Grand Voyager, ca pe timpuri

De AutoExpert   |  25 Noiembrie, 2009

Distribuie :

Grand Voyager, ca pe timpuri

{morfeo 5}

Noul van de la Chrysler, la fel ca şi până acum, se va numi, Voyager sau Grand Voyager, în dependenţă de mărime. Însă, deşi este vorba de o nouă generaţie, vanul american arată mai oldies ca niciodată. În testul de azi avem un Grand Voyager.
Şi totuşi, de ce, în loc să facă din următoarea generaţie a lui Voyager o navă stelară, cei de la Chrysler au preferat să se întoarcă înapoi în timp, cu un design excesiv de cuminte şi, de ce să nu recunoaştem, chiar tern. Liniile sunt corecte, proporţiile de asemenea, cu o faţă puţin agresivă, iar spatele nepăsător. Nici măcar nu putem afirma că van-ul acesta este masiv sau fluid, pentru că are câte puţin din fiecare.



Nu ne rămâne decât să apelăm la clişeul „maşină pentru conservatori”, ceea ce rezumă cum nu se poate mai bine designul noului Chrysler Voyager. Van-ul va conserva cele două versiuni, una scurtă şi cea lungă, denumită Grand Voyager, ambele versiuni de caroserie fiind capabile să transporte, în foarte bune condiţii de confort, şapte pasageri.
Pasageri care, cel mai probabil, se vor aştepta la un interior auster, conform cu designul exterior. Eroare, însă, habitaclul noului Grand  Voyager este chiar foarte reuşit. Poate chiar mai reuşit decât sufrageriile multor americani, care nu au atâtea inserţii de lemn sau scaune din piele câte poate oferi un Grand Voyager cu echipare superioară. Totuşi, să nu înţelegeţi că maşina ar avea un design interior extravagant, mizând tot pe un stil relativ clasic, foarte prietenos. Ne vor da dreptate mai ales bunicii şi părinţii cu idei preconcepute despre epoca internetului.



Lăudăm plasarea manetei pentru cutia de viteze automată pe bord în dreapta volanului,  şi nu pe butucul volanului (adică alături de comenzile ştergătoarelor de parbriz, ce prostie). Acest aspect, împreună cu displayul sistemului de navigaţie, oferit opţional, aduce o notă de high tech bine venită bordului, care, totuşi, este cam prea conservator.
Pentru că americanilor nu le prea pasă de economia de spaţiu, acest lucru îl vor resimţi din plin pasagerii, ale căror scaune se pretează la multe operaţiuni. Cele două din mijloc pot fi rotite cu 180 de grade, măsuţa opţională făcând din Voyager un adevărat mini-birou sau o mini-cafenea. Bancheta spate nu este doar fracţionabilă şi rabatabilă, acum putând dispărea foarte uşor sub planşeul portbagajului. Deci nu mai este nevoie de muşchi şi înjurături pentru a o scoate şi lăsa acasă.
De fapt, oficialii Chrysler laudă cel mai mult modularitatea interiorului, despre care susţin că este cu mult peste ceea ce oferă concurenţa. Şi-au făcut temele temeinic în atâţia ani de existenţă a acestei familii pentru familişti. Una dintre concluzii a fost că nu are rost să se renunţe la uşile spate laterale glisante, ale căror dimensiuni oferă un acces cu adevărat lejer.



Motorizările sunt în număr de patru. Cele două pe benzină cu patru cilindri de 2,4 litri (152 CP) şi un şase cilindri de 3,3 litri (174 CP), deşi este clar că europenii vor prefera unul dintre cele două dieseluri commonrail: un 2,5 litri de 143 CP sau un 2,8 litri de 150 CP. Este adevărat, deocamdată aceste date nu par prea competitive, dar pentru Voyager performanţele nu sunt primordiale. Ceea ce am remarcat în timpul testului la care am avut un diesel de 2,8 litri cu cei 150 de cai. Cu aceste performanţe maşina permite o mişcare dorită prin oraş, iar pe şosea poate liber menţine viteza de croazeră de 140 km/h, ceea ce este peste limitele admisibile de regulamentul circulaţiei rutiere unde scrie clar că viteza în afara oraşelor este de 90 km/h! Dar darcă să fim serioşi, puterea propulsorului este destulă pentru a eşi la depăşire şi să nu te gândeşti – vei reuşi să te întorci pe banda ta ori nu. Deci maşina se comportă corect atât pe şosea cât şi prin oraş. Un am avut dorinţa de a o conduce peste limite, din cauza că nu este destinată pentru curse, însă într-un caz excepţional Grand Voyager se comportă bine dacă se ne referim la clasa din care face parte.
Deşi în materie de design, Chrysler pare să o fi luat în sens invers, maşina este, per ansamblu, o evoluţie destul de clară, atât tehnic, cât şi în privinţa dotărilor. În America nu va mai fi oferită o versiune cu tracţiune integrală, semn că vanurile de acest gen încep să coboare garda în faţa noului val de crossovere. Ceea ce este de înţeles: Voyager nu este capabil de ieşiri în afara asfaltului ca un R-Class, de exemplu. Cu toate acestea, îşi înfruntă destinul, pus sub semnul întrebării, în cel mai oficial mod cu putinţă.

Recomandate:

Mașinile electrice și hibrid câștigă teren în Republica Moldova. Peste 57.000 de vehicule, înregistrate în 2024 - Photo
Noutăți
Mașinile electrice și hibrid câștigă teren în Republica Moldova. Peste 57.000 de vehicule, înregistrate în 2024

În 2024, Republica Moldova a atins un nou record în ceea ce privește numărul automobilelor ecologice. Potrivit unei analize realizate de iData, bazată pe datele furnizate de Centrul Națion

Inna
Accident mortal în Chișinău: o femeie de 73 de ani a fost lovită de un autocamion, în timp ce traversa legal pe trecerea de pietoni - Photo
Accidente
Accident mortal în Chișinău: o femeie de 73 de ani a fost lovită de un autocamion, în timp ce traversa legal pe trecerea de pietoni

O tragedie a avut loc astăzi, pe strada Vadul lui Vodă din capitală, unde o femeie în vârstă de 73 de ani și-a pierdut viața în urma unui accident rutier.Potrivit informațiilor p

Inna
Ford recheamă peste un milion de mașini. O defecțiune la camera marșarier poate cauza accidente - Photo
Noutăți
Ford recheamă peste un milion de mașini. O defecțiune la camera marșarier poate cauza accidente

Ford a lansat o amplă acțiune de rechemare în service pentru mai bine de un milion de vehicule, ca urmare a unei defecțiuni software care poate duce la blocarea sau întârzierea imagi

Inna
Criză iminentă în industria auto. Deficitul de magneți din China amenință oprirea producției - Photo
Noutăți
Criză iminentă în industria auto. Deficitul de magneți din China amenință oprirea producției

Industria auto internațională se confruntă cu o amenințare majoră din cauza unei crize iminente de aprovizionare cu magneți fabricați din pământuri rare, proveniți în principal din China.

Inna
Stellantis și Amazon își încheie colaborarea pentru platforma auto inteligentă SmartCockpit - Photo
Noutăți
Stellantis și Amazon își încheie colaborarea pentru platforma auto inteligentă SmartCockpit

Proiectul care promitea să transforme experiența la volan pentru clienții Stellantis a fost oficial abandonat. Grupul auto multinațional a confirmat încheierea parteneriatului cu gigantul Amazon

Inna
McLaren lansează o ediție aniversară 750S Le Mans. Doar 50 de exemplare, pentru pasionații de viteză și istorie - Photo
Noutăți
McLaren lansează o ediție aniversară 750S Le Mans. Doar 50 de exemplare, pentru pasionații de viteză și istorie

McLaren aniversează trei decenii de la triumful său memorabil în celebra cursă de anduranță de 24 de ore de la Le Mans prin lansarea unei versiuni exclusive a modelului 750S. Creată special pent

Inna