Hyundai a realizat transmisia manuală fără pedală de ambreiaj! Vezi cum e posibil așa ceva!
De AutoExpert | 15 Iulie, 2020
Te simți frustrat când la începerea mișcării ai ratat punctul de pornire și ai oprit motorul? Sau ai selectat treapta de viteză greșită și motorul a ajuns fie în punctul roșu al turometrului fie e subturat? Nu e așa grav când se întâmplă asta într-o zonă liniștită, dar dacă ești într-o intersecție sau pe o porțiune mai aglomerată nu e ok deloc!
Hyundai Motor India pretinde că a rezolvat această problemă prin excluderea din schemă a acționării manuale a ambreiajului. Creația, denumită ”iMT”, de la intelligent Manual Transmission e disponibilă la moment doar pe piața indiană, pe modelul Hyundai Venue și prezintă un senzor integrat în maneta schimbătorului de viteze pentru a determina momentul când conducătorul auto dorește schimbarea treptei ce ține locul pedalei de ambreiaj. Traductorul, la rândul său, activează un element de acționare hidraulic ce aplică presiune asupra cilindrului receptor ce cuplează și decuplează ambreiajul. Totul este supervizat de un TCU, o unitate de control a transmisiei similară ECU-ului mașinii. Apariția neordinară va fi disponibilă în cuplu cu benzinarul în trei cilindri cu volum de 1.0 litri, turbo.
Ce-i drept, Hyundai nu e primul producător ce-a cochetat cu ideea unei transmisii manuale cu doar două pedale. De-a lungul vremii Porsche, Volkswagen și SAAB au experimentat la scară limitată, dar invenția nu s-a finalizat pentru aceștia într-un succes răsunător. Râmâne doar de văzut dacă Hyundai va avea succes la comercializarea transmisiei iMT.