată din ce cauză Toyota Prius consumă ULEI motor în exces! Se poate remedia?
De Redactor AE | 12 Martie, 2021
Proprietarii de Toyota Prius s-ar putea întâlni într-o zi cu problema consumului de ulei în exces. Deși sunt considerate mașini fiabile și deloc capricioase, iată că cel mai îndrăgit hybrid japonez suferă de un handicap natural.
Cauze care duc la creșterea consumului de ulei motor pot fi o mulțime, pornind chiar și de la cel mai banal - uzura. Puțini proprietari cunosc care este parcursul adevărat al mașinii, așa cum este foarte ușor să rescrii kilometrajul din bord, fără a putea fi depistat și costă doar 300 de lei. Însă în cazul motoarelor de hybrid, pornirea și oprirea frecventă duc la solicitări ce elimină timpuriu aditivii din ulei, ceea ce duce la îmbogățirea cu impurități, iar ulterior prin carbonizare acestea se depun pe segmenții pistoanelor.
Segmenții, acele inele care ”îmbrățișează” pistonul, au rolul de a asigura etanșitatea între piston și pereții cilindrului, lăsând trecre doar pentru pelicula de ulei. În cazul în care depunerile blochează extinderea segmenților crește spațiul ”liber” și astfel uleiul ajunge în camera de ardere a motorului.
Uzura supapei PCV poate avea un efect similar, ulei motor care ”dispare”, însă pierderile vor fi mai mici în acest caz. Problema este soluționată prin înlocuirea valvei PCV, pe când consumul de ulei prin trecerea în camera de ardere este cu totul altceva.
Trecerea la un ulei mai vâscos, sau încercarea de a curăța motorul de depunerile de carbon cu ajutorul aditivilor, sau a soluțiilor speciale poate avea efect pozitiv, însă de cele mai multe ori este necesară intervenția mecanică. Iată de ce este important ca uleiul motor să fie schimbat la timp, sau cât mai frecvent.
Cum funcționează aditivii? Diferit, în funcție de ce scrie pe etichetă, nu vom da nume unor branduri și nici recomandări, evitând publicitatea. Însă un anume lichid ce usucă depunerile de carbon, pentru a putea permite arederea acestora în procesul de lucru al motorului, se pare că este în topul preferințelor proprietarilor de Prius, care s-au confruntat cu o astfel de problemă.
P.S. Nu doar Prius-ul suferă de acest handicap, dar și alte modele din gama producătorului japonez de automobile. Ulterior Toyota ar fi elaborat noi segmenți și pistoane (redesign) care au dus la înlăturarea defectului de uzină. Specialiștii ruși însă sunt de părerea că nimic nu s-a schimbat!